Gjest Raggy Skrevet 13. februar 2019 #1 Skrevet 13. februar 2019 Jeg er alene om å ta vare på min datter. Jeg har en del angstdiagnoser, som sosialfobi og generalisert angst av alvorlig grad. Jeg gjør så godt jeg kan men er redd barnet skal bli for preget av å vokse opp sammen med meg. Hun kan jo ikke bytte bort sin mor å hun er en stort sett en lykkelig jente. Men jeg skulle så gjerne hatt en annen voksen som støtte i det her. Jeg er mye alene, snakker ikke stort med andre å vi finner ikke på så mye annet enn å være hjemme. Dette skyldes min angst. Jeg vil gjerne ha litt hjelp, men vet ikke hva det skulle være eller hvor jeg skulle fått det. Tanken på barnevernet skremmer meg. De er sikkert flinke men jeg er redd for å bli oppfattet som en mye dårligere mor enn det jeg er.. Jeg kan nevne at jeg har vært til langvarig behandling og at barnet var med der. Hun fikk forklaring på hva det er med meg, hun fikk egne timer med psykolog spesialist og andre miljøarbeidere. Jeg ble gjort oppmerksom på at barnevernet ville bli kontakten om de så at situasjonen var slik at det var nødvendig. De sa det ikke var noen grunn til dette og at jeg var en god og støttende mor. Jeg trenger noen å støtte meg til i hverdagen og få en forsikring på at min sykdom ikke ødelegger barnets ressurser. Noen råd? Jeg har ikke nær familie eller nettverk som kan støtte.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #2 Skrevet 13. februar 2019 Kan det være at Homestart kan ha et tilbud? Og hva tenker du om avlastningshjem for jenta? Det kan jo være fint for både deg og henne tenker jeg - dersom barnevernet har ressurser til det og aktuelle kandidatfamilier. Min lillebror var i avlastninghjem, aldri snakk om noen overtakelser hos oss (og vi hadde det ille altså). Anonymkode: 27574...f10 1
Applehead Skrevet 13. februar 2019 #3 Skrevet 13. februar 2019 (endret) Syns du høres ut som en flott mor. Hvor gammelt er barnet? Endret 13. februar 2019 av Applehead
Gjest Raggy Skrevet 13. februar 2019 #4 Skrevet 13. februar 2019 Akkurat nå, Applehead skrev: Syns di høres ut som en flott mor. Hvor gammelt er barnet? Takk Hun er 11 år
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 13. februar 2019 #5 Skrevet 13. februar 2019 Home Start bør kunne hjelpe dere. https://home-start-norge.no/ Støttekontakt?
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #6 Skrevet 13. februar 2019 Avlastning/besøkshjem/støttekontakt? Få utvidet jentas sosiale horisont, gi mulighet for mer aktivitet utenfor hjemmet og en voksenperson å drøfte med. Anonymkode: 9be8d...f2f
Gjest Raggy Skrevet 13. februar 2019 #7 Skrevet 13. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Avlastning/besøkshjem/støttekontakt? Få utvidet jentas sosiale horisont, gi mulighet for mer aktivitet utenfor hjemmet og en voksenperson å drøfte med. Anonymkode: 9be8d...f2f Jeg har igrunn fått signaler om at jeg er for oppegående til å få innvilget slike ting. Da må jeg isåfall levere en bekymringsmelding på mitt eget barn å det har jeg vanskelig for å få meg til å gjøre...
Gjest Raggy Skrevet 13. februar 2019 #8 Skrevet 13. februar 2019 14 minutter siden, Anonymus Notarius skrev: Home Start bør kunne hjelpe dere. https://home-start-norge.no/ Støttekontakt? Tilbudet finnes ikke her vi bor..
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #9 Skrevet 13. februar 2019 31 minutter siden, Applehead skrev: Syns du høres ut som en flott mor. Hvor gammelt er barnet? Hvordan får du dette til å være flott mor, som indirekte låser barnet inne? Anonymkode: 5f103...d66 3
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 13. februar 2019 #10 Skrevet 13. februar 2019 16 minutter siden, Raggy skrev: Tilbudet finnes ikke her vi bor.. Ikke støttekontakt heller? Du kan sikkert få avlastningshjem.
Gjest Raggy Skrevet 13. februar 2019 #11 Skrevet 13. februar 2019 6 minutter siden, Anonymus Notarius skrev: Ikke støttekontakt heller? Du kan sikkert få avlastningshjem. Jeg mente Home start. Ja kanskje støttekontakt er en ide
Ava Mae Skrevet 13. februar 2019 #12 Skrevet 13. februar 2019 Har barnet besteforeldre? Hvis ikke, kan det være en idè å ty til lokalavis, FB eller annet og søke etter et par som kan være "ekstrabesteforeldre" til barnet ditt? Eventuelt kan du se om det finnes eldre i lokalsamfunnet ditt som har søkt etter det samme. På den måten trenger du jo ikke utlevere noe om din egen situasjon til mennesker du ikke ønsker å utlevere noe til 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #13 Skrevet 13. februar 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan får du dette til å være flott mor, som indirekte låser barnet inne? Anonymkode: 5f103...d66 Herregud skjerp deg. Anonymkode: 60636...58c 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #14 Skrevet 13. februar 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan får du dette til å være flott mor, som indirekte låser barnet inne? Anonymkode: 5f103...d66 Du må passe deg så ikke du virker altfor empatisk og fordomsfri! Anonymkode: c570f...ba5 1
Gjest Raggy Skrevet 13. februar 2019 #15 Skrevet 13. februar 2019 10 minutter siden, Ava Mae skrev: Har barnet besteforeldre? Hvis ikke, kan det være en idè å ty til lokalavis, FB eller annet og søke etter et par som kan være "ekstrabesteforeldre" til barnet ditt? Eventuelt kan du se om det finnes eldre i lokalsamfunnet ditt som har søkt etter det samme. På den måten trenger du jo ikke utlevere noe om din egen situasjon til mennesker du ikke ønsker å utlevere noe til Nei... Dette var en fantastisk god ide! Kjenner jeg blir helt varm ved tanken på å ha kontakt med noen som kunne være besteforeldre Bare jeg tør å søke offentlig.. det er jo bittelitt flaut, men mulig jeg kan høre med frivillighetssentralen
Ava Mae Skrevet 13. februar 2019 #16 Skrevet 13. februar 2019 7 minutter siden, Raggy skrev: Nei... Dette var en fantastisk god ide! Kjenner jeg blir helt varm ved tanken på å ha kontakt med noen som kunne være besteforeldre Bare jeg tør å søke offentlig.. det er jo bittelitt flaut, men mulig jeg kan høre med frivillighetssentralen Kan godt være at frivillighetssentralen kan hjelpe deg. Eventuelt kan du legge igjen ditt ønske og kontaktinfo hos dem slik at de kan ha øyne og ører ute om de ikke allerede vet om noen som kunne ønsket seg litt selskap 2
Gjest Raggy Skrevet 13. februar 2019 #17 Skrevet 13. februar 2019 1 minutt siden, Ava Mae skrev: Kan godt være at frivillighetssentralen kan hjelpe deg. Eventuelt kan du legge igjen ditt ønske og kontaktinfo hos dem slik at de kan ha øyne og ører ute om de ikke allerede vet om noen som kunne ønsket seg litt selskap En lapp på feks oppslagstavlen hos Kiwi kan kanskje også fungere. En liten forklaring med et telefonnr blir jo litt mer anonymt enn å feks dele det i en facebookgruppe. Kan se for meg at det er flest eldre som ser på disse tavlene ved butikkinngangen. Henger opp lapp i morgen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå