Gå til innhold

Hjelp - jeg er i hormonell ubalanse!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, som tittelen tilsier så har jeg funnet ut av at kroppen min må være i en ganske hormonell ubalanse.

Det startet med at mensen sluttet å komme(har gått ca 4 mnd uten nå), men har hatt mye uregelmessigheter på den fronten før(at det har kommet uregelmessig, hoppet over en eller flere måneder og blitt borte 1 år osv), så jeg tenkte ikke noe særlig over det på starten. Så begynte jeg å slite voldsomt med uren hud og kviseutbrudd, det har tatt helt av(aldri hatt i nærheten av så ille før). Har hatt mye humørsvingninger og generelle  mensensymptomer(kramper, mensenmurringer, ømme bryster osv) de siste 4 ukene(uten at mensen har kommer) og det gir ikke helt mening..

Jeg har søkt en del på det(trodde først jeg var gravid), og det virker som at hormonene i kroppen min er veldig i ubalanse. Har vært utsatt for voldsomt med stress det siste halvåret, og tenker det kan være noe av grunnen, men jeg vet ikke..🤔

Så jeg lurer rett og slett på om noen kjenner seg igjen/har opplevd det samme og kan si noe om hva dette skyldes og hva jeg kan gjøre for å få hormonel-balanse igjen? Å hvordan kan jeg få mensen tilbake og bli kvitt acne problemene som jeg har fått?

Anonymkode: 43dc9...444

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan spiser du? Er du normalvektig? Både under- og overvekt kan forstyrre hormonene kraftig. Ville ellers absolutt prøvd å spise relativt rent en lengre periode med minimalt med ferdigprodukter og mye frukt og grønt.

Anonymkode: 5c8b0...1dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som PCOS. Be om å bli henvist til en gynekolog, så får du en utredning. Det er greit å sjekke hvorfor mensen uteblir når det går flere måneder. 

Anonymkode: f43ee...ac0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...