AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #1 Skrevet 13. februar 2019 Har hatt svært liten stigning på graviditetstestene, og den tatt i dag er omtrent ikke sterkere enn i går eller mandag. Har i tillegg konstante smerter i korsryggen, og masse menssmerter - så pass mye at jeg hadde tatt smertestillende hadde jeg ikke vært gravid. Har aldri vært gravid før og aldri hatt SA, så vet ikke. Men har en følelse av at dette ikke går veien? Anonymkode: 1dd17...14d
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #2 Skrevet 13. februar 2019 Jeg har hatt slike smerter hver gang jeg har vert gravid. 2 SA og 2 barn. At testene ikke er sterkere behøver ikke ha noe å si Anonymkode: cc2f1...5d8
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #3 Skrevet 13. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt slike smerter hver gang jeg har vert gravid. 2 SA og 2 barn. At testene ikke er sterkere behøver ikke ha noe å si Anonymkode: cc2f1...5d8 Har du hatt disse smertene når det har gått bra også? Anonymkode: 1dd17...14d
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #4 Skrevet 13. februar 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du hatt disse smertene når det har gått bra også? Anonymkode: 1dd17...14d Ja det er pga livmor vokser og det er mye som skjer:) Anonymkode: cc2f1...5d8
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #5 Skrevet 13. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja det er pga livmor vokser og det er mye som skjer:) Anonymkode: cc2f1...5d8 Det tenkte jeg og først, men så tenkte jeg at det er jo fryktelig tidlig - er vel god plass i livmor som den er ennå 😅 Men kanskje jeg tar feil. Anonymkode: 1dd17...14d
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #6 Skrevet 13. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det tenkte jeg og først, men så tenkte jeg at det er jo fryktelig tidlig - er vel god plass i livmor som den er ennå 😅 Men kanskje jeg tar feil. Anonymkode: 1dd17...14d Jeg hadde mest vobdt de første ukene og så mot slutten av graviditeten å ha slike smerter er helt normalt. SA er mer typisk blødning og så økende smerter Anonymkode: cc2f1...5d8
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #7 Skrevet 14. februar 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde mest vobdt de første ukene og så mot slutten av graviditeten å ha slike smerter er helt normalt. SA er mer typisk blødning og så økende smerter Anonymkode: cc2f1...5d8 Takk for svar ❤️ I dag tidlig var testen i alle fall ikke sterkere, kanskje svakere om noe Anonymkode: 1dd17...14d
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #8 Skrevet 14. februar 2019 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar ❤️ I dag tidlig var testen i alle fall ikke sterkere, kanskje svakere om noe Anonymkode: 1dd17...14d Ikke test hver dag den økes ikke så raskt og i tillegg er det ikke alltid man får økning på urinprøvene. Er du veldig bekymret vil jeg heller anbefale å ringe lege og høre om du kan måle i blodprøve med 48-72 timers mellomrom Anonymkode: cc2f1...5d8
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #9 Skrevet 14. februar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke test hver dag den økes ikke så raskt og i tillegg er det ikke alltid man får økning på urinprøvene. Er du veldig bekymret vil jeg heller anbefale å ringe lege og høre om du kan måle i blodprøve med 48-72 timers mellomrom Anonymkode: cc2f1...5d8 Takk for at du prøver å berolige meg, men testene har omtrent ikke blitt sterkere siden første positive på lørdag Kanskje jeg skal få målt HCG og bare blitt ferdig med det! Anonymkode: 1dd17...14d
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #10 Skrevet 14. februar 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for at du prøver å berolige meg, men testene har omtrent ikke blitt sterkere siden første positive på lørdag Kanskje jeg skal få målt HCG og bare blitt ferdig med det! Anonymkode: 1dd17...14d Som sagt, ikke stol på om streken blir sterkere:) har sett mange tilfeller her inne der folk har vert fortvilet, men viser seg at HCG i blod har økt som der skal selv om det ikke viser på testene:) skader ikke å få tatt en blodprøve når det bekymrer deg slik ❤ Anonymkode: cc2f1...5d8
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #11 Skrevet 14. februar 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Takk for at du prøver å berolige meg, men testene har omtrent ikke blitt sterkere siden første positive på lørdag Kanskje jeg skal få målt HCG og bare blitt ferdig med det! Anonymkode: 1dd17...14d Jeg har en del erfaring med dette.. Svake streker som ikke blir sterkere har aldri endt bra. Men hadde middels sterke streker på Rsfu test ofte i flere dager , og da var det kun dårlige tester. Hvor tydelig strek har du? Post gjerne bilde Anonymkode: 6ff79...9bd
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #12 Skrevet 14. februar 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en del erfaring med dette.. Svake streker som ikke blir sterkere har aldri endt bra. Men hadde middels sterke streker på Rsfu test ofte i flere dager , og da var det kun dårlige tester. Hvor tydelig strek har du? Post gjerne bilde Anonymkode: 6ff79...9bd De er så svake at det er vanskelig å få med på bilde. Hadde en ultrasvak på RFSU test tidlig lørdag. Svak Babyplan (vanlig strimmel) mandag, samme styrke på BBP i går og samme (om ikke noe svakere) BBP i dag Er veldig forberedt på at dette ikke gikk.. Håper mensen kommer snart. Anonymkode: 1dd17...14d
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #13 Skrevet 14. februar 2019 Hvor mange dager over IKM er du da? Anonymkode: 45728...c69
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #14 Skrevet 14. februar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange dager over IKM er du da? Anonymkode: 45728...c69 1-2 Anonymkode: 1dd17...14d
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #15 Skrevet 17. februar 2019 TS igjen her: testene er nå ganske sterke, så det er bra. Men har fortsatt masse smerter nærmest konstant, men verre ved aktivitet.. Har også fått gul/brun utflod som jeg alltid får en dag eller to før mensen kommer Irriterer meg at mensensymptom og graviditetssymptom er så like, burde vært mulig å skille dem 🥺 Anonymkode: 1dd17...14d
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #16 Skrevet 17. februar 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS igjen her: testene er nå ganske sterke, så det er bra. Men har fortsatt masse smerter nærmest konstant, men verre ved aktivitet.. Har også fått gul/brun utflod som jeg alltid får en dag eller to før mensen kommer Irriterer meg at mensensymptom og graviditetssymptom er så like, burde vært mulig å skille dem 🥺 Anonymkode: 1dd17...14d Bilde av dagens test? For er du over IKM så bør de være rimelig sterke (vanligvis). Jeg testet 4 dager over IKM og de ble positive med en gang. Selv om jeg tok tre tester kun på ettermiddagsurin og med kjempekort tid mellom hverandre fordi jeg ikke kunne tro det og måtte få det bekreftet igjen og igjen. Og du er vel 4-5 over IKM nå siden du sa 1-2 på torsdag. Anonymkode: 45728...c69
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #17 Skrevet 17. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Bilde av dagens test? For er du over IKM så bør de være rimelig sterke (vanligvis). Jeg testet 4 dager over IKM og de ble positive med en gang. Selv om jeg tok tre tester kun på ettermiddagsurin og med kjempekort tid mellom hverandre fordi jeg ikke kunne tro det og måtte få det bekreftet igjen og igjen. Og du er vel 4-5 over IKM nå siden du sa 1-2 på torsdag. Anonymkode: 45728...c69 Har ikke testet i dag, men her er bilde av gårsdagens - 3-4 dager over IKM på morgenurin Men er det vanlig å ha så mye smerter? Har sånn kramper at jeg må holde pusten innimellom Ingen blod eller spotting ennå Anonymkode: 1dd17...14d
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #18 Skrevet 17. februar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke testet i dag, men her er bilde av gårsdagens - 3-4 dager over IKM på morgenurin Men er det vanlig å ha så mye smerter? Har sånn kramper at jeg må holde pusten innimellom Ingen blod eller spotting ennå Anonymkode: 1dd17...14d Den er jo positiv, ingen tvil der! Mine var like sterke på begge strekene (men andres tester kan jo ikke være fasit for deg). Ei venninne hadd syke smerter i starten og var på legesjekk/UL hver uke de første fire ukene etter positiv test. Hun er 25 uker nå så trenger ikke være noe annet enn at kroppen din reagerer litt ekstra på at det vokser der inne Men er denne sterkere eller svakere enn før i uka? For annenhver dag bør det være en økning. Hva med å ta en digital i morgen tidlig, da bør du får 2-3, også ringer du legen og forteller om smertene. Da får du sikkert målt Hcg i morgen og senere i uka for å se etter stigningen som må være der Anonymkode: 45728...c69
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #19 Skrevet 17. februar 2019 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den er jo positiv, ingen tvil der! Mine var like sterke på begge strekene (men andres tester kan jo ikke være fasit for deg). Ei venninne hadd syke smerter i starten og var på legesjekk/UL hver uke de første fire ukene etter positiv test. Hun er 25 uker nå så trenger ikke være noe annet enn at kroppen din reagerer litt ekstra på at det vokser der inne Men er denne sterkere eller svakere enn før i uka? For annenhver dag bør det være en økning. Hva med å ta en digital i morgen tidlig, da bør du får 2-3, også ringer du legen og forteller om smertene. Da får du sikkert målt Hcg i morgen og senere i uka for å se etter stigningen som må være der Anonymkode: 45728...c69 Neida, jeg ser den er positiv men jeg føler meg så rar 😮 Er hellig overbevist om at dette ikke går bra, til tross for at jeg aldri har vært gravid og aldri abortert før så aner jo ikke hvordan det føles.. Er bare en eklel magefølelse Denne testen er betraktelig sterkere enn tidligere i uka, men det tok nesten 4 dager før jeg så denne plutselige økningen.. Skal ta en digital tirsdag (får ikke kjøpt før i morgen kveld) og så evt ringe legen Anonymkode: 1dd17...14d
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #20 Skrevet 17. februar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Neida, jeg ser den er positiv men jeg føler meg så rar 😮 Er hellig overbevist om at dette ikke går bra, til tross for at jeg aldri har vært gravid og aldri abortert før så aner jo ikke hvordan det føles.. Er bare en eklel magefølelse Denne testen er betraktelig sterkere enn tidligere i uka, men det tok nesten 4 dager før jeg så denne plutselige økningen.. Skal ta en digital tirsdag (får ikke kjøpt før i morgen kveld) og så evt ringe legen Anonymkode: 1dd17...14d Gjør det, krysser fingrene for at alt er ok og at et lite før spirer inni der (og lager litt rabalder bare) 😊🙏🏼 Anonymkode: 45728...c69
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå