Fjordmøy Skrevet 14. februar 2019 #1 Skrevet 14. februar 2019 Har en bekjent som har skaffet seg en boarder collier for halvannet år siden og tar seg ikke godt av henne. Stort sett står i bur fra morgen til langt på kveld/natt. Buret er ca 3x3 m med ett lite hundehus å sove i. Hun får nesten aldri gått tur, kanskje 1 tur i mnd. Men får lufte seg alene ute i hagen og gjøre fra seg om morgenen og før hun blir tatt inn om kvelden/natten. Får også som oftest springe litt i hagen midt på dagen. Ofte står hun ute i mye avføring, og gneldrer mye. Hopper febrilsk rundt og bjeffer som besatt når det er biler og folk i nærheten. Utrolig nok har ingen naboer klagd. Lengste strekket hun risikerer å «oppbevares» i buret er fra tidlig morgen 7-tida og til 3-4 om natta. Kun ett lite avbrekk på en times tid inne midt på dagen. Er hyper når hun først er inne. Og får da beskjed om å legge seg. Begrenset med kos, kanskje maks 15 minutter i døgnet. i det siste har hun fått vært inne kun 1-2 kvelder i uka. Kjenner jeg har helt vondt inni meg. Lest at hunderasen trenger enormt mye mosjon. Foreslått omplassering men han sier hunden har det bra. lider av tydelig seperasjonsangst og griner om han f eks låser seg på do. Har gjort mye fra seg inne også, pga stress tenker jeg. Hva tenker andre om dette?
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #3 Skrevet 14. februar 2019 Bekymringsmelding til Mattilsynet, med kopi til politiet. Ta deg av hunden om du selv kan. Snakk m eier, og be de omplassere hunden. Om du kjenner til oppdretter, ring å hør med de om de vil hjelpe/ta hunden tilbake Anonymkode: 71993...3fa 7
Fjordmøy Skrevet 14. februar 2019 Forfatter #4 Skrevet 14. februar 2019 1 minutt siden, Konditorfrue skrev: Jeg hadde meldt fra Er det mattilsynet en melder til? Og kan en melde anonymt. Orker ikke konflikt og bli utskjelt. 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #5 Skrevet 14. februar 2019 Anbefaler å ta kontakt med Dyrebeskyttelsen. Anonymkode: 0540f...1f6
Fjordmøy Skrevet 14. februar 2019 Forfatter #6 Skrevet 14. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Bekymringsmelding til Mattilsynet, med kopi til politiet. Ta deg av hunden om du selv kan. Snakk m eier, og be de omplassere hunden. Om du kjenner til oppdretter, ring å hør med de om de vil hjelpe/ta hunden tilbake Anonymkode: 71993...3fa Jeg har tatt hunden med på litt turer, ca en gang i uka, men har jo mitt eget liv med små barn og familie og ikke tid å ta meg av en hund 😕 eier blir sint når jeg nevner omplassering. jeg må være anonym desverre, så tør ikke kontakte oppdretter.
Djungelvrål Skrevet 14. februar 2019 #7 Skrevet 14. februar 2019 Hjertet mitt blør........ Hvorfor skaffet dette mennesket seg dyr i det hele tatt hvis det stpr i bur 24/7? Har du ikke tatt opp misligholdet med personen?? 2
Fjordmøy Skrevet 14. februar 2019 Forfatter #8 Skrevet 14. februar 2019 2 minutter siden, SupaWoman skrev: Hjertet mitt blør........ Hvorfor skaffet dette mennesket seg dyr i det hele tatt hvis det stpr i bur 24/7? Har du ikke tatt opp misligholdet med personen?? Mange ganger Han blir bare sint. Jeg har prøvd å bistå det jeg kan men bor en annen plass.
Fjordmøy Skrevet 14. februar 2019 Forfatter #9 Skrevet 14. februar 2019 Skal nevnes at enkelte dager og kvelder får hun være mer inne, men må da ligge i ro for han er sliten. De fleste av ukas dager er hun hovedsaklig i buret.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #10 Skrevet 14. februar 2019 Vær så snill å meld fra. Du kan bidra til at denne hunden blir reddet og får et godt liv. Tenk på det ❤️ Anonymkode: aaec2...b3c 4
Fjordmøy Skrevet 14. februar 2019 Forfatter #11 Skrevet 14. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vær så snill å meld fra. Du kan bidra til at denne hunden blir reddet og får et godt liv. Tenk på det ❤️ Anonymkode: aaec2...b3c Ja jeg ønsker det og, må bare finne ut hvordan og sikre meg anonymitet.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #12 Skrevet 14. februar 2019 TA HUNDEN!!!!,Ts er medskyldig i MISHANDLING om vedkommende fortsetter å være så tafatt! Fyyy f! Anonymkode: 3952f...2de
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #13 Skrevet 14. februar 2019 4 minutter siden, Fjordmøy said: Ja jeg ønsker det og, må bare finne ut hvordan og sikre meg anonymitet. TA DEG sammen! "Sikre anonymitet " , imens hunden blir mishandlet?! Anonymkode: 3952f...2de
Fjordmøy Skrevet 14. februar 2019 Forfatter #14 Skrevet 14. februar 2019 Jeg skal melde, ro ned, jeg har prøvd å bistå og håpte det ble bedre, men blir bare verre... så ville høre m dere. Jeg har aldri hatt hund, null erfaring med dyr. Bor alene m to barn og full jobb.
Fjordmøy Skrevet 14. februar 2019 Forfatter #15 Skrevet 14. februar 2019 (endret) 19 timer siden, AnonymBruker skrev: TA DEG sammen! "Sikre anonymitet " , imens hunden blir mishandlet?! Anonymkode: 3952f...2de Forstå meg og. Jeg har meldt venner til barnevernet. Så jeg er ikke feig, men her er jeg faktisk bekymret for konsekvensene det vil medføre, og redd det ikke blir gjort stort fra mattilsynets side. Derfor er anonymitet viktig. Endret 14. februar 2019 av Fjordmøy
Fjordmøy Skrevet 14. februar 2019 Forfatter #16 Skrevet 14. februar 2019 En kan jo melde anonymt? Tenkte sjekke opp her og sende inn i morgen den dag.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #17 Skrevet 14. februar 2019 5 hours ago, Fjordmøy said: Jeg skal melde, ro ned, jeg har prøvd å bistå og håpte det ble bedre, men blir bare verre... så ville høre m dere. Jeg har aldri hatt hund, null erfaring med dyr. Bor alene m to barn og full jobb. Hvordan vet du så mye detaljer om dette mennesket da? F.ex. at det lengste hunden har stått ute er fra klokka 7 om morgenen til 3-4 om natta med et lite avbrekk på en times tid inne midt på dagen? Fra innleggene dine høres det ut som du bor der selv omtrent, men du skriver til og med at du bor en annen plass. Har du skjult kamera der? Anonymkode: 8746c...aca
Apis Skrevet 14. februar 2019 #18 Skrevet 14. februar 2019 5 timer siden, Fjordmøy skrev: En kan jo melde anonymt? Tenkte sjekke opp her og sende inn i morgen den dag. Ja en kan melde anonymt, på nettsidene til mattilsynet, 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #19 Skrevet 14. februar 2019 7 timer siden, Fjordmøy skrev: Har en bekjent som har skaffet seg en boarder collier for halvannet år siden og tar seg ikke godt av henne. Stort sett står i bur fra morgen til langt på kveld/natt. Buret er ca 3x3 m med ett lite hundehus å sove i. Hun får nesten aldri gått tur, kanskje 1 tur i mnd. Men får lufte seg alene ute i hagen og gjøre fra seg om morgenen og før hun blir tatt inn om kvelden/natten. Får også som oftest springe litt i hagen midt på dagen. Ofte står hun ute i mye avføring, og gneldrer mye. Hopper febrilsk rundt og bjeffer som besatt når det er biler og folk i nærheten. Utrolig nok har ingen naboer klagd. Lengste strekket hun risikerer å «oppbevares» i buret er fra tidlig morgen 7-tida og til 3-4 om natta. Kun ett lite avbrekk på en times tid inne midt på dagen. Er hyper når hun først er inne. Og får da beskjed om å legge seg. Begrenset med kos, kanskje maks 15 minutter i døgnet. i det siste har hun fått vært inne kun 1-2 kvelder i uka. Kjenner jeg har helt vondt inni meg. Lest at hunderasen trenger enormt mye mosjon. Foreslått omplassering men han sier hunden har det bra. lider av tydelig seperasjonsangst og griner om han f eks låser seg på do. Har gjort mye fra seg inne også, pga stress tenker jeg. Hva tenker andre om dette? Hei. Dette her er ikke greit. Blir sint inni meg av og lese slikt. Jeg hadde faktisk meldt dette anonymt inn til mattilsynet som man får gjort med nettsidene dems. Håper huden for et annet hjem som er mye bedre for den. Disse rasene krever jo ENORMT mye også. Lykke til! Anonymkode: deb22...951 1
Fjordmøy Skrevet 14. februar 2019 Forfatter #20 Skrevet 14. februar 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan vet du så mye detaljer om dette mennesket da? F.ex. at det lengste hunden har stått ute er fra klokka 7 om morgenen til 3-4 om natta med et lite avbrekk på en times tid inne midt på dagen? Fra innleggene dine høres det ut som du bor der selv omtrent, men du skriver til og med at du bor en annen plass. Har du skjult kamera der? Anonymkode: 8746c...aca Kjenner personen, mye på besøk. Spiller det noen rolle egentlig..? Jeg har infoen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå