Gå til innhold

Jeg vil ha barn, hun vil ikke.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er en mann på 25 år og vil veldig gjerne ha barn. Problemet er bare at kjæresten min på 19 absolutt ikke vil. Personlig har jeg vært klar for slå meg litt til ro ganske lenge nå, men jeg har bare vært sammen med henne i 1 år. I starten av forholdet tenkte jeg at innstillingen hennes kom til å endre seg, men når jeg hører alt henne mener om graviditet, fødsel og barn så blir jeg litt usikker noen ganger. Da jeg tar opp dette med barn, sier hun at det er helt uaktuelt med tanke på hva det kommer til å gjøre med kroppen hennes. Hun har liten skjedeåpning og er livredd for å måtte utføre keisersnitt. Hun har mange ulike meninger om temaet, men mye av det trenger ikke andre å høre. Jeg elsker henne utrolig høyt og kan ikke se for meg et liv uten henne, men kan heller ikke se for meg et liv uten barn av mine egne.. 

Er det noe jeg kan gjøre for å endre hennes synspunkter? Hilsen mann 25

Anonymkode: d74ca...7df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er 19. Respekter valget hennes og kom deg videre. Å mase seg til barn er en sum idé.

Anonymkode: 3b738...8b7

• Liker 39
Skrevet

For det første virker du veldig umorden... du er 25 år, og er klar for å ha barn med ei på 19? Altså ei som netopp er ferdig med videregående :)

Skal ikke si så mye om hverken deg eller dama, men vær så snill ikke gjør dette mor barnet!

Anonymkode: 67087...353

• Liker 26
Skrevet

Tiden kan forandre mye. Hun er 19. Da jeg var nitten, var min største skrekk her i livet å bli gravid ved et uhell. Kunne ikke fordra barn. Dette synet holdt seg helt til jeg passerte 30. Først da jeg var rundt 31, krøp det innpå meg at "kanskje jeg burde prøve disse baby-greiene likevel?"

Jeg fikk barn da jeg var 32. En helt normal alder å få barn i, der vi bodde (Oslo, Østlandet)

Anonymkode: 6cc48...505

• Liker 10
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Jeg er en mann på 25 år og vil veldig gjerne ha barn. Problemet er bare at kjæresten min på 19 absolutt ikke vil. Personlig har jeg vært klar for slå meg litt til ro ganske lenge nå, men jeg har bare vært sammen med henne i 1 år. I starten av forholdet tenkte jeg at innstillingen hennes kom til å endre seg, men når jeg hører alt henne mener om graviditet, fødsel og barn så blir jeg litt usikker noen ganger. Da jeg tar opp dette med barn, sier hun at det er helt uaktuelt med tanke på hva det kommer til å gjøre med kroppen hennes. Hun har liten skjedeåpning og er livredd for å måtte utføre keisersnitt. Hun har mange ulike meninger om temaet, men mye av det trenger ikke andre å høre. Jeg elsker henne utrolig høyt og kan ikke se for meg et liv uten henne, men kan heller ikke se for meg et liv uten barn av mine egne.. 

Skjedeåpningen har absolutt ingen innvirkning på om man risikerer keisersnitt eller ikke.

Anonymkode: 55a06...5e4

• Liker 18
Skrevet

Kan hende hun endrer mening når jun nærmer seg 30 😊 Men hvis det blir lenge fordeg å vente på noe du ikke er sikker på kommer til å skje, så ville jeg enten innfunnet meg med at barn med noen so. Ikke vil bli gravid pga  "hva det vil gjøre med kroppen hennes" og fordi hun er redd for å måtte ta keisersnitt pga "liten skjedeåpning", så ville jeg glatt gått videre. 

Anonymkode: 7c426...b7d

• Liker 3
Skrevet

Hun er 19. Hun er så vidt blitt myndig. Du ville sikkert heller ikke ha barn da du var 19! Finn deg en kjæreste på din egen alder, så finner du flere kvinner som vil ha barn. 

Anonymkode: 916f7...a5a

• Liker 24
Skrevet

Hun er jo mye yngre enn deg. Du var sikkert ikke klar for å få barn når du var 19? Er sikkert mye hun har lyst til å gjøre i livet før hun får barn, studere, reise, jobbe, reise ut på byen osv. Hvis du virkelig vil ha barn nå, så må du finne deg en annen med mindre hun plutselig ombestemmer seg

• Liker 9
Skrevet

Ikke frata opplevelser og litt frihet fra en 19 år gammel jente, da.

Du har funnet deg feil partner - du trenger noen som drømmer om å bli mamma i svært tidlig alder, og som ikke har noen behov for å oppleve noe annet enn Familien AS.

La denne jenta være, tenker jeg. 

Anonymkode: c7184...30f

• Liker 18
Skrevet

Det kan ta 10 år eller mer før hun er klar. Ingen fornuftig 19-åring lager barn med vilje. Ser du hva 19-åringer driver med om dagen? Det er opptatt av seg selv og sitt. Det er langt i mellom de som er moden nok for å få barn, og din samboer er ikke en av dem. Den dagen hun virkelig vil ha barn så driter hun i kroppen og hva som skjer med den.

Og du er sikkert ferdig med utdanning og den enorme personlige veksten man får i denne tiden, unner du ikke henne å få bli ferdig med det kapittelet før dere får barn?

Hvis det er viktig for deg å få barn så fort som mulig så går du fra henne. Om hun er viktigere enn barn så blir du i forholdet, slutter å mase om det og får krysse fingrene for at hun blir klar til slutt.

Anonymkode: 72413...69d

• Liker 16
Skrevet

Forstår henne godt. Selv er jeg 22 år, og jeg kunne ikke ha tenkt meg å få barn enda. For meg er det viktig å være ferdig med min utdannelse, få en jobb, en trygg partner og eie en leilighet. Jeg ønsker at barnet skal vokse opp i et stabilt hjem med trygge foreldre, og god økonomi. 

Anonymkode: bbcc2...e0e

• Liker 2
Skrevet

Noen kvinner vil rett og slett ikke ha barn, så først må du finne ut av om hun er blant de som ikke noen sinne ser for seg å bli forelder. Hvis hun er åpen for muligheten for barn senere må du rett og slett slappe av og finne deg i å vente i 5-10 år, eller så må du finne deg en annen partner. 

• Liker 3
Skrevet

Det er sikkert både det ene og andre du kan gjøre for å endre hennes synspunkter. Men bør du? Nei. Hun har vært klar på at hun ikke ønsker barn, og uansett grunn så har du å respektere det valget. 

Nå har du to alternativer;

1) bli hos henne og vit at det mest trolig blir et barnløst liv. Kanskje dere går fra hverandre senere av andre grunner og du finner en partner som vil ha barn, eller kanskje dere er sammen livet ut - som barnløse. Kanskje hun endrer mening når hun nærmer seg 30, kanskje ikke. Men blir du hos henne må du være klar over at det kan ende med at du ikke får reprodusert deg. 

2) gå fra henne, finn en partner som faktisk vil ha barn. Uten press og overtalelser. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde en noe eldre kjæreste som ønsket barn fra starten av. Jeg sa det var uaktuelt. Du må bestemme deg om du vil vente eller ikke. For oss tok det 7 år før jeg var klar.

Anonymkode: 22a65...9a1

• Liker 3
Skrevet

Barn var helt uaktuelt for meg da jeg var nitten. Jeg måtte passere 30 for å endre mening, og fikk første barn når jeg var 32. Det kan hende hun endrer mening når hun blir eldre og har levd mer, men det er ingen garanti for det. Og vil du ha barn nå, så må du faktisk finne deg en annen partner. Selv om hun du har høres fornuftig ut - ingen vettuge jenter blir gravide når de er 19 med vilje..

Anonymkode: f1e3d...60d

• Liker 6
Skrevet

Etter min mening bør ingen 19-åringer bli planlagt gravid. De aller aller færreste er modne nok til å bli forelder når de er så unge. 

Når det er nevnt så har størrelsen på skjedeåpningen absolutt ingen relevans i forhold til evnen til å føde barn ;) Skjeden er elastisk, det er bekkenet som må være for smalt dersom vaginal fødsel skal være vanskelig. Og det vet hun ikke om det er med mindre hun har tatt røntgen av bekkenet og fått beskjed om dette fra helsepersonell ;) 

Gi det noen år, du. Det kan dere begge ha godt av.

Anonymkode: 3b739...ebb

• Liker 5
Skrevet

Hun høres fornuftig ut. Det er alt for tidlig å slå seg til ro med barn når man er 19. Fullføre utdannelse, reise, oppleve verden og livet først. Man er bedre rustet som forelder når man har litt mer erfaring i bagasjen. Dessuten har dere bare vært sammen i ett år, det er litt i underkant kort tid for å starte på barneproduksjon. Da jeg var 19 var jeg også sikker på at jeg ikke ville ha barn. Jeg så ikke sjarmen med det i det hele tatt og hadde tatt en beslutning om å leve som barnløs. Da jeg var 26 traff jeg drømmemannen, og da jeg var 30 hadde jeg fått to barn, Volvo, villa og vov-vov.

Nå er det jo ikke nødvendig å være gift for å få barn, altså, men det kan være et godt utgangspunkt eller en god indikasjon på hvor dedikerte dere er til hverandre og hvor seriøst forholdet er. Å få barn er tross alt en større forpliktelse enn å gifte seg, så dersom dere ikke er klare for å forplikte dere til hverandre ennå, er dere heller ikke klare for å forplikte dere til et barn. Har dere snakket om å gifte dere?

Man trenger ikke/får ikke keisersnitt pga trang skjedeåpning. Den er veldig tøyelig, og selve åpningen er ikke "flaskehalsen" for babyen på vei ut. Det er åpningen i bekkenet (altså hardt, utøyelig bein), som evt. kan være problematisk. Så hun har ikke noe å frykte i så måte. Men jeg tenker litt at innstillingen hennes, altså at hun synes de kroppslige ulempene ved et svangerskap/fødsel overskygger barneønsket, indikerer at hun ikke heller er moden nok til å være mor ennå. Men det kan forandre seg med tiden, men det vil nok ta noen år.

• Liker 4
Gjest Blondie65
Skrevet

TS: Dette burde du tenkt grundig gjennom før du valgte en ungjente på 18 år for et år siden.

Selvfølgelig er hun ikke klar for barn. 

Nå er det også slik at den som skal bære frem og føde barnet faktisk har veto-rett. Slik må det være. Så enten må du vente til hun blir klar, eller gi opp dette forholdet og finne deg en som er i rett alder og som er klar for å få barn.

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

det er bekkenstørrelsen (ikke hoftestørrelsen= som sier om du trenger keisersnitt. Skjeden er utrolig fleksibel når det kommer til fødsler og til og med spede asiatere klarer å føde så skal da ikke hun på noen måte ha en umulig fødeutgang pga at hun har "liten skjedeåpning". I værste tilfeller fikser de det ved å klippe og så sy igjen når babyen er ute :)

Anonymkode: 03cf5...96c

• Liker 2
Skrevet

Da jeg var 19 hadde jeg nettopp begynt på folkehøyskole. Reiste på studietur med klassen til Afrika og hadde et av de beste årene i mitt ilv. Så reiste jeg og jobbet om hverandre i 4år. Barn var ikke engang i tankene. Jeg ville oppleve verden, utvikle meg. Startet på utdannelse da jeg var 24. Nå vet jeg ikke hvordan du tenker, om du tenker at dere skal bli foreldre om 2-3 år eller om du tenker lenger frem i tid. Jenta er 19år! De 6årene mellom dere er faktisk mye, det er mye man får opplevd iløpet av 6år. Hvorfor så hast med å starte en familie, dere bør jo oppleve noe som par sammen og få et trygt og sikkert forhold før barn i det hele tatt blir et tema. Kjenner mange som har gått fra hverandre når barna er små, barn tærer på forholdet. Så å planlegge barn i nærmeste fremtid hadde jeg aldri vurdert om jeg var deg, lær hverandre å kjenne og bygg et sterkt forhold først. SÅ barn. 

Anonymkode: a5415...6d5

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...