AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #1 Skrevet 13. februar 2019 Hva er det som gjør at jenter knytter seg så lett etter sex? Jeg forstår at det er individuelt og sikkert noen som ikke gjør det også, men med mange skjer vel dette med. Jeg er jente selv. Hadde med meg et one-night-stand hjem i helgen som var. Kjente ikke fyren, har bare møtt han tidligere. Endte med at vi hadde sex. Jeg har ingen interesse av fyren, og vil ikke ha noe forhold med han. Men enda tenker jeg på han daglig siden etter vi hadde sex. Hva er egentlig greia? Ja, jeg oppriktig lurer! 🤔 Er det en spesiell grunn for at dette skjer? Og hva er greia? Jeg bryr meg jo egentlig ikke om gutten. Merkelige greier. Anonymkode: 46c19...47c
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #2 Skrevet 13. februar 2019 Jeg knytter meg ikke særlig til menn etter sex, men lurer på om det har å gjøre med at mange kvinner må klaffe med mannen og ha en kjemi med ham for å ha lyst på sex med ham? Anonymkode: 89436...159 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #3 Skrevet 13. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det som gjør at jenter knytter seg så lett etter sex? Jeg forstår at det er individuelt og sikkert noen som ikke gjør det også, men med mange skjer vel dette med. Jeg er jente selv. Hadde med meg et one-night-stand hjem i helgen som var. Kjente ikke fyren, har bare møtt han tidligere. Endte med at vi hadde sex. Jeg har ingen interesse av fyren, og vil ikke ha noe forhold med han. Men enda tenker jeg på han daglig siden etter vi hadde sex. Hva er egentlig greia? Ja, jeg oppriktig lurer! 🤔 Er det en spesiell grunn for at dette skjer? Og hva er greia? Jeg bryr meg jo egentlig ikke om gutten. Merkelige greier. Anonymkode: 46c19...47c Jeg har det ikke sånn, er nok for rasjonell. Men jeg har hørt at sex utløser stoffer som kan føre til nettopp det du spør om. Anonymkode: df431...95d 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #4 Skrevet 13. februar 2019 Hormonet oksytosin er grunnen til det. Bruk google for mer utfyllende informasjon. anbefaler å ikke drive med ff og ons. Anonymkode: 3059b...cf8 7
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #5 Skrevet 13. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg knytter meg ikke særlig til menn etter sex, men lurer på om det har å gjøre med at mange kvinner må klaffe med mannen og ha en kjemi med ham for å ha lyst på sex med ham? Anonymkode: 89436...159 Ja jeg er veldig sånn! Jeg har aldri sex med noen jeg føler en viss tiltrekning til. Men som sagt jeg kjente ikke denne gutten, men han var ikke vond å se på. Ts Anonymkode: 46c19...47c
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #6 Skrevet 13. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hormonet oksytosin er grunnen til det. Bruk google for mer utfyllende informasjon. anbefaler å ikke drive med ff og ons. Anonymkode: 3059b...cf8 Takk, skal søke det opp! Ts Anonymkode: 46c19...47c
mangolassie Skrevet 13. februar 2019 #7 Skrevet 13. februar 2019 Noe biologisk tenker jeg? Om man så skal bruke den logikken. Kvinnen kan bli gravid og dermed havne i en situasjon hvor hun vil ha nytte av å ha denne mannen "på laget", overlevelsesmessig vil det lønne seg for henne å knytte seg til seksualpartner for å få hjelp/beskyttelse gjennom graviditet, fødsel og småbarnsårene - samt å velge partner med omhu og være mer kresen, ettersom å få barn er veldig risikabelt, og det bør være gener som er verdt å føre videre. Menn derimot er kanskje mer "programmert" til å spre genene sine bredt, og har dermed ikke samme behov for å emosjonelt knytte seg til partneren - det får ingen direkte konsekvenser for deres liv og helse om det ikke er en bra match. Der har du min teori i hvert fall 😬😐 5
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #8 Skrevet 13. februar 2019 11 minutter siden, mangolassie skrev: Noe biologisk tenker jeg? Om man så skal bruke den logikken. Kvinnen kan bli gravid og dermed havne i en situasjon hvor hun vil ha nytte av å ha denne mannen "på laget", overlevelsesmessig vil det lønne seg for henne å knytte seg til seksualpartner for å få hjelp/beskyttelse gjennom graviditet, fødsel og småbarnsårene - samt å velge partner med omhu og være mer kresen, ettersom å få barn er veldig risikabelt, og det bør være gener som er verdt å føre videre. Menn derimot er kanskje mer "programmert" til å spre genene sine bredt, og har dermed ikke samme behov for å emosjonelt knytte seg til partneren - det får ingen direkte konsekvenser for deres liv og helse om det ikke er en bra match. Der har du min teori i hvert fall 😬😐 Ja det gir jo veldig mening når du sier det sånn 😊 så teoretisk sett er ikke kroppene våre laget for å ha sex med tilfeldige med andre ord? Hehe ts Anonymkode: 46c19...47c 1
mangolassie Skrevet 13. februar 2019 #9 Skrevet 13. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja det gir jo veldig mening når du sier det sånn 😊 så teoretisk sett er ikke kroppene våre laget for å ha sex med tilfeldige med andre ord? Hehe ts Anonymkode: 46c19...47c Hehe, kanskje det! Vil i hvert fall tro at det kan være noe av forklaringen bak at han blir værende i tankene dine 😅
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #10 Skrevet 13. februar 2019 Vi er laget for å knytte oss til faren til våre barn til noen som skal passe på oss når vi blir gravide noe som jo er det biologiske målet med sex. Det er som nevnt, hormonet oxytocin som sørger for dette. Begge kjønn får dette hormonet ved berøring, og særlig orgasme men jeg tror det har en sterkere effekt på kvinners tilknytning til mannen da hun biologisk sett er mer avhengig av beskyttelse om hun blir gravid. Anonymkode: 7d641...be7 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #11 Skrevet 13. februar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg er veldig sånn! Jeg har aldri sex med noen jeg føler en viss tiltrekning til. Men som sagt jeg kjente ikke denne gutten, men han var ikke vond å se på. Ts Anonymkode: 46c19...47c Dette var interessant! Mener du at det er litt taktisk å finne seg en ons man IKKE er tiltrukket av, og at det gjøres helt bevisst? I så fall er det jo genialt!🙌🏻 Anonymkode: 9f81a...b7d
King in the North Skrevet 13. februar 2019 #12 Skrevet 13. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette var interessant! Mener du at det er litt taktisk å finne seg en ons man IKKE er tiltrukket av, og at det gjøres helt bevisst? I så fall er det jo genialt!🙌🏻 Anonymkode: 9f81a...b7d Høres ut som en genial taktikk😂😂 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #13 Skrevet 13. februar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette var interessant! Mener du at det er litt taktisk å finne seg en ons man IKKE er tiltrukket av, og at det gjøres helt bevisst? I så fall er det jo genialt!🙌🏻 Anonymkode: 9f81a...b7d Ha ha! Ups! Der skrev jeg feil ja. Det jeg mente var: jeg har aldri sex med noen jeg IKKE føler en viss tiltrekning til! Altså at en viss tiltrekning må jeg ha for å klare å ha sex med han. Hehe ts Anonymkode: 46c19...47c 1
Gjest Alterego666 Skrevet 13. februar 2019 #14 Skrevet 13. februar 2019 3 timer siden, mangolassie skrev: Noe biologisk tenker jeg? Om man så skal bruke den logikken. Kvinnen kan bli gravid og dermed havne i en situasjon hvor hun vil ha nytte av å ha denne mannen "på laget", overlevelsesmessig vil det lønne seg for henne å knytte seg til seksualpartner for å få hjelp/beskyttelse gjennom graviditet, fødsel og småbarnsårene - samt å velge partner med omhu og være mer kresen, ettersom å få barn er veldig risikabelt, og det bør være gener som er verdt å føre videre. Menn derimot er kanskje mer "programmert" til å spre genene sine bredt, og har dermed ikke samme behov for å emosjonelt knytte seg til partneren - det får ingen direkte konsekvenser for deres liv og helse om det ikke er en bra match. Der har du min teori i hvert fall 😬😐 Mennesker har vel vært monogame(-ish) kun siden vi begynte å dyrke jorda og ble stedbundne og hevdet retten til land. Da ble det viktig at eiendom ble overført til eget avkom, og med det viktig at kvinnen var monogam. Biologisk sett skjedde dette for et kvarter siden. Mens vi fremdeles var jegere og sankere, var nok formering og oppdragelse en flokkoppgave.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #15 Skrevet 13. februar 2019 Vi skiller ut samme hormon som mor gjør når hun ammer babyen sin og knytter bånd. Det er heftige saker, og er man litt følsom i tillegg kan det være lurt å revurdere ONS og ff som nevnt over her. Blir selv knyttet til menn (jeg er tiltrukket av) etter sex, så ff og ONS var bittersøtt for meg i mine single dager Anonymkode: 176f8...bf5
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #16 Skrevet 13. februar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja det gir jo veldig mening når du sier det sånn 😊 så teoretisk sett er ikke kroppene våre laget for å ha sex med tilfeldige med andre ord? Hehe ts Anonymkode: 46c19...47c Jo, derfor har vi skjult eggløsning. Mye og tilfeldig sex øker sjansen for avkom. Hadde vi fått rød rumpe ved eggløsning, kunne mannfolka sett det og "voktet" oss. Det kan dei ikke gjøre nå, siden dei ikke aner når vi har mensen. Tilknytningen er fordi du kan bli gravid, og da trenger du å kunne holde ut med mannen som skal bidra med deres barn. Anonymkode: 2822b...c70
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #17 Skrevet 13. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jo, derfor har vi skjult eggløsning. Mye og tilfeldig sex øker sjansen for avkom. Hadde vi fått rød rumpe ved eggløsning, kunne mannfolka sett det og "voktet" oss. Det kan dei ikke gjøre nå, siden dei ikke aner når vi har mensen. Tilknytningen er fordi du kan bli gravid, og da trenger du å kunne holde ut med mannen som skal bidra med deres barn. Anonymkode: 2822b...c70 Eggløsning mente jeg Anonymkode: 2822b...c70
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #18 Skrevet 14. februar 2019 Singel fyr? Kanskje du skal kontakte å se hvorfor😊 Anonymkode: 7c5e6...6ea
annebanane Skrevet 14. februar 2019 #19 Skrevet 14. februar 2019 (endret) AnonymBruker skrev (På 13.2.2019 den 19.25): Endret 21. september av annebanane
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #20 Skrevet 15. februar 2019 Det positive med oxytocin er det at produksjonen av testosteron økes, særlig hos mannen. Hos kvinner økes nestekjærligheten. Hos autister prøves det ut om dette stoffet kan brukes for økt sosial funksjon. Hvilken effekt det har på personer med psykopatiske trekk kunne vært interessant. Nasal bruk av oxytocin kunne nok en og annen hatt godt av. Folk med lave nivåer er ofte opplevd distanserte og fjerne sosialt. Oxytocin er en merverdi når en har herlig sex. Anonymkode: e1a94...5d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå