Gå til innhold

Søke barnehageplass i Oslo

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som skal søke barnehageplass i Oslo fra hovedopptaket i høst, besøker dere mange forskjellige barnehager før dere setter opp en liste på fem barnehager i prioritert rekkefølge? Hva legger dere vekt på når dere setter opp søknadslisten?

Til dere som har erfaring med å søke barnehageplass i Oslo, fikk dere noen av de 5 valgene deres? Er det vanlig å få i allefall en av de fem på listen, eller skal man bare være glad man får en eller annen plass i bydelen?

Jeg har barn født i september, så er garantert plass fra september, men noen tipset meg om å søke oppstart fra august likevel for å ha større sjanse for å å plass i en av barnehagene jeg ønsker, stemmer det at dette er lurt? Må legge til at jeg ikke ønsker eller trenger plass fra august og uansett kommer til å vente så lenge som mulig med å ta i bruk plassen. (Vet at jeg kan vente max 1 mnd med å ta i bruk plassen om vi får plass i kommunal barnehage)

Ellers noen tips til hva man bør tenke på når det gjelder søknad om barnehageplass?

Anonymkode: 914bb...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Besøkte ingen av barnehagene. Erfaringsmessig gir ikke det noe spesielt riktig bilde av barnehagen uansett. Med førstemann fikk vi femtevalget. Umulig å svare på om du vil få en av valgene, kommer helt an på hvor presset bydel du bor i og hvor mange søkere det er til barnehagen du velger ut. 

Siden barnet er født i september vil det bli tildelt plass etter at alle barna født før 1 august har fått tilbud. Så det hjelper ikke å sette ønsket oppstart i august, dessverre. Men dere er garantert plass, det er jo alle nå unntatt desember barna. Men ja, man risikerer få plass et helt annet sted enn de fem valgene. 

Anonymkode: d02bb...ca0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i sør så får ikke besøkt noen av barnehagene i Oslo før vi skal søke. Men du kan lese hva andre foreldre syns om de forskjellige barnehagene på nett

Anonymkode: 72d59...7b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...