Gå til innhold

Letrozol + ovitrelle, hva er sjansen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For dere som fikk letrozol/femar i 5 dager så eggløsningssprøyte:

hvorfor fikk dere det, hvordan gikk det og når klaffet det for dere?

Anonymkode: 0315b...ea6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Manglende eggløsning, ble ikke gravid før vi begynte med prøverør. Måtte fire forsøk med ivf til før det satt. Er nå i gang med søskenforsøk, men har ikke lykkes enda. I gang med tredje forsøket nå.

Anonymkode: e3c4e...a1b

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Manglende eggløsning, ble ikke gravid før vi begynte med prøverør. Måtte fire forsøk med ivf til før det satt. Er nå i gang med søskenforsøk, men har ikke lykkes enda. I gang med tredje forsøket nå.

Prøvde du letrozol og ovitrelle også? :(

Skrevet

Jeg ba selv om å få prøve dette før prøverør, mest fordi det ikke så ut til å være noen grunn til langtidsprøvingen.

Hadde ingen effekt, derimot tror jeg det trigget endometriose ganske negativt for min del - etter behandling fikk jeg masse betent endovev og stor cyste. Legen mente dette ikke hadde sammenheng, men jeg kan ikke helt se hvordan dette var så tilfeldig da jeg aldri har hatt plager før.

Uansett da, så funket det ikke - og sett i ettertid så angrer jeg på at jeg brukte tid på det. Samtidig så har man ikke så mye annet valg enn å prøve ting, og jeg valgte jo å prøve fordi jeg hadde hørt om andre som lykkes raskt. 

Anonymkode: 97d9e...9bc

Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ba selv om å få prøve dette før prøverør, mest fordi det ikke så ut til å være noen grunn til langtidsprøvingen.

Hadde ingen effekt, derimot tror jeg det trigget endometriose ganske negativt for min del - etter behandling fikk jeg masse betent endovev og stor cyste. Legen mente dette ikke hadde sammenheng, men jeg kan ikke helt se hvordan dette var så tilfeldig da jeg aldri har hatt plager før.

Uansett da, så funket det ikke - og sett i ettertid så angrer jeg på at jeg brukte tid på det. Samtidig så har man ikke så mye annet valg enn å prøve ting, og jeg valgte jo å prøve fordi jeg hadde hørt om andre som lykkes raskt. 

Du mener du fikk komplikasjoner og mislykket med letrozol og ovitrelle?

uff håper det klaffer for deg snart

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Prøvde du letrozol og ovitrelle også? :(

Ja. Er dessverre ingen garanti for å bli gravid, selv på medisiner. At du får eggløsning, betyr ikke at du automatisk blir gravid. Husker jeg var helt 100% sikker på at jeg ville bli gravid med engang jeg fikk prøve dette, og ble så skuffa da det allikevel ikke klaffet. 

Skrevet

Om man får el så er sjansene ca 25%, uavhengig om det er med medisiner eller naturlig. 

Anonymkode: bd4ed...d92

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du mener du fikk komplikasjoner og mislykket med letrozol og ovitrelle?

uff håper det klaffer for deg snart

Nja, det er bare en teori jeg har selv som ikke jeg har noen støtte for altså. Jeg spurte i forbifarta og fikk et nei, men jeg hadde såpass rask forverring av endometriose jeg ikke ante at jeg hadde (altså aldri plager)  - til at jeg rett etter noen sykluser med Letrozol gikk i full betent buk og stor cyste som gjorde at jeg ble kjempedårlig. Og legen reagerte på at jeg gikk fra 0-100 på så kort tid. 

Men jeg har ikke hørt om tilsvarende for andre, men de fleste jeg kjenner som bruker dette har jo manglende eggløsning - og sånn sett tror jeg nok det kan hjelpe endel.

Det positive var at syklusene mine ble «perfekte» om en kan si det sånn - altså, jeg fikk litt lengre lutealfase. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nja, det er bare en teori jeg har selv som ikke jeg har noen støtte for altså. Jeg spurte i forbifarta og fikk et nei, men jeg hadde såpass rask forverring av endometriose jeg ikke ante at jeg hadde (altså aldri plager)  - til at jeg rett etter noen sykluser med Letrozol gikk i full betent buk og stor cyste som gjorde at jeg ble kjempedårlig. Og legen reagerte på at jeg gikk fra 0-100 på så kort tid. 

Men jeg har ikke hørt om tilsvarende for andre, men de fleste jeg kjenner som bruker dette har jo manglende eggløsning - og sånn sett tror jeg nok det kan hjelpe endel.

Det positive var at syklusene mine ble «perfekte» om en kan si det sånn - altså, jeg fikk litt lengre lutealfase. 

Åå håper det går bra med deg nå og at du snaaaaarest blir gravid 🙏🏻🙏🏻

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...