AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #1 Skrevet 13. februar 2019 Jeg var så dum/lur at jeg registrerte meg på AirBnb og tilgjengeliggjorde leiligheten i 2 ferier jeg skal ha i utlandet. Så angret jeg litt etterpå, og fjernet (men tydeligvis ikke) så den ble booket av en kar. Prøver å gjøre det beste ut av det, og lurer på om noen har erfaringer med å leie / leie ut AirBnb og hva kravet til renhet og ryddighet er? Jeg har forsøkt å lest litt på AirBnb sine sider, men det er så haugevis av info, så tenkte å få noen tilbakemeldinger her fra folk som har testet i stedet. På forhånd takk! Anonymkode: 13b07...ea4
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #2 Skrevet 13. februar 2019 Fjern i hvert fall alt av papirer med personlig info på (personnummer osv) og verdisaker (f.eks. bank id, smykker, penger, løse verdisaker som ipad osv). Dette bør du oppbevare hos noen andre, ikke i leiligheten. Re opp sengen med nytt sengetøy og vask leiligheten normalt før du drar. Sett dokost og vaskemidler for doen (wc-rens) tilgjengelig rett ved siden av doen, så han kan gjøre rent etter seg i do.... Sett en flaske Zalo på kjøkkenbenken og legg et par rene kluter der. Tøm all søpla før du drar, så det er kun tomme poser i alle (matavfall, restavfall, plastavfall) Anonymkode: f621e...5c3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #3 Skrevet 13. februar 2019 Rene vinduer og speil. Rent kjøkken (inkludert frontene), alle avløp, do og dusj rene, ikke støv eller hybelkaniner. Normalt rent, altså. Folk setter også pris på å ha tilgang til basisvarer som f.eks salt, pepper og evt litt andre krydder. Setter du igjen en liten velkomstgave (f.eks sjokolade/vinflaske), er det veldig positivt i seg selv, og gjør at du lett blir tilgitt for eventuelle bommerter ellers. Anonymkode: c6e30...990
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #4 Skrevet 13. februar 2019 Tusen takk for svar begge to! Anonymkode: 13b07...ea4
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #5 Skrevet 13. februar 2019 Ha en avtale med noen som kan være tilgjengelig om det skulle oppstå problemer. Legg gjerne igjen et skriv med husregler og kjekke telefonnummer (nødnummer osv.). Ro i huset etter klokken 23, søppel skal kastes hvor, osv. Vis til hvor brannslukker står og annet som er kjekt å vite om. Og selvfølgelig telefonnummer til din "servicemann" om noe skulle oppstå. Forklar hvor nærmeste dagligvarebutikk og apotek er. Gjerne kollektivtransport i retning sentrum og slike ting. Finnes det noe tilbud eller severdighet i nærheten som du mener er er must, kan du gjerne fortelle om det. Avtal hva dere gjør med nøkler. Har du toalettpapir og håndklær inkludert? Anonymkode: 0f448...597
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #6 Skrevet 13. februar 2019 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ha en avtale med noen som kan være tilgjengelig om det skulle oppstå problemer. Legg gjerne igjen et skriv med husregler og kjekke telefonnummer (nødnummer osv.). Ro i huset etter klokken 23, søppel skal kastes hvor, osv. Vis til hvor brannslukker står og annet som er kjekt å vite om. Og selvfølgelig telefonnummer til din "servicemann" om noe skulle oppstå. Forklar hvor nærmeste dagligvarebutikk og apotek er. Gjerne kollektivtransport i retning sentrum og slike ting. Finnes det noe tilbud eller severdighet i nærheten som du mener er er must, kan du gjerne fortelle om det. Avtal hva dere gjør med nøkler. Har du toalettpapir og håndklær inkludert? Anonymkode: 0f448...597 Takk for tips. Han har bodd i Oslo i 2 år, så noe av dette slipper jeg, men toalettpapir og håndklær + nytt sengesett og såper har jeg tenkt på. Men laget faktisk et slikt checkpoint-skriv, så det er veldig lurt! Anonymkode: 13b07...ea4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå