Gå til innhold

Ser du ned på debattanter med færre likes enn innlegg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker du at brukere med en like/innlegg-ratio som er <1.0 er svake debattanter som ikke kan formulere seg og argumentere godt for sine meninger? Det tenker jeg. På et forum hvor alle brukerne har en ubegrenset kapasitet til å gi én like pr innlegg, så har man ingen unnskyldning for å ha færre likes enn innlegg. Man burde i det minste ha 2:1.

Jeg ser av og til brukere med en ratio på ca. 0.5. Jeg har sett helt ned i 0.2. Det er en debattant her inne som har 50 000 innlegg og bare 11 000 likes. :fnise:

Dere som sliter med få likes må lære dere å skrive og argumentere bedre. Det holder ikke å bare komme med løse påstander og oppgulp.

Anonymkode: b8640...874

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ser av og til brukere med en ratio på ca. 0.5. Jeg har sett helt ned i 0.2. Det er en debattant her inne som har 50 000 innlegg og bare 11 000 likes. :fnise:

Slik jeg har forstått det så var det ikke alltid likes her på forumet. Så de med 50 000 innlegg og kun 11 000 likes kan kanskje ha vært mest aktive for mange år siden og dermed hatt mange innlegg hvor de ikke kunne få likes.

Når det er sagt bryr jeg meg ikke om hvor mange likes jeg får eller hvor mange andre har.

Anonymkode: 9bfab...74a

• Liker 7
Gjest Evelynita
Skrevet

Nei, jeg ser bortimot aldri på det. De gangene jeg gjør det er det når en bruker utmerker seg negativt, da ser jeg for å se om jeg kanskje misforstår eller h*n generelt poster mye tull.

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Flere som leser enkelte innlegg og blir så matt at en ikke vet hva en skal respondere med? 

• Liker 3
Skrevet

Har du faktisk giddet å regne ut likes/innlegg-forholdet for mange av brukerne her inne eller står den oppført noe sted slik at man  kan sortere? 

Jeg kan ikke si jeg har lagt så mye merke til det, bortsett fra at jeg har sjekket at jeg selv i alle fall lå over 1 :fnise:
De brukerne som befinner seg mest i telletråder er kanskje blant de som får kjempemange innlegg uten at de nødvendigvis får så mange likes på hvert innlegg. 

• Liker 4
Skrevet

Det har jeg i grunnen ikke tenkt så mye over. Muligens fordi jeg ikke måler livet i likes og tilhengere. Synes heller ikke det er naturlig å trykke like i hytt og pine, men bruker det om jeg er veldig enig/synes innlegget er verdt en klapp på skulderen.

Nå er det vel ikke alle tråder her som er debatter heller, selv om enkelte klarer å gjøre det meste til gjenstand for debatt 😜

Hva med alle som skriver under "anonym"? Antar at deres likes kommer på anonym og ikke på brukeren. Sånn sett kan du debattere med en bruker med mange anonym-likes uten at dette framkommer av brukerprofilen. 

Hvorfor legger du opp til brukerspesifisert debatt som anonym forresten? Mangler du likes på profilen? 

• Liker 2
Skrevet

Nei. Likes på KG og andre fora fordrer for ofte at man skriver virkelighetsfjernt, eller  PK.

Skrevet

Haha..nei. Jeg leser innlegg, ikke antall likes til brukeren. Men jeg leser ofte gjennom innleggene med mange likes fordi de blir uthevet ved et gitt antall likes. 

Anonymkode: 4640a...e6a

Skrevet

Nei, de med mange likes er ikke nødvendigvis de som skriver godt, men de som skriver det andre vil høre. Jo brunere og mer grumsete, jo bedre.

Anonymkode: 8982e...9ef

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slik jeg har forstått det så var det ikke alltid likes her på forumet. Så de med 50 000 innlegg og kun 11 000 likes kan kanskje ha vært mest aktive for mange år siden og dermed hatt mange innlegg hvor de ikke kunne få likes.

Anonymkode: 9bfab...74a

Som en med 50 000 innlegg, 11 000 likes og 15 års fartstid på KG kan jeg bekrefte dette :opplyser: Dessuten er det ikke alle rom det naturlig gis så mange likes i - jeg kan få flere likes på ett innlegg i en diskusjonstråd enn på 100 innlegg i dagbøkene.

En annen ting er jo at når jeg ser hvilke innlegg som kan få mange likes i en diskusjon er det åpenbart at det ikke noen opplagt sannhet at de med flest likes er de som har de mest intelligente og vettuge tingene å komme med...

• Liker 9
Skrevet (endret)
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som sliter med få likes må lære dere å skrive og argumentere bedre. Det holder ikke å bare komme med løse påstander og oppgulp.

Dersom du trenger flere likes, burde du kansje poste som deg selv?

Endret av Whistler
  • Liker 2
Skrevet

De som har mange tommer opp, er de som skriver så det passer for det store gross her inne, altså hjernedødt. Slike har sjelden noe verdifullt å bidra med, og kan trygt hoppes over. Jeg reagerer altså stikk motsatt av trådstarter.

Anonymkode: dbb95...c77

• Liker 1
Gjest dittogdatt
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

«Dere som sliter med å..»

Hold my beer. Sliter? SLITER? «Hei lenge siden sist, åssen går det?» «jo greit, sliter litt med like-ratio’n PÅ FORUMET om dagen, du vet...» Virkelig!!!!!!!!!! Hvem faen bryr seg!! Hva gjør du med alle likes’ene dine? Bytter du de inn i gode verdier når du har et visst antall? Nei men seriøst, hva er det man bruker likes til? 💁🏻‍♀️

Slutt å mål andres verdi (eller din egen for den saks skyld) i antall jævla likes!!!

Finn på noe annet, gå ut å lek.

Skrevet

Det finnes jo enkelte brukere som deltar i alt de klarer av telle-tråder med likes. Så folk må gi dem XX antall likes, før de kan telle videre. Dermed klarer de jo selvfølgelig å skrape til seg temmelig mange likes, uten å faktisk skrive noen fantastisk flotte kommentarer med dybde eller fakta. 

Dette må vel være noe av det mest patetiske som finnes ?            

Anonymkode: 08b63...e57

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De som har mange tommer opp, er de som skriver så det passer for det store gross her inne, altså hjernedødt. Slike har sjelden noe verdifullt å bidra med, og kan trygt hoppes over. Jeg reagerer altså stikk motsatt av trådstarter.

Anonymkode: dbb95...c77

Det er bare til å skrive noe negativt om bloggere i bloggertrådene, så hagler liksene inn

Anonymkode: c917c...4eb

• Liker 4
Skrevet

Gitt at likes på KG virker å primært henge sammen med hvorvidt en er enig med "målgruppen" kan jeg ikke si jeg vektlegger det særlig mye. Jeg tror det vil være temmelig enkelt å opprette en profil som får masse likes ved å snakke folk etter munnen, uten at jeg helt ser hva godt ellers det skulle føre til. 

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenker du at brukere med en like/innlegg-ratio som er <1.0 er svake debattanter som ikke kan formulere seg og argumentere godt for sine meninger? Det tenker jeg. På et forum hvor alle brukerne har en ubegrenset kapasitet til å gi én like pr innlegg, så har man ingen unnskyldning for å ha færre likes enn innlegg. Man burde i det minste ha 2:1.

Formålet med å skrive et innlegg bør være å gi uttrykk for sine meninger, ikke for å få flest mulig poeng. Om noen har veldig mange likes, kan det være et tegn på at de ytrer "populære" meninger for å få mange likes. 

Skrevet

Jeg syns at hele likes funksjonen burde fjernes. Vi er da ikke en gjeng 14åringer som måler popularitet i antall likes.. 

Anonymkode: d6324...d6e

Skrevet

Har jeg aldri offret en tanke.

Kan fjerne den funksjonen for min del. Ser ikke helt poenget med den.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...