Gå til innhold

Vitamintilskudd til 2-åring? (utenom D-vit/tran)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gir D-vitamindråper (skal prøve tran igjen når flaska er tom), men utover det, bør han få noe multivitamin i tillegg?

Anonymkode: e14f7...709

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gir D-vitamindråper (skal prøve tran igjen når flaska er tom), men utover det, bør han få noe multivitamin i tillegg?

Har barn påvist mangler ved blodprøve, skal de ha tilskudd. Uten påvist mangel skal barn ha sunn kost og ingenting annet. 

Snakk med helsesykepleieren eller fastlegen. 

Anonymkode: 62304...63f

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har barn påvist mangler ved blodprøve, skal de ha tilskudd. Uten påvist mangel skal barn ha sunn kost og ingenting annet. 

Snakk med helsesykepleieren eller fastlegen. 

Ok, ja har tenkt til det på kontrollen vi har snart. Bare kom til å tenkte på at jeg tok både tran og sanasol selv som barn, uten at jeg tror det var påvist noen mangler. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok, ja har tenkt til det på kontrollen vi har snart. Bare kom til å tenkte på at jeg tok både tran og sanasol selv som barn, uten at jeg tror det var påvist noen mangler. 

Dette er advart mot i media gjentatte ganger. Tran og Sanasol skal aldri kombineres. Begge inneholder A og D vitaminer som kan gi livsvarig skade på leveren til et lite barn. Søk hjelp hos fagfolk.

Skrevet

Den er god, da vet jeg det. Kan forsikre deg om at jeg aldri ville begynt med det uten å vite sikkert at det er ok, bare tenkte jeg skulle spørre her i første omgang. 

Skrevet

Jeg har en kresen fireåring som får multivitaminer for barn som jeg kjøper på Apoteket. 

Anonymkode: b5dc0...058

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...