AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #1 Skrevet 13. februar 2019 Jeg har 383 500 i året (trygd og forsikring). Jeg har bolig. Jeg har ikke barn og bil. Jeg sparer nesten 10 000 av inntekta mi hver måned. Jeg har honnør- og TT-kort. Jeg har også ledsagerbevis. Transport og kultur er billig for meg. Jeg verken røyker eller drikker. Jeg har fjernvarme og lave strømregninger. Jeg har alt jeg trenger av klær og utstyr. Jeg kan dra på ferie 3 ganger i året, utenlands og innenlands. Jeg har ingen gjeld. Jeg har en mann som betaler 50% av alle fellesutgifter. Jeg sitter godt i det. Men jeg sier det ikke til noen, ikke en gang min egen familie. Dette fordi jeg vet hvor provoserende det kan virke, og for at jeg har oppdaget at da sparer jeg enda mer penger. Det er ingen som maser på meg om å bidra økonomisk, da de går ut i fra at jeg er blakk som ufør. Er det flere enn meg som føler de må late som de er fattige? Anonymkode: ae8a8...d5c 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #2 Skrevet 13. februar 2019 13 minutter siden, AnonymBruker said: Men jeg sier det ikke til noen, ikke en gang min egen familie. Dette fordi jeg vet hvor provoserende det kan virke, og for at jeg har oppdaget at da sparer jeg enda mer penger. Det er ingen som maser på meg om å bidra økonomisk, da de går ut i fra at jeg er blakk som ufør. Har familien din god råd? Anonymkode: d8a2a...e45
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #3 Skrevet 13. februar 2019 Skjønner ikke hvorfor du later som du er fattigere enn du er? Du har bare vært heldig med en del omstendigheter, som at du var forsikret på uføretidspunktet. Anonymkode: 1fb0d...4ad 13
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #4 Skrevet 13. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg står i fare for å bli ufør etter en ulykke. AAP er på 14500, ufør blir 19000 utbetalt. Hvor mye har du pr måned? Vi er gift, har ett barn.. Anonymkode: d4780...b6b Jeg har 27 500 i ufør, og 46 000 i året i forsikringsutbetaling. Pluss at jeg har noe privat gjeld som blir meg tilbakebetalt i år. At du er gift har ikke noe å si, om du ikke har minstesats. Kostnader og støtte rundt barn kan jeg ikke så mye om, men du får vel et barnetillegg. Lei meg for at du ble skadet, håper du ikke har det alt for ille. TS Anonymkode: ae8a8...d5c 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #5 Skrevet 13. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har familien din god råd? Anonymkode: d8a2a...e45 Foreldra mine er døde (jeg arvet ingenting), og utover det har jeg en bror som bor over 100 mil fra meg. Han har rundt 270 000,- i året på lønnsarbeid. TS Anonymkode: ae8a8...d5c
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #6 Skrevet 13. februar 2019 På en måte er det provoserende at noen som er ufør får mer utbetalt i mnd enn noen som er i full jobb, men på den andre siden ville jeg ikke sittet hjemme og glodd i veggen heller. Anonymkode: 1a758...cfe 13
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #7 Skrevet 13. februar 2019 Jeg har 400.000 i året brutto, uføretrygd og forsikring. Har et barn og er skilt, eier min egen leilighet. Har ikke bil, trenger ikke det i storby. Har aldri fortalt noen hva jeg tjener, og det er ingen som spør heller. Det er en privatsak. Anonymkode: 693f3...b40 6
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #8 Skrevet 13. februar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Foreldra mine er døde (jeg arvet ingenting), og utover det har jeg en bror som bor over 100 mil fra meg. Han har rundt 270 000,- i året på lønnsarbeid. TS Anonymkode: ae8a8...d5c Javel. Så hvorfor nevnte du familien din, da? Anonymkode: d8a2a...e45 7
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #9 Skrevet 13. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: På en måte er det provoserende at noen som er ufør får mer utbetalt i mnd enn noen som er i full jobb, men på den andre siden ville jeg ikke sittet hjemme og glodd i veggen heller. Anonymkode: 1a758...cfe Det er derfor jeg gir inntrykk av at jeg er fattig. For at folk blir provosert. TS Anonymkode: ae8a8...d5c 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #10 Skrevet 13. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Javel. Så hvorfor nevnte du familien din, da? Anonymkode: d8a2a...e45 Tenker på tanter, onkler, søskenbarn og sånt. Jeg var nok litt uklar her, rundt dette, jeg beklager. TS Anonymkode: ae8a8...d5c 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #11 Skrevet 13. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er derfor jeg gir inntrykk av at jeg er fattig. For at folk blir provosert. TS Anonymkode: ae8a8...d5c Men det er ingen som har behov for å se saldoen på kontoen din. Det er uansett helsetilstand ikke vanlig å gå rundt å fortelle hvor mye man tjener eller får i stønader. Anonymkode: 1a758...cfe 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #12 Skrevet 13. februar 2019 Jeg er litt enig TS, jeg er ufør, singel, eier egen leilighet, har 0 gjeld, høyeste sats på uføretrygd og har uføreforsikringpenger hver mnd. Jeg har meget mindre enn mine venners inntekt, som er to-personers-husholdning med 1 mill + inntekt. Men jeg klarer meg fint, lever ganske sparsommelig, har hoppet av forbrukssamfunnet og sparer 10 000 pr mnd i fond. Men nei, det er forventet at vi uføre har det veldig knapt, så jeg forteller ikke noen hva jeg har i inntekt. Men det gjorde jeg heller ikke da jeg jobbet og hadde god inntekt Anonymkode: 86aeb...71a 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #13 Skrevet 13. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men det er ingen som har behov for å se saldoen på kontoen din. Det er uansett helsetilstand ikke vanlig å gå rundt å fortelle hvor mye man tjener eller får i stønader. Anonymkode: 1a758...cfe Ofte er det det første folk spør om, hvordan jeg har det økonomisk som uføretrygdet. TS Anonymkode: ae8a8...d5c
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #14 Skrevet 13. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ofte er det det første folk spør om, hvordan jeg har det økonomisk som uføretrygdet. TS Anonymkode: ae8a8...d5c Da er det bare å si "jeg klarer meg" og ferdig snakka. Det er ikke normal folkeskikk å spørre om sånt. Anonymkode: 1a758...cfe 8
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #15 Skrevet 13. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det høres ut som du gir inntrykk av det for å kunne snylte på andre. Anonymkode: 8a59f...f63 Hvordan snylter jeg? TS Anonymkode: ae8a8...d5c
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #16 Skrevet 13. februar 2019 Det minste du kan gjøre som uføretrygdet er å bruke pengene på noe slik at de sirkulerer tilbake til samfunnet på et vis. Husk at når du kjøper en vare er du også med på å betale noens lønn. Ved å bare samle de opp straffer du faktisk samfunnet dobbelt så hardt. Om du har alt du trenger så invester i noen lokale småbedrifter som trenger det. Anonymkode: e96d1...601 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #17 Skrevet 13. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det minste du kan gjøre som uføretrygdet er å bruke pengene på noe slik at de sirkulerer tilbake til samfunnet på et vis. Husk at når du kjøper en vare er du også med på å betale noens lønn. Ved å bare samle de opp straffer du faktisk samfunnet dobbelt så hardt. Om du har alt du trenger så invester i noen lokale småbedrifter som trenger det. Anonymkode: e96d1...601 Jeg kjøper aksjer, pengene mine er i sirkulasjon. TS Anonymkode: ae8a8...d5c 2
Million Skrevet 13. februar 2019 #18 Skrevet 13. februar 2019 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan snylter jeg? TS Anonymkode: ae8a8...d5c Ved å la folk tro du er dårlig stilt økonomisk, så du skal slippe å bidra økonomisk til noe. Som du skriver i ditt hovedinnlegg. Andre bidrar, men ikke du, liksom. Da snylter du, hvis det er noe du egentlig skulle ha deltatt i å betale. Endret 13. februar 2019 av Million 12
lysestake Skrevet 13. februar 2019 #19 Skrevet 13. februar 2019 Men vet ikke din mann det heller? Han betaler de tre ganger i året feriene dine? Hva bidrar du med da?
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #20 Skrevet 13. februar 2019 2 minutter siden, Million skrev: Ved å la folk tro du er dårlig stilt økonomisk, så du skal slippe å bidra økonomisk til noe. Som du skriver i ditt hovedinnlegg. Andre bidrar, men ikke du, liksom. Da snylter du, hvis det er noe du egentlig skulle ha deltatt i å betale. Ja, jeg gjør nok det da. Men jeg synes det er til pass til den eller de som går ut i fra at jeg er fattig da, uten å spørre hvordan jeg egentlig har det. Folk har fordommer. Jeg sitter liksom blakk hjemme i rullestolen min. Så da lar jeg bare folk betale. For fordommene sine. Håper folk skjønner hva jeg mener nå... TS Anonymkode: ae8a8...d5c 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå