Gå til innhold

Fast ansatt, får ikke betalt for røde dager. Flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er fast ansatt i 70% stilling i en butikk. Jeg jobber faste vakter. Får kun betalt for de to røde dager i året som er lovpålagt. J or vanlig er dette? Før fikk jeg betalt for helligdager som jeg egentlig skulle jobbet, men sjefen fant ut for et par år siden at det trengte hun ikke. Jeg er avhengig av de pengene.

Anonymkode: 27c55...1f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jeg aldri hørt om. Ville sjekket loven. Tar det som en selvfølge at jeg får fast lønn. 

Anonymkode: 13a3b...961

Skrevet

Veldig vanlig ting å gjøre, ble brått slutt på det i en useriøs bedrift jeg jobbet i. Hun hadde lest at hun ikke trengte, og droppet det rett før påske. 

Frustrerende når man yter så mye, men som sagt.. hun har loven på sin side.

Anonymkode: b4605...442

• Liker 1
Skrevet

Jeg klaget til min sjef da jeg ikke ble satt opp på de dagene, og tok det videre med hennes sjef også. Da fikk jeg etterbetalt for de røde dagene det året. Jeg er LO medlem, kanskje det har noe å si?

Skrevet

Sjekk loven :) Er nok dessverre lov. Dog forskjellige regler på forskjellige arbeidsplasser.

Skrevet

Er du timebetalt?

Anonymkode: 7168e...1a3

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er du timebetalt?

Anonymkode: 7168e...1a3

Ja, skriver timer. TS

Skrevet

Hos oss er det slik at om man har flere enn to røddager i turnusen, skal man forespørres om å jobbe, da man ikke er pliktig til å jobbe flere enn to helligdager i samme periode (ex påsken). Da kan man fint si nei, om man uansett ikke får mer betalt. Sjekk det opp hos dere. Vi får uansett betalt for alt vi jobber.

Anonymkode: 3d7a2...b2c

Skrevet
På 13.2.2019 den 23.41, AnonymBruker skrev:

Ja, skriver timer. TS

Da har du ikke fastlønn. 

Anonymkode: 9163b...080

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...