Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som jobber dagvakter og nattevakter i samme turnus? Hvordan føler du det går? Jobber natt her men jobben tar på. Kunne tenkt meg dagvakter i ukene og natt på arbeidshelger.  Sen vakter er uaktuelt pga barna På sykehus er det jo 3 skift. Noen innspill? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er min skiftplan:

1 uka: mandag og tirsdag formiddag, torsdag og fredag ettermiddag, lørdag og søndag 12 timer natt

2 uka: onsdag, torsdag og fredag formiddag 

3 uka: mandag, tirsdag og onsdag natt, lørdag og søndag 12 timer formiddag

4 uka: mandag, tirsdag og onsdag ettermiddag, torsdag og fredag natt. 

Med andre ord jeg jobber mye frem og tilbake. Jeg sliter med å snu tilbake til formiddagsvaktene, men det går greit. Du må tenke på at det veldig slitsomt for kroppen både psykisk og fysisk å drive å snu døgnet oppned hele tiden. Ville du ikke heller prøvd å bare jobbe dag mtp på barn? 

Anonymkode: 548f5...b9a

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er min skiftplan:

1 uka: mandag og tirsdag formiddag, torsdag og fredag ettermiddag, lørdag og søndag 12 timer natt

2 uka: onsdag, torsdag og fredag formiddag 

3 uka: mandag, tirsdag og onsdag natt, lørdag og søndag 12 timer formiddag

4 uka: mandag, tirsdag og onsdag ettermiddag, torsdag og fredag natt. 

Med andre ord jeg jobber mye frem og tilbake. Jeg sliter med å snu tilbake til formiddagsvaktene, men det går greit. Du må tenke på at det veldig slitsomt for kroppen både psykisk og fysisk å drive å snu døgnet oppned hele tiden. Ville du ikke heller prøvd å bare jobbe dag mtp på barn? 

Takk for svar 😊Jo men i helsevesenet er det ikke mulig med bare dag stilling. Desverre. Men må finne en balanse på dette.

Hva slags jobb har du? 

Skrevet
2 timer siden, Shinee skrev:

Takk for svar 😊Jo men i helsevesenet er det ikke mulig med bare dag stilling. Desverre. Men må finne en balanse på dette.

Hva slags jobb har du? 

Jeg er prosessoperatør. 

Som sagt, det går helt fint for meg å bytte på dag/natt, men det skal sies at jeg er veldig sliten, på kanten til grinete, på brekke dagen/snu dagen. Etter å ha byttet frem og tilbake en del ganger i løpet av 4 uker, er døgn rytmen min helt bunn i bøtta, så da kreves det mye selvdisiplin for å få riktig døgnrytme når jeg har fri over lenger periode. 

Men min opplevelse kan være noe helt annet for deg. Kollegaen min har null problem noen av vegene, han blir bare generelt sliten av å jobbe skift. Mange tar det på stram arm, og mange sliter med det. 

Test det ut, over en lenger periode, så ser du fort om det er noe for deg. Men husk at søvnen din generelt kan bli ødelagt av å snu frem og tilbake hele tiden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...