AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #1 Skrevet 13. februar 2019 Hvis man har leid ut en leilighet og avslutter leieforholdet pga salg av leiligheten. Kan man trekke av depositumet for lyspærer som må byttes? Maling og utstyr pga mye streker og merker på vegger? Anonymkode: e1cc0...d02
Aragorn ll Elessar Skrevet 13. februar 2019 #2 Skrevet 13. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis man har leid ut en leilighet og avslutter leieforholdet pga salg av leiligheten. Kan man trekke av depositumet for lyspærer som må byttes? Maling og utstyr pga mye streker og merker på vegger? Anonymkode: e1cc0...d02 Det er jeg ganske sikker på at man ikke kan. 10
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #3 Skrevet 13. februar 2019 Det er normal slitasje så nei, du kan ikke trekke av på depositumet for noe slikt. Anonymkode: 817ca...495 16
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #4 Skrevet 13. februar 2019 Depositumet benyttes hovedsakelig hvis leietaker ikke får betalt husleien eller ved bevisst hærverk, og ikke for at du skal skal bruke 49 kroner for å bytte en lyspære og en tusenlapp for å male kjøkkenet. Anonymkode: ddd07...244 17
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #5 Skrevet 13. februar 2019 Depositumet er ikke til for økonomisk tilskudd til en gjerrig utleier. Anonymkode: 6fc15...548 16
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #6 Skrevet 14. februar 2019 Streker og merker på veggene er ikke «normal slitasje» i mine øyne. Så jeg ville krevd av depositumet til dette. Anonymkode: ecc93...744 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #7 Skrevet 14. februar 2019 Selvfølgelig ikke. Depositumet er ikke til for gjerrige utleiere Anonymkode: a8efc...d2f
stan Skrevet 14. februar 2019 #8 Skrevet 14. februar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Streker og merker på veggene er ikke «normal slitasje» i mine øyne. Så jeg ville krevd av depositumet til dette. Anonymkode: ecc93...744 Det forutsettes at det har oppstått mens denne leieboer bodde der. Jeg har vært ute for utleier som ønsket at jeg skulle betale for slitasje som var der allerede når jeg flyttet inn. Heldigvis tok jeg godt med bilder når jeg flyttet inn, og varslet skriftlig om disse småskadene. Det er bestandig noen som prøver seg på å få andre til å betale. 1
Gjest Kritt Skrevet 14. februar 2019 #9 Skrevet 14. februar 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis man har leid ut en leilighet og avslutter leieforholdet pga salg av leiligheten. Kan man trekke av depositumet for lyspærer som må byttes? Maling og utstyr pga mye streker og merker på vegger? Anonymkode: e1cc0...d02 Depositum skal ikke dekke vanlig slitasje. Hva slags streker og merker er det snakk om? Om de bærer preg av herverk og du har bevis for at de har kommet mens leietaker har bodd der, kan du antakelig kreve det dekket av depositumet. Ellers ikke.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #10 Skrevet 14. februar 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis man har leid ut en leilighet og avslutter leieforholdet pga salg av leiligheten. Kan man trekke av depositumet for lyspærer som må byttes? Maling og utstyr pga mye streker og merker på vegger? Anonymkode: e1cc0...d02 Samle på alle kvitteringer og dokumenter med bilder, snakk med megleren som skal selge. Ellers ville rådet vært meld deg inn i huseiernes landsforbund, men når du er så gnien at selv lyspærer er en utgift av de store for drg, så blir vel medlemsavgiften på kr.510 for mye for deg? Medlemskontigenten gir deg nemlig ubegrenset juridisk hjelp i boligspørmål. Anonymkode: 7e23e...8e8 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #11 Skrevet 14. februar 2019 Har litt vanskelig for å ta noen som tenker at de kan trekke utgifter for nye lyspærer fra depositumet seriøst kjenner jeg. Hva merker og streker angår, så spørs det jo litt. Har du brukt en billig drittmaling på veggene, så synes jeg du skal skylde på din egen gjerrighet og male på nytt med noe som holder bedre. Er det merker og streker fordi leietakeren har vært veldig uforsiktig, så kanskje. Men dette kan da umulig være store utgifter uansett, så kanskje du bare skal dekke dem selv, selge og bli ferdig med hele greia? Anonymkode: 96433...7ce 3
Gjest O.G. Skrevet 14. februar 2019 #12 Skrevet 14. februar 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis man har leid ut en leilighet og avslutter leieforholdet pga salg av leiligheten. Kan man trekke av depositumet for lyspærer som må byttes? Maling og utstyr pga mye streker og merker på vegger? Anonymkode: e1cc0...d02 Nei.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #13 Skrevet 14. februar 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Streker og merker på veggene er ikke «normal slitasje» i mine øyne. Så jeg ville krevd av depositumet til dette. Anonymkode: ecc93...744 Da er det du som har bevisbyrden. Anonymkode: 5350d...0c9
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #14 Skrevet 17. februar 2019 Trekke fra depositum til lysepærer? Hadde utleier foreslått det hadde jeg ramlet i bakken. Mtp merker og streker på veggene, er det slitasje eller herverk? Slitasje dekkes ikke, og om det bare er å male over så må du naturligvis betale dette selv. Men du kan skrive opp "oppussingen" i selvangivelsen mtp fradrag da 😛 Anonymkode: d3c74...42e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå