Gå til innhold

Regne om dame str i bukser til herre bukser.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Litt rotete i overskriften men jeg bruker dame str 38, men vil kjøpe herre dressbukser, og så lurer jeg på om det er 38 i herre str jeg bruker åså? Jeg veit jo passformen er annerledes og det er poenget men jeg synes det er vanskelig å finne ut av. Noen som kan hjelpe? :) 

Anonymkode: de9a9...ab0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går veldig mye på fasong. Jeg synes du skal prøve buksene på for å se hva som passer deg best. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Størrelser er jo et mysterium i og med at forskjellige land har forskjellige størrelser, men kanskje denne tabellen kan hjelpe deg? https://www.zalando.no/faq/Herre/70135930/Storrelsesguide-herrebukser-og-jeans.htm?wmc=SEM470_NB_GO._9770270185_1636522759_60637585377.&opc=2211&gclid=Cj0KCQiAnY_jBRDdARIsAIEqpJ2kjiRWdwO1zq8PWBCx_o66tncCXOIEMM0Vp2PtELKpwTOHhM8GokcaAn4IEALw_wcB

Men vær obs på at 38 også kan bety tommer rundt livet, slik som man måler dongeribukser. I det tilfellet er 38 en DIGER størrelse, sånn ca XXL/XXXL. 

Anonymkode: 6ca5a...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeans er i tommer, 38 er ca XL for menn. Dress og dressbukser er i Europeisk størrelse. Ikke det samme som dame-størrelser.

Du får prøve sammenligne målene på damebukser og herrebukser. F.eks på H&M:

https://www2.hm.com/no_no/customer-service/storrelsesguide/herre.html

https://www2.hm.com/no_no/customer-service/storrelsesguide/dame.html

Hvis du passer til damestørrelse 38, så vil kanskje herrestørrelse 46 passe OK. Men det kommer veldig ann på merket også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! 😄 

Jeg prøver å finne ut str på Zara, og det jeg finner til nå er bare noen spørsmål de vil du skal svare på om høyde og vekt og da sier de at jeg er str 40 men modellen på bildene er 190 cm høy og bruker str 40 åså...jeg er nesten 25 cm lavere og veier 67 kg så jeg veit ikke. Jeg tok samme spørsmål på dame bukser og da var jeg str M eller 40 der åså så nå er jeg enda mer usikker 😕 

Anonymkode: de9a9...ab0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zara bruker franske/italienske størrelser om jeg husker rett, så da er det anneledes igjen. Komplisert! 

Ja, størrelse 40 burde være omtrent som H&Ms størrelse 46.

Herrebukser er lengre i beina enn for damer, så ja, de som passer en modell på 190 vil trolig bli for lange for deg. Zara vil vel helst at du bør ha modellkropp for å kjøpe klærne dems. Enten må du ta en tur til en skredder eller brette opp? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker størrelse 38/40 i damestørrelse og størrelse 49/50 i herrestørrelse. Jeg er litt brei over rumpen og herrebukser er mer rette enn damebukser. Men herrebukse har jeg kun brukt i arbeidsbukser så litt usikker på om de størrelsene er like som i vanlige butikker 🤔

Anonymkode: 82b1d...736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...