AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #1 Skrevet 13. februar 2019 Hadde 0 prosent stilling i et firma, hvor jeg likevel kunne jobbe 100 prosent. Trivdes ikke supergodt, men godt nok til at jeg ønsket å sette meg opp på vakter i dette firmaet av og til. Fikk ny jobb, som jeg søkte på fordi den var 50 prosent. Tenkte at denne var fin å kombinere med den andre. jobber også 5 prosent en annen plass. Altså; 3 jobber. Så kommer problemene; sa til sjef i jobb nr 1 som sant var at jeg søkte en 50 prosent stilling fordi jeg ønsket nye utfordringer, men at jeg ville fortsette å ta sporadiske vakter hos dem. Der jeg nettopp fikk 50 prosent, sier sjefen nå at jeg ikke må sette meg opp på vakter hos noen andre før jeg har avklart om denne nye jobben trenger meg ekstra. Altså de mener at de egentlig "eier" meg 100 prosent. Er dette lov? Kan de kreve at jeg er tilgjengelig 100 prosent, mens jeg kun har 50 prosent stilling? Lurer egentlig på hvorfor de ikke bare søkte etter en 100 prosent ansatt.. Har skikkelig dårlig samvittighet overfor de andre jobbene, spesielt den ene som ga meg gode referanser slik at jeg fikk denne nye jobben. huff. Resultatet blir at jeg må jobbe langt mer enn 100 prosent for å tilfredsstille alle parter. Og jeg som egentlig innerst inne ønsker litt ferie.. Anonymkode: 97d5e...6c0
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #2 Skrevet 13. februar 2019 Jobb nr. 1 0% stilling - Der sa vel sjefen ikke noe på at du søkte en 50% stilling et annet sted? Jobb nr. 2 50% stilling - Spørs hva de mener med å avklare på forhånd. Dersom de bare ønsker at du spør om du skal jobbe ekstra en av de datoene du har tilbud om å jobbe på en av de andre jobbene, og de kan si kjapt ja eller nei før du svarer en av de andre jobbene, så mener jeg det er innenfor. Men det er overhodet ikke greit hvis de forventer at du skal sitte på gjerdet til enhver tid hvis de hele tiden bare kanskje skal kunne ringe deg på minuttet for å stille opp. Jobb nr. 3 5 % stilling - Her har vel sjefen ikke sagt noe så vidt du skriver? Anonymkode: 29a6c...6b8
Mrs Robinson Skrevet 14. februar 2019 #3 Skrevet 14. februar 2019 Du er kanskje ung siden du ikke tør stille krav? Har de ansatt deg 50 % er det den reelle tiden de også kan disponere deg. Du får gi klar beskjed om at du jobber 50 % og utenom dette tar de vaktene du blir tilbudt, en slags førstemann til mølla. 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #4 Skrevet 14. februar 2019 Hvilke opplysninger ga du til din nye arbeidsgiver ved ansettelse? Der du jobber 50% kan de ikke kreve mer enn at du skal være tilgjengelig på de vaktene/timene/dagene du er satt opp. Noen arbeidsgivere har i kontrakten at du ikke kan jobbe med andre ting som kan føre til at du ikke er arbeidsfør i den nåværende jobben, f.eks at du utsetter deg for risiko for skade. Men det høres ikke ut som det gjelder deg. Hvilken type jobb er det snakk om, og hvordan er arbeidstiden? Hvilken avtale/kontrakt har du med 0%-jobben? Dette bør ikke være din prioriterte jobb. Anonymkode: db9bb...1f1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #5 Skrevet 14. februar 2019 De skal varsle 14 dager før, etter denne fristen kan du fint si nei. Så da kan du fint ta vakter på kort varsel hos de andre Anonymkode: 5b997...f39 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #6 Skrevet 14. februar 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde 0 prosent stilling i et firma, hvor jeg likevel kunne jobbe 100 prosent. Trivdes ikke supergodt, men godt nok til at jeg ønsket å sette meg opp på vakter i dette firmaet av og til. Fikk ny jobb, som jeg søkte på fordi den var 50 prosent. Tenkte at denne var fin å kombinere med den andre. jobber også 5 prosent en annen plass. Altså; 3 jobber. Så kommer problemene; sa til sjef i jobb nr 1 som sant var at jeg søkte en 50 prosent stilling fordi jeg ønsket nye utfordringer, men at jeg ville fortsette å ta sporadiske vakter hos dem. Der jeg nettopp fikk 50 prosent, sier sjefen nå at jeg ikke må sette meg opp på vakter hos noen andre før jeg har avklart om denne nye jobben trenger meg ekstra. Altså de mener at de egentlig "eier" meg 100 prosent. Er dette lov? Kan de kreve at jeg er tilgjengelig 100 prosent, mens jeg kun har 50 prosent stilling? Lurer egentlig på hvorfor de ikke bare søkte etter en 100 prosent ansatt.. Har skikkelig dårlig samvittighet overfor de andre jobbene, spesielt den ene som ga meg gode referanser slik at jeg fikk denne nye jobben. huff. Resultatet blir at jeg må jobbe langt mer enn 100 prosent for å tilfredsstille alle parter. Og jeg som egentlig innerst inne ønsker litt ferie.. Anonymkode: 97d5e...6c0 Nei det kan de ikke. Da nå de faktisk ansette deg i større stilling. Anonymkode: 3c28b...be6
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #7 Skrevet 14. februar 2019 Og ferie kan du også ta det har du rett på Anonymkode: 3c28b...be6
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #8 Skrevet 14. februar 2019 Takk for svar. Nei, jeg er ikke spesielt ung. Men er vant til å være lojal. Så fikk jeg plutselig disse to nye jobbene, og lider av kronisk dårlig samvittighet. Men jeg skal kreve å få utdelt en skikkelig turnus fra 50% jobben, slik at jeg kan jobbe der jeg føler for når jeg ikke er satt opp. Anonymkode: 97d5e...6c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå