Gå til innhold

Dårlig råd med barn - prioriteringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner flere som sier de har så dårlig råd og de har gjerne flere barn. Samtidig er de storrøykere, spiser mye godteri, mye brus, bestiller take out osv. Og klær, utstyr osv til barn må de finne gratis på Finn, babymat er alt for dyrt, nesten ikke råd til mme og grøt, hvertfall ikke til d-vitaminer og eventuelle medisiner.. Er det normalt? Jeg kan ikke skjønne at man klarer å røyke over en 20 pakning om dagen, men klager på at barnehagen er alt for dyr, at nav gir så lite støtte osv.. 

Anonymkode: 83ec6...d11

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner flere som sier de har så dårlig råd og de har gjerne flere barn. Samtidig er de storrøykere, spiser mye godteri, mye brus, bestiller take out osv. Og klær, utstyr osv til barn må de finne gratis på Finn, babymat er alt for dyrt, nesten ikke råd til mme og grøt, hvertfall ikke til d-vitaminer og eventuelle medisiner.. Er det normalt? Jeg kan ikke skjønne at man klarer å røyke over en 20 pakning om dagen, men klager på at barnehagen er alt for dyr, at nav gir så lite støtte osv.. 

Ts her. For ordensskyld har jeg også barn, og ikke veldig god råd og å kjøpe brukt er helt supert! Reagerer mest på prioriteringene og for min del hadde det vært helt uaktiuelt å ikke ha penger til medisiner til barnet, samtidig som jeg drikker to store colaer om dager og røyker en pakke prince liksom... Kjenner flere som er som og må stadig låne bort penger fordi barnet må ha hostesaft, grøt, Paracet osv...

Skrevet

Slikt provoserer meg også! Ikke noe galt i å kjøpe barneutstyr brukt. Men når man prioriterer så dårlig at røyk, øl, energidrikk, ukeblad, abonnementer på Nettflix/Hbo osv går foran et godt nok kosthold til barna, da blir jeg rasende! 😡 

Anonymkode: 373e2...b69

• Liker 5
Skrevet

Du vet allerede at de prioriterer litt feil. Eller ganske feil.

Hva vil du med tråden? Få bekreftet at du har rett? At noen forteller deg at det er vanskelig å slutte å røyke?

Går utifra at du også vet at folk flest som får barn har orden på økonomien. 

Disse du kjenner har muligens noen utfordringer som vi ikke kjenner til. Det eneste vi kan gjøre er å bekrefte at du har rett og bidra til å sparke litt på dem som åpenbart, men uvisst av hvilken årsak, ligger nede.

Anonymkode: 5f519...1c6

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva vil du med tråden? Få bekreftet at du har rett? At noen forteller deg at det er vanskelig å slutte å røyke?

Disse du kjenner har muligens noen utfordringer som vi ikke kjenner til. Det eneste vi kan gjøre er å bekrefte at du har rett og bidra til å sparke litt på dem som åpenbart, men uvisst av hvilken årsak, ligger nede.

Egentlig så lurer jeg på om dette er normalt, om det er flere som prioriterer på samme måte. Og hva jeg kan gjøre for å hjelpe. Spørsmål kom ikke frem i hovedinnlegget og det var i grunn hvordan jeg kan ta dette opp, og om jeg kan ta det opp.

Ts

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg røyker jeg og, men jeg går heller flere dager uten for at barnet mitt kan få mat og ting det trenger. Så jeg vet at det er vanskelig å slutte. 

Skrevet

Har sett nok tilfeller av dette på luksusfellen. Tragisk. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Egentlig så lurer jeg på om dette er normalt, om det er flere som prioriterer på samme måte. Og hva jeg kan gjøre for å hjelpe. Spørsmål kom ikke frem i hovedinnlegget og det var i grunn hvordan jeg kan ta dette opp, og om jeg kan ta det opp.

Ts

Da håper jeg noen kan svare på det. Beklager at jeg hoppet til feil konklusjon. Fint at du vil hjelpe.

Jeg ville hatt stramt budsjett og prioritert det viktigste til barna. Røyker ikke, drikker ikke og hadde handlet rimelig, så jeg forstår det ikke og kan ikke hjelpe. 

Synes det er synd på barna. Håper du får bedre svar enn mitt. 

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

AMEN

Anonymkode: 5ae7b...72d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...