Gå til innhold

Jeg gir inntrykk av at jeg er en fattig ufør - men jeg er ikke det

Anbefalte innlegg

Skrevet
On 2/13/2019 at 5:24 PM, AnonymBruker said:

Jeg har 383 500 i året (trygd og forsikring). Jeg har bolig. Jeg har ikke barn og bil. Jeg sparer nesten 10 000 av inntekta mi hver måned. 

Jeg har honnør- og TT-kort. Jeg har også ledsagerbevis. Transport og kultur er billig for meg. Jeg verken røyker eller drikker. Jeg har fjernvarme og lave strømregninger. Jeg har alt jeg trenger av klær og utstyr. Jeg kan dra på ferie 3 ganger i året, utenlands og innenlands. Jeg har ingen gjeld. Jeg har en mann som betaler 50% av alle fellesutgifter. 

Jeg sitter godt i det. 

Men jeg sier det ikke til noen, ikke en gang min egen familie. Dette fordi jeg vet hvor provoserende det kan virke, og for at jeg har oppdaget at da sparer jeg enda mer penger. Det er ingen som maser på meg om å bidra økonomisk, da de går ut i fra at jeg er blakk som ufør. 

Er det flere enn meg som føler de må late som de er fattige? 

Anonymkode: ae8a8...d5c

Høres ut som du innerst inne føler at dette ikke er helt ok og rettferdig, du kunne jo ha jobbet litt viser minste. 

Sjokkerende at 1 av 10 er iføre av arbeidsstyrken: https://www.nav.no/no/NAV+og+samfunn/Statistikk/AAP+nedsatt+arbeidsevne+og+uforetrygd+-+statistikk/Relatert+informasjon/Kraftig+økning+i+antall+uføretrygdede+i+2018

Anonymkode: 288c9...730

Skrevet
4 minutter siden, InaM skrev:

Ja , det er provoserende!

Og det er problemet.

Anonymkode: be6fc...01a

Skrevet
On 2/13/2019 at 8:04 PM, AnonymBruker said:

Ja. All den tid de ikke lever på "folks hardt opptjente penger" er det enda mer rart. Alle med et minimum av omløp i skallen vet at disse pengene kommer fra Statens Pensjonsfond Utland.

Folk gnåler fortsatt i 2019 om at "deres skattepenger" går til dette. Uansett er det ikke den uføre sin feil at h*n har så mye utbetalt, det gjør bare til at folk ser enda dummere ut når de faktisk ikke er den uføre sin feil, men reglene gitt av staten.

Anonymkode: be6fc...01a

Alle med et minimum av omløp i skallen?🤣Du tar feil, det kommer ikke fra oljefondet, bare sjekk statsbudsjettet. 

Pengene kommer fra statskassen, fra inntektene fra skatter og avgifter, deriblant inntektsskatten fra vanlige folk. Selv om selvsagt dette ikke er den største inntekten til staten: bedriftsskatt, oljeskatt og mva utgjør mye mer. Oljefondet har vi ikke rørt på noen år nå. 

Uansett: å leve på oljefondet hadde ikke vært bedre, for det er å ta av fellesskapet uansett, fordi det er vår framtidige forsikring, som vi om noen få år må begynne å bruke av, eller tidligere, om det skulle skje noe uventet..

Du synes det er sunnhetstegn at 1 av 10 av dem som burde jobbet, får uførestatus? 

https://www.nav.no/no/NAV+og+samfunn/Statistikk/AAP+nedsatt+arbeidsevne+og+uforetrygd+-+statistikk/Relatert+informasjon/Kraftig+økning+i+antall+uføretrygdede+i+2018

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Høres ut som du innerst inne føler at dette ikke er helt ok og rettferdig, du kunne jo ha jobbet litt viser minste. 

Sjokkerende at 1 av 10 er iføre av arbeidsstyrken: https://www.nav.no/no/NAV+og+samfunn/Statistikk/AAP+nedsatt+arbeidsevne+og+uforetrygd+-+statistikk/Relatert+informasjon/Kraftig+økning+i+antall+uføretrygdede+i+2018

Sånn må det bli når vi har så god behandling av babyer og barn. Tenk alle de småbarna som døde før vi var kommet så langt i teknologien, både i mors mage, under fødsel eller innen de 5 første årene. Dette fører da også til at sykere barn vokser opp, enten at de allerede er syke eller at de har tendenser til å utvikle sykdom. Disse blir da voksne, får barn selv som har høye sjanser for å arve sykdommen

Forhåpentligvis vil kurer og bioteknologi løse disse problemene for oss etterhvert, men det er fortsatt mange vanlige sykdommer vi ikke kan kurere. 

Så har vi et moderne liv der man kan bli kvestet av maskiner, skade rygg og nakke i bilulykker. 

Vår moderne livsstil gjør oss også mer utsatt for magesykommer, cøliaki, plager i forbindelse med parfyme eller muggsopp.

Anonymkode: c9413...254

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...