Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg måtte ta hastekeisersnitt for 2 uker siden, fjernet agraffer for 2 dager siden. Såret ser veldig fint ut, ikke noe blod eller væske. Men jeg er litt usikker på hvordan jeg skal håndtere såret nå, ikke finner jeg så mye hjelp på nettet og ho som fjernet agraffene la bare på en stripe med tape. 

Og dum som jeg var så fjernet jeg tapen før jeg skulle dusje i går (au!), og satte på ny etter alt var tørt. Men jeg kan jo ikke dra av denne tapen hver dag? Dusje med tape og føne den tørr ettterpå? Ikke ha noe over såret i det hele tatt? 

Hva har dere damer gjort? Takk for svar 😃

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om såret er tørt og fint kan tapen sitte på helt til den løsner selv. Når du skal bytte så ta den av i dusjen etter den har blitt våt, da gjør det ikke så vondt. 

Arret blir penest hvis du bruker tape, så gjør det gjerne i lang tid 😊

Anonymkode: 47040...aa9

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde strips og innvendige sting, men jeg lot stripsene sitte på til de datt av selv. Når disse var av, gjorde jeg ingenting :) Ikke helt det samme, men.. 

Anonymkode: 18f66...5d1

Skrevet

Bruk tape så lenge som mulig, uansett hvordan operasjonssår det er. 

Så lenge arret er rødt, er det fortsatt aktivt. Bruk tape til arret er hvitt. 

La tapen bli våt. Ikke dra i såret. 

Anonymkode: 270d1...896

Skrevet

Bruk silketape hvis du reagerer på den andre. Jeg ble sydd innvendig, lot bandasjen være på i 14 (?) dager. Etter det hadde jeg ikke noe på. Ble tipset om tape 6 mnd etter keisersnittet. Nå begynner det å bli pent, litt klumpete noen steder, og noen steder er det bare en lys strek. Er snart 14 mnd siden. 

Anonymkode: 7dc5e...105

Skrevet

Takk for svar 😊 Da lar jeg bare tapen sitte! Godt tips ang silketape, det skal jeg kjøpe! 

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruk silketape hvis du reagerer på den andre. Jeg ble sydd innvendig, lot bandasjen være på i 14 (?) dager. Etter det hadde jeg ikke noe på. Ble tipset om tape 6 mnd etter keisersnittet. Nå begynner det å bli pent, litt klumpete noen steder, og noen steder er det bare en lys strek. Er snart 14 mnd siden. 

Anonymkode: 7dc5e...105

Hvordan taper du såret så lang tid etter? Med strips som på sykehuset eller bare bortover rett over arret? Bare nysgjerrig ettersom jeg selv har et veldig rødt arr 6 mnd etter.

Skrevet

Jeg brukte ikke tape :) Fjernet bandasjen etter kanskje seks dager, og etter det brukte jeg ingenting. Har så godt som usynlige arr :)

Anonymkode: 7bb9b...170

• Liker 1
Skrevet

Jeg prøvde å bruke tape, men jeg reagerte på tapen så jeg måtte fjerne den. Arret synes knapt. Tror dette kommer an på hvordan kroppen "lager" arr generelt. Om man normalt sett ikke har store arr så trenger man ikke å tape heller. Hos meg så synes arr knapt, må lete etter både små operasjonsarr og arr etter andre ting. 

Anonymkode: 02078...28b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...