AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #1 Del Skrevet 13. februar 2019 Dere som skal søke barnehageplass i Oslo fra hovedopptaket i høst, besøker dere mange forskjellige barnehager før dere setter opp en liste på fem barnehager i prioritert rekkefølge? Hva legger dere vekt på når dere setter opp søknadslisten? Til dere som har erfaring med å søke barnehageplass i Oslo, fikk dere noen av de 5 valgene deres? Er det vanlig å få i allefall en av de fem på listen, eller skal man bare være glad man får en eller annen plass i bydelen? Jeg har barn født i september, så er garantert plass fra september, men noen tipset meg om å søke oppstart fra august likevel for å ha større sjanse for å å plass i en av barnehagene jeg ønsker, stemmer det at dette er lurt? Må legge til at jeg ikke ønsker eller trenger plass fra august og uansett kommer til å vente så lenge som mulig med å ta i bruk plassen. (Vet at jeg kan vente max 1 mnd med å ta i bruk plassen om vi får plass i kommunal barnehage) Ellers noen tips til hva man bør tenke på når det gjelder søknad om barnehageplass? Anonymkode: 914bb...a8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #2 Del Skrevet 13. februar 2019 Besøkte ingen av barnehagene. Erfaringsmessig gir ikke det noe spesielt riktig bilde av barnehagen uansett. Med førstemann fikk vi femtevalget. Umulig å svare på om du vil få en av valgene, kommer helt an på hvor presset bydel du bor i og hvor mange søkere det er til barnehagen du velger ut. Siden barnet er født i september vil det bli tildelt plass etter at alle barna født før 1 august har fått tilbud. Så det hjelper ikke å sette ønsket oppstart i august, dessverre. Men dere er garantert plass, det er jo alle nå unntatt desember barna. Men ja, man risikerer få plass et helt annet sted enn de fem valgene. Anonymkode: d02bb...ca0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #3 Del Skrevet 13. februar 2019 Bor i sør så får ikke besøkt noen av barnehagene i Oslo før vi skal søke. Men du kan lese hva andre foreldre syns om de forskjellige barnehagene på nett Anonymkode: 72d59...7b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå