Gå til innhold

Jeg er «ung» stebestemor, sliter med å bli godtatt pga alderen min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært gift med faren siden barnet var 8år. Nå et han blitt far og hans kjæreste ser ikke på oss som besteforeldre og lar oss ikke få rollen. Jeg er blitt fortalt at det er pga min unge alder (nærmere de i alder enn faren). Hva kan jeg gjøre?

Anonymkode: 81118...5c4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

La det få litt tid til å gå seg til. Noen kvinner er overbeskyttende overfor ny første baby. Noen kvinner blir jo besteforelder til sitt eget barns avkom tidlig i 40-åra. 

Hvis det ikke går seg til, ta det opp og lag en avtale hvordan din rolle skal være. Ikke la deg avspise, har du stelt gutten gjennom oppveksten, så må du få være litt farmor.

• Liker 3
Skrevet

Hva mener du med at dere ikke får rollen...?  Din mann er biologisk bestefar uansett hvordan man vrir og vender på det. Skal jo innrømme at jeg ble nysgjerrig på hvor gamle dere er. ;) 

• Liker 19
Skrevet

Hvilken rolle mener denne kjæresten at dere skal ha da?

Anonymkode: 27b32...a95

• Liker 1
Skrevet

De er sikker veldig unge som ikke helt vet hvordan de skal forholde seg til det. Gi det noen år som det ble sagt. Vi har en stemor i min familie, og ungene kaller hun etter fornavn.

Anonymkode: 68bba...8dd

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er sikker veldig unge som ikke helt vet hvordan de skal forholde seg til det. Gi det noen år som det ble sagt. Vi har en stemor i min familie, og ungene kaller hun etter fornavn.

Anonymkode: 68bba...8dd

Ikke ung. Tankeløs og umoden. Er ikke sikkert det endrer seg.

Klart man ønsker at barnet skal ha besteforeldre. Noe er galt med den unge moren.

Anonymkode: 27b32...a95

• Liker 3
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Har vært gift med faren siden barnet var 8år. Nå et han blitt far og hans kjæreste ser ikke på oss som besteforeldre og lar oss ikke få rollen. Jeg er blitt fortalt at det er pga min unge alder (nærmere de i alder enn faren). Hva kan jeg gjøre?

Hva er aldersforskjellen da? Må jo være over 10 år mellom deg og far, og om du var 18 når du gifter seg skjønner jeg at de stusser.

Anonymkode: d6f94...60e

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er aldersforskjellen da? Må jo være over 10 år mellom deg og far, og om du var 18 når du gifter seg skjønner jeg at de stusser.

Tenker ts er rundt 25 og bestefar har tippet 50. Hadde heller ikke sett på ts som en slags bestemor for mitt barn. Synd at bestefar ikke for stille opp men sånn er livet, valgene man tar biter oss i ræva til slutt. Tenker at sønnen til bestefar ikke er så keen.

Anonymkode: 583b5...4a7

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tenker ts er rundt 25 og bestefar har tippet 50. Hadde heller ikke sett på ts som en slags bestemor for mitt barn. Synd at bestefar ikke for stille opp men sånn er livet, valgene man tar biter oss i ræva til slutt. Tenker at sønnen til bestefar ikke er så keen.

Anonymkode: 583b5...4a7

Ts har vært sammen med faren siden barnet var 8. Ts må jo derfor være eldre enn 25. 

Anonymkode: d4b44...ce8

• Liker 18
Skrevet

Var mye fokus på alder her.

Far er 44, jeg er 32, sønnen 22 år gammel.

Ts

• Liker 3
Skrevet

Og svigerdatteren vår er 25 år.

likte forresten svaret om at de ikke er unge, men umodne og tankeløse. På samme vis som jeg var mer moden og voksen for alderen som stemor da jeg var 18. Folk er forskjellige.

Men det er sårt at vi ikke skal få et godt forhold til barnebarn pga at min alder blir hinderet.

ts

• Liker 10
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og svigerdatteren vår er 25 år.

likte forresten svaret om at de ikke er unge, men umodne og tankeløse. På samme vis som jeg var mer moden og voksen for alderen som stemor da jeg var 18. Folk er forskjellige.

Men det er sårt at vi ikke skal få et godt forhold til barnebarn pga at min alder blir hinderet.

ts

Så han var 30 og du var 18 da dere ble sammen. Se på 18-åringer nå, som du har blitt på hans alder. Syns du ikke de ser veldig unge ut? Syns du ikke det er litt ekkelt ?

Tipper det er dette de har problemer med.

Anonymkode: 44645...d25

• Liker 18
Skrevet

Du er sannsynligvis på alder med venninnene hennes. Dersom du har problemer med å ikke bli kalt bestemor, er du kanskje ikke så moden som du skal ha det til?

Anonymkode: 9a187...9ac

• Liker 9
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så han var 30 og du var 18 da dere ble sammen. Se på 18-åringer nå, som du har blitt på hans alder. Syns du ikke de ser veldig unge ut? Syns du ikke det er litt ekkelt ?

Dei ble gift når hun var 18... må jo ha møttes før dei giftet seg, får vi håpe? 😜

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dei ble gift når hun var 18... må jo ha møttes før dei giftet seg, får vi håpe? 😜

Ja, det blir spesielt, fra hans side vel og merke. Jenta på 18, eller 17/16 når de møttes, ville jo være "voksen for alderen". Han høres ut som en gris.

• Liker 7
Skrevet

Jeg sa ikke at vi giftet oss da jeg var 18. Men har vært sammen me mannen min siden da. Har vært som en stemor siden barnet var 8 og vi har og har alltid hatt et fantastisk godt forhold. Det er kjæresten som ikke godtar meg. Men tenker at det også kan skyldes den gode kontakten vi har. 

At hun har venner på min alder kan selvfølgelig stemme. Slik som jeg har venner og gode bekjente av jenter i alderen 20-60. Spiller alder så stor rolle for om man er gode rollemodeller rundt barna da? 

Vi har også små barn. De blir nærmere i alder igjen. Og skulle tro det var positivt. 

Ts

• Liker 3
Skrevet

Vel... du er jo ikke en av de 4 besteforeldrene barnet har... Kanskje din mann vil kunne få et godt bestefar forhold dersom du trekker deg litt unna og satser på et stebestemor forhold i stedet for et bestemor forhold? 

• Liker 6
Skrevet

Men hva problemet? Selvfølgelig får du ingen «bestemorrolle» i en alder av 32. Hva er det du ønsker deg? Du kan jo lage egne babyer i ti år til.  Kan du ikke være tante/venninne/kona til unge bestefar? 

Anonymkode: 42bc2...819

• Liker 6
Skrevet

Noen kommer aldri til å gi steforeldre rollen som besteforeldre, selv om de har vært i familien lenge. Jeg skjønner at det er sårt for deg som ønsker å være bestemor og føler at du har "fortjent" det. Tenker at det er sikkert noe som ligger til grunne for de følelsene, og om han ville at du skulle ha en tittel så hadde du nok fått det. 

Men det er uansett foreldrene som bestemmer til syvende og sist, og du kan jo fortsatt være en god stebestemor selv om du ikke får tittelen.

• Liker 3
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er min tanke og. Hadde ikke følt at de egnet seg som besteforeldre. Og jeg har en venninne i samme situasjon. Hun blir mer tante 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...