Gå til innhold

"Han er psykopat. Han er psykopat og han er psykopat"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det med kvinner og gå rundt og kalle alle for psykopater? 

Anonymkode: 4c186...004

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig!!!! 

Anonymkode: 1ea33...e84

Skrevet

De vet nok ikke bedre. Tror de vet alt.

Anonymkode: 78c77...f24

Skrevet

Er ihvertfall liten forskjell fra min opplevelse mellom mange menn og kvinner når det gjelder å kalle det motsatte kjønn for "crazy", "psycho", "bitch" osv. Det brukes bare forskjellige begrep som oftest. Så ser ikke hvorfor denne tråden kaster kvinner spesielt under bussen når begge kjønn gjør dette - med eller uten grunn.

Menn er også overrepresentert innenfor typisk utagerende psykopatiske trekk, så det spiller nok inn.

• Liker 7
Skrevet

Ok, til alle som har svart her. Ja, en del menn sier on eksen sin at "hun er gal" "jævla bitch" osv. Men det er fler kvinner som sier det. Mamma kaller eksen sin for psykopat, han har trekk men har nok ikke diagnosen...da hadde det gått mye verre. 

Mammas venninne, jeg har fått med megat hun var utro. Hun sliter med forholdet til ene sønnen sin og denne kvinnen kaller barnefar for psykopat. Han kan jo være det, kjenner ikke fyren. Men jeg blir skeptisk når hun har vært utro, og i tillegg går og kaller eksmannen for psykopat. For alt jeg vet, kan det være sønnen som ikke ønsker kontakt med mor. Jeg har sett henne på fest, flere ganger...makan til oppførsel på voksen dame. Klarer virkelig ikke å kontrollere drikkinga. 

Og så har jeg jo vært vitne til flere jenter da jeg var litt yngre. Venninne spør om venninne 2 kan se på meldingene. Venninne 2 sier at venninne 3 kan se på dem for hun har peiling. Venninne 3 sier selvfølgelgi "han har psykopatiske trekk".

har også ei litt eldre venninne av meg som kaller absolutt alt og alle for psykopat. Kvinner også. Men stort sett er det menn hun snakker om. Det merkelige er at HUN kan begynne å date, både menn/gutter som er 15 år yngre enn seg fra Pakistan eller menn på egen alder... men alle jeg møter som jeg også ikke er interessert i men som viser interesse for meg, sier hun at har psykopatiske trekk...

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, til alle som har svart her. Ja, en del menn sier on eksen sin at "hun er gal" "jævla bitch" osv. Men det er fler kvinner som sier det. Mamma kaller eksen sin for psykopat, han har trekk men har nok ikke diagnosen...da hadde det gått mye verre. 

Mammas venninne, jeg har fått med megat hun var utro. Hun sliter med forholdet til ene sønnen sin og denne kvinnen kaller barnefar for psykopat. Han kan jo være det, kjenner ikke fyren. Men jeg blir skeptisk når hun har vært utro, og i tillegg går og kaller eksmannen for psykopat. For alt jeg vet, kan det være sønnen som ikke ønsker kontakt med mor. Jeg har sett henne på fest, flere ganger...makan til oppførsel på voksen dame. Klarer virkelig ikke å kontrollere drikkinga. 

Og så har jeg jo vært vitne til flere jenter da jeg var litt yngre. Venninne spør om venninne 2 kan se på meldingene. Venninne 2 sier at venninne 3 kan se på dem for hun har peiling. Venninne 3 sier selvfølgelgi "han har psykopatiske trekk".

har også ei litt eldre venninne av meg som kaller absolutt alt og alle for psykopat. Kvinner også. Men stort sett er det menn hun snakker om. Det merkelige er at HUN kan begynne å date, både menn/gutter som er 15 år yngre enn seg fra Pakistan eller menn på egen alder... men alle jeg møter som jeg også ikke er interessert i men som viser interesse for meg, sier hun at har psykopatiske trekk...

En del menn? Jeg kjenner like mange menn som dritslenger eksen som kvinner som gjør det. "Alle eksene mine er helt crazy" er jo en god klassiker. Er egentlig sikkert alt for mange som snakker heftig drit om eksen uten at det nødvendigvis er fortjent sånn generelt. Jeg synes det står respekt i å skilles som fjerne "venner" og IKKE snakke om all driten i hytt og pine med mindre det virkelig er fortjent.

Dette er egentlig bare dine erfaringer. Akkurat som at overnevnte er mine. Høres ut som du burde finne deg bedre kvinnfolk å ha rundt deg for dette er virkelig ikke en greie hvor kvinner utmerker seg utenom å bruke utrykket "psykopat" om det motsatte kjønn spesifikt (med en faktisk grunn som du kanskje så at jeg nevnte).

Skrevet

Har stusset på det samme. Virker som en del, og særlig kvinner, har det med å patologisere andre og slenge rundt seg med diagnoser det ikke er dekning for. Der er menn kanskje hakket enklere, som oftere nøyer seg med ukvemsord. 

Skrevet

Jeg kaller svogeren min psykopat fordi folk flest ikke aner hva en narcisst er.  Psykopat derimot skjønner de. 

Anonymkode: 80129...149

Skrevet

*narcissist

Anonymkode: 80129...149

Skrevet

En nabodame kaller sine eksmenn psykopater og psykiske mishandlere. Begge hun har vært gift med og har to små barn med var psykopater og ingen visste hvordan hun EGENTLIG hadde det da. Sånn i forhold til nå, når hun legger ut 15 poster om dagen på facebook og legger ut livet sitt i kommentarfeltet til diverse konkurranser. Og hun her er 35 og skal være relativt oppegående...

Uansett, de som har møtt flere psykopater er mer psykopat selv.

Anonymkode: fbde1...b49

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo ikke bruke dine erfaringer, som sannheten. Var jo ikke mange tilfellene heller.

Jeg er singel kvinne, og har datet en god del menn gjennom årene. Og vet du hvor mange menn, som klager over alle de klin gærne psykopat eksene sine. Spesielt bra da hver eneste eks er sånn. Sier jo litt mer enn de. Jeg har bare en venninne, som sier at hennes eks er psykopat. Og det er han og, er utrolig at hun kom seg vekk fra han. Så føler mine venninner ser forskjellen på en mann som bare var drittsekk, og en psykopat. Men jeg kan være enig om at her inne, ropes det litt fort om at han er psykopat. 

Anonymkode: 13bd3...1da

• Liker 1
Skrevet

Begrepet blir misbrukt, på samme måte som angst og depresjon blir misbrukt. Folk flest er jo ikke psykologer med spesialisering i dette feltet. Folk flest har ingen forutsetning for å diagnostisere andre folk. Likevel er det noe mange gjør. Jeg synes man skal være særdeles forsiktig med å bruke faguttykk man ikke har belegg for å bruke.  Det er bedre å prøve å beskrive person/situasjon med flere ord, snarere enn å prøve å plassere i en kategori man tror passer. Sannsynligheten er stor for at man velger feil kategori.

Av de tre personene jeg selv har møtt igjennom livet og mener passer beskrivelsen psykopat, har to av dem blitt diagnostisert i forbindelse med rettsak og funnet passende for dette begrepet. Likevel er jeg ytterst forsiktig med å bruke ordet "psykopat", blandt annet fordi det finnes noen holdninger om at "den som kaller alle andre for psykopat, er mest sannsynlig psykopat selv". Og det er jo sant også, psykopaten vil jo gjøre det. Så jeg mener man burde unngå begreper man ikke har grunnlag for å bruke, og heller prøve å beskrive personen og situasjonen med flere ord,og la andre evt få danne seg sin egen mening.

Anonymkode: a80b7...fd6

• Liker 3
Skrevet

Det hele henger vel sammen med den merkelige tendensen til enkelte her inne, som skal putte en diagnose på ALT. "Han er så stille og liker ikke ikke at vi får besøk" skriver for eksempel en TS. Ett av svarene er garantert "Har han vært utredet for PTS eller autisme?"

Synd for de som faktisk treffer på en ordentlig psykopat..

Anonymkode: 78cef...8fc

• Liker 3
Skrevet

Noen bruker psykopat som skjellsord på linje med at menn bruker bitch, men det er ikke til å legge under en sten at mange kvinner har hatt med ekte psykopater å gjøre heller. Det er en diagnose med store mørketall, for psykopaten anerkjenner aldri at han eller hun er syk selv. Det er stort sett de som er utredet av psykiater ved fengselsdommer som får diagnosen fordi andre går udiagnosert rundt i samfunnet som ellers tilsynelatende velfungerende (på overflaten) mennesker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...