Gå til innhold

Noen som har hatt problem med NAV og inntektsopplysninger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sykemeldt med termin i mars. Har enda ikke fått sykepenger. NAV sier at de mangler inntektsopplysninger, mens arbeidsgiver sier at de ble sendt i januar.. ringte NAV på nytt og de hadde enda ikke fått inn noe enda arbeidsgiver sendte det inn på nytt i forgårs.

Helt håpløst!! Noen andre med samme problem?

Anonymkode: 8fad3...a3d

Skrevet

Da må arbeidsgiver sende på ny. Det skal vel skje elektronisk nå om jeg ikke tar feil.

Anonymkode: 9e1a4...a82

Skrevet

Slet med det samme, måtte ta temmelig mange telefoner mellom arbeidsgiver og Nav. Jeg var alene med 2 barn, så måtte søke om sosialstønad til slutt, for det tok 5 mnd å få sykepengene.

Anonymkode: 4f288...309

Skrevet

Jeg har vært mye sykemeldt det siste året, hveeeer gang mangler NAV inntektsopplysningsskjema og hveeeer gang sender arbeidsgiver det. Skjønner ikke hva problemet er. 

Nå sist gjaldt det en sykemelding fra november og desember - de pengene fikk jeg i går. 

Anonymkode: 52fc4...36f

Skrevet

Det skjer at ting blir borte i posten. Om arbeidsgiver sendte på nytt for to dager siden kan det ta opp mot en måned før det er registrert.

Der vil si - det kunne ta så lenge. Fra nyttår skal alt gå elektronisk så behandlingstiden er nok redusert en del på det som fortsatt kommer per post.

Anonymkode: 0885e...ad4

Skrevet

Nytt av året er at de ikke tar i mot inntektsopplysninger på papir. De skal sendes på altinn. Opplys arb.giver om det. 

Anonymkode: b6189...8d4

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nytt av året er at de ikke tar i mot inntektsopplysninger på papir. De skal sendes på altinn. Opplys arb.giver om det. 

Anonymkode: b6189...8d4

Arbeidsgiver sier at de er sendt på Altinn..

TS

Skrevet

Er ikke dette bare enda en måte NAV prøver å "holde igjen" utbetalinger på for å prøve å spare penger? Hele NAV systemet er jo basert på prinsippet om at det er greit å spare inn på penger folk egentlig har krav på, ved å gjøre systemet tungrodd og stadig "miste" viktige papirer, eller påstå at de aldri har blitt sendt. Jeg har flere ganger opplevd dette selv, har nærmest i raseri fysisk reist og hentet papirer og levert personlig på NAV. Det er ganske stygt hvordan de driver.

Anonymkode: 4d6ea...961

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er ikke dette bare enda en måte NAV prøver å "holde igjen" utbetalinger på for å prøve å spare penger? Hele NAV systemet er jo basert på prinsippet om at det er greit å spare inn på penger folk egentlig har krav på, ved å gjøre systemet tungrodd og stadig "miste" viktige papirer, eller påstå at de aldri har blitt sendt. Jeg har flere ganger opplevd dette selv, har nærmest i raseri fysisk reist og hentet papirer og levert personlig på NAV. Det er ganske stygt hvordan de driver.

Jo jeg tror neaten det samme nå altså. Hvordan er det mulig at arbeidsgiver har sendt opplysningene på Altinn, men nav sier de ikke har fått noe?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo jeg tror neaten det samme nå altså. Hvordan er det mulig at arbeidsgiver har sendt opplysningene på Altinn, men nav sier de ikke har fått noe?

Hele systemt er korrupt. Jeg hadde en ganske grei lege som fortalte meg at legene opplevde dette hele tiden. Han var rimelig oppgitt over NAV. Han sendte papirene elektronisk, og forklarte meg hvordan det var umulig at de ikke hadde fått dem. Likevel skrev han de ut i papirform og lot meg ta de med på NAV kontoret. På NAV påstod de hardnakket at legen min var sløv og aldri hadde sendt noen papirer. De ville så gjerne at jeg skulle bytte lege til deres lege, eller altså en lege som de "hadde så godt samarbeid med", som de sa. Ja jøss. Dette er da altså den korrupte NAV-legen i området, som er kjent for å ikke skrive ut sykemelding til kreftpasienter engang. Hele systemet er korrupt, og de har noen leger med på laget, på småplasser er det ofte kommunelegen. Godt vi fremdeles har retten til fritt legevalg. Men det blir vel borte det også snart, tenker jeg.

Skrevet

😂 😂 😂 Her var det mange morsomme kommentarer! 

Om arbeidsgiver sier de har sendt via alltin og nav sier de ikke har mottatt, så er det to mulige grunner. 

1. Arbeidsgiver har ikke gjort det riktig 

2. Feil i systemet

Begge er like sannsynlige. Om arbeidsgiver har prøvd to ganger uten å få det til så er det kanskje på tide at de ringer arbeidsgivertelefonen? 

Om nav har mottatt inntektsopplysninger elektronisk dukker de opp under dine saker på ditt nav forresten, må ikke ringe for å sjekke om det er mottatt. 

Anonymkode: 570b0...302

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...