pmon Skrevet 17. februar 2019 #21 Del Skrevet 17. februar 2019 Jeg kjøper Natural Soap Bar på ebay :) Billig og 100% naturlig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #22 Del Skrevet 17. februar 2019 Ikke glem tannkremen. Plast i den også. I bilpleieprodukter er det enten plast eller kalk for å øke volumet. Anonymkode: c2def...3d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #23 Del Skrevet 17. februar 2019 På 13.2.2019 den 12.28, Blåmandag skrev: Ble ganske overrasket, etter at jeg konfererte med en kjemiker på mistanken, og jo, både dusj-såpen og håndsåpen, og selvbeuningskremen fra hhv Nivea, Palmolive og Dove hadde akrylat kopolymer (acrylates copolymer) i seg!! Det er flytende plast, ifølge kjemikeren, og trolig like miljøskadelig som mikroplast. Hvorfor kan ikke forbrukere våkne, hvorfor la seg lure av prisen? Noen som har såpe-tips? Gjelder dette alle såpene du omtaler er de såpene med pealingkuler i? Vil gjerne ha mer håndfast dokumentasjon på at der er plast i såpene. Ellers er såpestykker av typen Dr. Greve, Pearle og andre gode alternativer. Flytende såpe er for sterkt for våre hender og da er disse såpebarene mye bedre. Tenk også over all den plastembalasjon vi forbruker med flytende dusjsåpe. Såpebarene har som regel papirinnpakning. Anonymkode: 0f50b...2a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #24 Del Skrevet 17. februar 2019 5 timer siden, pmon skrev: Jeg kjøper Natural Soap Bar på ebay Billig og 100% naturlig Kan du linke? Anonymkode: 0f50b...2a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 17. februar 2019 #25 Del Skrevet 17. februar 2019 Jeg lager såpe selv med hovedsaklig dette: kaustisk soda, vann, olivenolje, kokosolje. Finnes mange enkle og gode oppskrifter på nettsteder og YouTube. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #26 Del Skrevet 17. februar 2019 http://www.erdetfarlig.no Anonymkode: ee5fa...efe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thjelp Skrevet 17. februar 2019 #27 Del Skrevet 17. februar 2019 Første som popper opp i mitt hode her er Lush. De er 100% miljøvennlige, ingenting er dyretestet, og alt er håndlaget. Prisen er litt varierende men jeg har hatt både dusjsåpe og showerjellyene i mange måneder, de er drøye i bruk. De faste såpestykker er også fantastiske, litt rimeligere og veeeldig drøye de også... +alt glitter/shimmer er plastikfritt og miljøvennlig nedbrytbart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #28 Del Skrevet 17. februar 2019 6 minutter siden, Thjelp said: Første som popper opp i mitt hode her er Lush. De er 100% miljøvennlige, ingenting er dyretestet, og alt er håndlaget. Prisen er litt varierende men jeg har hatt både dusjsåpe og showerjellyene i mange måneder, de er drøye i bruk. De faste såpestykker er også fantastiske, litt rimeligere og veeeldig drøye de også... +alt glitter/shimmer er plastikfritt og miljøvennlig nedbrytbart Lush er bra. Det bruker jeg også. Miljøvennlig glitter. https://www.glitterecolovers.no/ Anonymkode: 59a28...952 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puny Skrevet 17. februar 2019 #29 Del Skrevet 17. februar 2019 På 13.2.2019 den 12.31, AnonymBruker skrev: Glitter burde være forbudt. Kvinner pøser på seg glittersminke og glitter på kroppen til danseoppvisninger etc, og så går de og dusjer det av seg etterpå. Alt glitteret renner rett ned i avløpet og ut i havet som mikroplast. Anonymkode: d1d03...9e4 Er vel ikke mengder av kvinner som bruker glitter i hverdagen. Hvor stort problem kan det være? Om du er engasjert i plastforsøpling, så virker glitter, som et ganske lite nisjeproblem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #30 Del Skrevet 17. februar 2019 On 2/13/2019 at 12:52 PM, AnonymBruker said: Myndighetene bør forby produkter som er kilde til plast i havet der det finnes alternativer, - alternativene trenger ikke være «fullgode» en gang for at det skal skje, mener nå jeg! Ta for eksempel kunstgressbaner med oppmalte gamle bildekk! En miljøbombe som lekker både miljøgifter og gummigranulat konstant! Vi har alternativer! Vi har ikke råd til å vente med en omlegging av vaner og tankesett. Anonymkode: 084cc...3aa Dette! Men Erna er dessverre en altor svak/konfliktsky leder til å få til noe slikt. Anonymkode: cf0b0...203 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #31 Del Skrevet 17. februar 2019 5 hours ago, AnonymBruker said: Ikke glem tannkremen. Plast i den også. I bilpleieprodukter er det enten plast eller kalk for å øke volumet. Anonymkode: c2def...3d8 Ja, skal man ha tannkrem som ikke dreper fisken, må en lage selv, eller kjøpe på apoteket Anonymkode: cf0b0...203 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #32 Del Skrevet 17. februar 2019 6 hours ago, AnonymBruker said: Ikke glem tannkremen. Plast i den også. I bilpleieprodukter er det enten plast eller kalk for å øke volumet. Anonymkode: c2def...3d8 34 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, skal man ha tannkrem som ikke dreper fisken, må en lage selv, eller kjøpe på apoteket Anonymkode: cf0b0...203 Hmm men når jeg har lest bakpå Zendium ser jeg ikke noe jeg tror kan være plast? Men usikker, ikke lett å skjønne hva alle ingrediensene er for noe. Hva med Colgate, verdens største tannkrem-merke, er det plast i den vanlige Colgate?? Det er jo nå forbud mot mikroplast-kuler (microbeads) i såper og tannkrem, peeling etc, Hehehe håper ikke det er akrylsåpe jeg pussa tennene med. Fant en gammel tråd (nå er d mikroplastforbud tror jeg, men plasten kan jo være i flytende/seig form også): På 25.5.2016 den 19.36, Anonym bruker skrev: Jeg sjekket litt rundt i dag, fordi jeg ville kjøpe tannkrem uten mikroplast, og det finnes altså kun én svanemerket tannkrem å få kjøpt i Norge. Dette er en voksentannkrem som er garantert uten mikroplast, triklosan, parabener og hormonhermere. Det finnes altså ingen slike til barn. Skremmende Anonymkode: 084cc...3aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #33 Del Skrevet 17. februar 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Dette! Men Erna er dessverre en altor svak/konfliktsky leder til å få til noe slikt. Anonymkode: cf0b0...203 Kom igjen Erna! Få ut fingern! Anonymkode: 084cc...3aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #34 Del Skrevet 17. februar 2019 1 hour ago, Puny said: Er vel ikke mengder av kvinner som bruker glitter i hverdagen. Hvor stort problem kan det være? Om du er engasjert i plastforsøpling, så virker glitter, som et ganske lite nisjeproblem. I barnehagen og på SFO florerer glitter, ansiktsmaling av uviss opprinnelse med glitter og sikkert plast, glitterlim, neglelakk (som er plast og med glitter i itillegg), ser du på gulvene der finner du GARANTERT glitter. Hater glitter Anonymkode: 084cc...3aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puny Skrevet 17. februar 2019 #35 Del Skrevet 17. februar 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: I barnehagen og på SFO florerer glitter, ansiktsmaling av uviss opprinnelse med glitter og sikkert plast, glitterlim, neglelakk (som er plast og med glitter i itillegg), ser du på gulvene der finner du GARANTERT glitter. Hater glitter Anonymkode: 084cc...3aa Sikkert, tviler ikke. men i det store plastpromlemet vi har på kloden er dette småtteri. Løft blikket! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå