Gå til innhold

Tiltak for å ikke få med hjem veggedyr og skjeggkre...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sikkert over gjennomsnittet bekymret for å få med meg hjem veggedyr eller skjeggkre etter å ha vært på tur. Leser at det er rådet til å legge kofferten feks i badekaret på hotellrommet, men det er sjelden eller aldri vi har det på hotellrommet. Hva gjør dere andre for å hindre å få med disse dyrene med hjem? 

Anonymkode: ccb83...3a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reis mindre = minimer risikoen:-)

Anonymkode: 52cdc...5c8

• Liker 1
Skrevet

skjeggkre så kan du jo alltid bare la vær å ta med pappen hjem? Ta og kast pappen med en gang varen er kommet i hus.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Reis mindre = minimer risikoen:-)

Anonymkode: 52cdc...5c8

Vi reiser ikke så mye, så vet det er mindre risiko, men trengs bare at det ene hotellrommet vi skal ha til sommeren er infisert. Jeg får helt hetta av slike dyr dessverre.

Skrevet
4 minutter siden, kathrine_monsen skrev:

skjeggkre så kan du jo alltid bare la vær å ta med pappen hjem? Ta og kast pappen med en gang varen er kommet i hus.

Det gjør vi allerede her hjemme, men takk for tips. Jeg tenkte mer på når man overnatter på hotellrom, hvis rommet er infisert så kan man få disse dyrene med seg hjem. Hvordan forhindre det i best mulig grad?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør vi allerede her hjemme, men takk for tips. Jeg tenkte mer på når man overnatter på hotellrom, hvis rommet er infisert så kan man få disse dyrene med seg hjem. Hvordan forhindre det i best mulig grad?

ville jo sjekket rommet om det er veggdyr eller skjeggkre der før du overnatter. Bytte hotell om mulig?

Skrevet
9 minutter siden, kathrine_monsen skrev:

ville jo sjekket rommet om det er veggdyr eller skjeggkre der før du overnatter. Bytte hotell om mulig?

Ja det kan man jo gjøre. Og veggedyr kan man kanskje få sjekket litt lettere da de etterlater seg spor, men skjeggkre er jo nattdyr og synes som regel aldri på dagen. Ha med limfelle første natta kanskje hehe

Skrevet

burde kanskje stå noe om det på tripadvisor eller noe?

• Liker 2
Skrevet

Jeg har med en stor sort søppelpose som jeg legger sekken i på hotellet og holder lukket. Skittentøy pakker jeg ned i en egen pose som jeg holder lukket fram til det skal i vaskemaskinen.

Anonymkode: 8c0c4...002

• Liker 3
Skrevet

Yttertøy og slikt lar jeg henge så fritt som mulig, helst ikke opptil en vegg, og jeg lar aldri noe bli liggende på gulvet. Insekter er nødt til å finne en sti til det, og sjansen for det er vesentlig mindre hvis det må gå via en kleshenger enn hvis det henger inntil veggen eller ligger på gulvet.

• Liker 2
Skrevet

Hold kofferten lukket (evt låst) mest mulig, bruk gjerne egen krakk til den, som finnes på noen hotellrom. Heng opp tøy på hengere, ikke la det ligge på gulvet. Det er egentlig det hele.

Er du ekstra bekymret, kan du vaske alt av klær med en gang du kommer hjem, støvsuge kofferten og kaste støvsugerposen i søpla (ute).

Anonymkode: e7554...02f

• Liker 3
Skrevet

Plukker ut det flytende utenfor huset, før jeg putter hele kofferten i frysern i 2, helst 3 døgn. Gjør det ikke etter hver reise altså men har iallefall gjort det etter å ha vært i verdensdeler hvor man ikke hever på øyebrynet over f.eks kakkerlakker.. Men også hvis vi har vært innenfor Europa på hotell av typen 'old & cozy' les:masse treverk, møbler og lister, har jeg seifa med fryser ;) 

• Liker 1
Skrevet
På 13.2.2019 den 14.21, AnonymBruker skrev:

Jeg har med en stor sort søppelpose som jeg legger sekken i på hotellet og holder lukket. Skittentøy pakker jeg ned i en egen pose som jeg holder lukket fram til det skal i vaskemaskinen.

Takk for svar. Hvordan holder du posene lukket, knyter du de, bruker du poseklype...eller...? Og lar du søppelposen stå på guldet?

Skrevet

Takk for svar til dere andre også. Er sånne helt konkrete tiltak jeg lurte på. Vi reiser ikke så mye, så har ikke så god trening i dette. Skal på tur til sommeren så ønsker å være forberedt. 

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for svar. Hvordan holder du posene lukket, knyter du de, bruker du poseklype...eller...? Og lar du søppelposen stå på guldet?

Jeg har en hank jeg dytter enden inn i, slik at det blir klemt tett. Hvis ikke ville jeg for enkelhets skyld kjøpt noe slikt og klippet av til passende lengde siden jeg bruker en gammeldags søppelpose med tykk plast: https://www.biltema.no/bil---mc/laste-og-trekke/spennband/spennband-2000016503. Smelt i så fall tuppen med fyrstikk eller lighter så ikke det fliser seg.

Jeg pleier å sette den på en stol eller hylle.

Skrevet
På 13.2.2019 den 14.21, AnonymBruker skrev:

Så smart! :)

Anonymkode: 02cd6...568

Skrevet
På 13.2.2019 den 11.20, kathrine_monsen skrev:

Hva mener du? kommer skjeggkre fra pappen? for eksempel om man kjøper noe på Ikea eller bestiller noe på nettet fra utlandet?

Skrevet
På 13.2.2019 den 11.26, AnonymBruker skrev:

I de fleste hotellrom er det en benk eller noe slikt til å sette kofferten på. Sånn at kofferten ikke blir stående på gulvet. Bruk denne konsekvent.

Når du har vært nedi kofferten og tatt ut noe, så lukker du kofferten og drar igjen glidelåse etc, så den blir helt tett. Ikke la den stå med åpent lokk under hotelloppholdet. Lukk med en gang du har tatt ut eller lagt nedi ting. Da får ikke insektene kravlet oppi.

Ikke la klær ligge på gulvet på hotellrommet. Legg skitne klær i en pose og rett i kofferten.

Sko kan du riste og banke litt i gulvet før du pakker de ned i kofferten.

Anonymkode: 226f7...2c4

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du? kommer skjeggkre fra pappen? for eksempel om man kjøper noe på Ikea eller bestiller noe på nettet fra utlandet?

Ja. Møbelpapp er et typisk sted skjeggkre kommer fra. Noen har derfor begynt å pakke opp møblene utendørs, utenfor boligen, for å ikke ha pappen inne i huset.

Anonymkode: 226f7...2c4

Skrevet

Jeg har 100 hotelldøgn i året, så kan ikke tenke på dette. 

Leser selvfølgelig alltid reviews når jeg bort på et nytt hotell, så er det ett stort problem ville jeg visst det. 

Ellers trur jeg kattene spiser alt som beveger seg her hjemme, kanskje derfor jeg aldri har sett et skadedyr inne. Så mitt beste tips er 1-2 katter. 

Anonymkode: 989a1...97c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...