Gå til innhold

Hvilken kaffemaskin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en Dolche Gusto kaffemaskin/kapselmaskin, men synes egentlig at det meste smaker vann. Tenker å bytte den ut med en annen maskin i samme prisklasse, men jeg aner jo ikke noe om kvaliteten på noen av merkene.

Ser jo også at veldig mye selges brukt, men det er kanskje et dårlig tegn? :P

Hva anbefaler du? Fint om den har flere enn èn kaffefunksjon.

Anonymkode: 28561...ffc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har samme opplevelsen som deg med Dolce Gusto, og synes heller ikke kapslene derfra smaker noe godt heller. Vi kjøpte en brukt Nespressomaskin og jeg er godt fornøyd med den, selv om den ikke lager noe annet en espresso og lungo. Jeg drikker mest lungo, og lager sjeldent kaffedrikker med melk så det passer meg midt i blinken. Ser at man i de øvre prisklassene til Nespresso kan få med integrert melkesteamer, men da bruker man fremdeles fersk melk. Hvis du har en Nespresso boutiqe i nærheten så anbefaler jeg å stikke innom der for å smake litt for å se om du i det hele tatt liker kapslene. Jeg har gjort det flere ganger gratis :) 

Skrevet
3 timer siden, gohege skrev:

Jeg har samme opplevelsen som deg med Dolce Gusto, og synes heller ikke kapslene derfra smaker noe godt heller. Vi kjøpte en brukt Nespressomaskin og jeg er godt fornøyd med den, selv om den ikke lager noe annet en espresso og lungo. Jeg drikker mest lungo, og lager sjeldent kaffedrikker med melk så det passer meg midt i blinken. Ser at man i de øvre prisklassene til Nespresso kan få med integrert melkesteamer, men da bruker man fremdeles fersk melk. Hvis du har en Nespresso boutiqe i nærheten så anbefaler jeg å stikke innom der for å smake litt for å se om du i det hele tatt liker kapslene. Jeg har gjort det flere ganger gratis :) 

Takk for tips :) 

Skrevet

Hvilke kapsler til dolce gusto brukte dere? 

Skrevet
19 timer siden, KittyNose skrev:

Hvilke kapsler til dolce gusto brukte dere? 

Alle : )

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Alle : )

Jeg likte grande intenso, bare å passe på vannmengden 🙂

Skrevet

Nespresso er mye bedre! Kaffen har bedre smak og er varmere.  

• Liker 2
Skrevet

Ville gått for en god gammel kvalitetskaffetrakter! Filterkaffe er jo sunnere. Jeg har en lynkjapp Philips og bruker en høy kopp jeg trakter direkte nedi uten bruk av kanna! Da slipper jeg sølete kapselmaskiner som både gir kolesteroløkning og mer søppel og er dyrere 

Anonymkode: 50b89...b54

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...