Gå til innhold

"superhundene" hos NRK

Anbefalte innlegg

Skrevet

Disse omplasseringshundene som er med på dette TV-programmet, det virker som alle sammen begynner å krangle voldsomt hver eneste gang de møter noen andre hunder.                                            

0g det skal liksom være ekstremt flott å koble disse hundene sammen med mennesker som har proteser på brgge beina, sitter i rullestol, eller har andre handicap. De kommer jo aldri i verden til å klare å håndtere slike kraftige og sterke hunder, når det virkelig er nødvendig. 

Bare jeg som reagerer på at hele dette konseptet virker ekstremt merkelig? Greit nok at de som står bak denne TV-serien ønsker å hjelpe både hunder og mennesker med forskjellige problemer. Men hvordan skal dette liksom kunne gå bra i praksis?? 

Anonymkode: af9a1...9a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å si, men vil tro de fortsetter treningen etter programmet også så noen vil nok klare å få bukt med problemet. I den episoden med en mor til ettåring som satt i rullestol etter et fall så tar hun jo tilbake hunden nettopp på grunn av dette. Så de blir jo ikke værende hvis det ikke går. 

Anonymkode: 8a635...048

Skrevet

Jeg har også tenkt at hun velger altfor store og viltre hunder til personene/familiene. Flere av disse har aldri hatt hund før, og det er litt av en oppgave å få disse hundene i hus. Selv etter at hundene har vært på treningsleir, så gjenstår jo mesteparten av jobben. 

Anonymkode: 1fa86...925

Skrevet

Enig. Mulig det er flest store hunder som omplasseres? Tror det er mange som undervurderer en stor hund og dermed omplasserer dem etter en stund. Jeg har en hund på 12 kg og synes det er mer enn nok hund for mitt behov.

Anonymkode: f3a80...aa9

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Mulig det er flest store hunder som omplasseres? Tror det er mange som undervurderer en stor hund og dermed omplasserer dem etter en stund. Jeg har en hund på 12 kg og synes det er mer enn nok hund for mitt behov.

Hva tenker du er spesielt problematisk med store hunder? 

Anonymkode: 32da4...cbb

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke noe annet enn at de er sterkere enn mindre hunder, tar mer plass og trenger mer mosjon. Jeg elsker store hunder, drømmen er en New Foundlandshund. Men, jeg ser mine begrensninger. 

Skrevet

Er det ikke er poeng å velge hunder med litt størrelse på grunn av oppgavene man ser for seg at de skal kunne gjøre? Det er jo en del av å plukke opp ting og gi til eieren, hjelpe av med jakke og slike ting. Det er jo rent praktisk vanskelig med de minste hundene, vil jeg tro? 

Nå er ikke jeg noen hundeekspert, men jeg synes treneren virker veldig flink. Når mennesker som aldri har hatt hund før plutselig får det, så er det jo naturlig at det blir noen kommunikasjonsproblemer i starten. Treneren selv har jo lite problemer med disse hundene, virker det som, så selv om hundene ikke er «perfekt» trent, så virker det jo som greie og lærenemme hunder. Men ting tar jo tid da.

Anonymkode: 2aa9f...bcb

• Liker 3
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

De menneskene som er med på dett TV-programmet har jo forskjellige problemer / handicap. For eksempel at de brukte proteserpå beina, sitter i rullestol, eller har problemer med motortikken.  

Og disse folkene skal altså gå på tur med disse store og sterke hundene. Samtidg som hundene kan slite med aggressjon, blant annet i møte med andre hunder. Blir "superhunden" alt for ivrig (eller det oppstår en konflikt med andre hunder den møter) så kan menneskene ha veldig store problemer med å holde igjen hunden sin. 

Anonymkode: af9a1...9a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...