Gå til innhold

Hvilke forsikringer velger du å ha?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har akkurat kjøpt oss hus og byttet bank, og i den forbindelse har vi fått et spark bak til å ta tak i dette med forsikringer. 

Pr. i dag har vi bilforsikring, innbo og reiseforsikring. Nå som vi har kjøpt hus, så kommer boligforsikring selvfølgelig i tillegg. Men så kommer vi til livsforsikring og forsikring for kritisk sykdom, som de kaller det. Og også uføreforsikring. Jeg tenker at vi bør ha livsforsikring slik at den gjenlevende har best mulig forutsetning for å klare seg hvis det verste skulle skje. Det samme gjelder uføreforsikring, for å dekke inntektstapet da velferdsstaten dekker 66 % av inntekten. Men hva med kritisk sykdom? Er dette noe som er verdt å ha? Og er det andre forsikringer en bør ha? Vi har ingen barn eller dyr. 

Anonymkode: 4f71b...ca3

Skrevet

Fagforeninger pleier å ha gode avtaler på livsforsikringer.  Hvis du eller begge er medlem av en fagforening vil jeg derfor anbefale å sjekke den "ruta" først, og også om de tilbyr "ektefelleforsikring".

Skrevet (endret)

Jeg har pr i dag innboforsikring og hundeforsikring. Har ikke bil, så trenger ikke forsikring der, og jeg bor i borettslag, så jeg trenger ikke husforsikring. Jeg reiser ikke, så jeg trenger heller ikke reiseforsikring av typen helårs. Skulle jeg bestemme meg for å dra noe sted, vil jeg kjøpe reiseforsikring da.

Da jeg var i jobb, var jeg medlem av fagforeningen og gjennom dem hadde jeg forsikring på meg selv, bl.a inkluderte dette uføreforsikring. Den forsikringen fikk jeg bruk for noen år senere. Er uføretrygdet i dag, og får en månedlig utbetaling fra forsikringsselskapet i tillegg til den vanlige fra NAV.

Eks-mannen min har forsikret sønnen vår.

Endret av Million
Skrevet

Tusen takk for svar. 

Jeg er medlem i en fagforening som er under LO, så jeg får forsikringene samlet der. Jeg lurer egentlig mest på hvilke forsikringer jeg bør velge å bruke penger på. Er ektefelleforsikring noe annet enn livsforsikring? Og uføreforsikring er jo grei, men hva med forsikring for kritisk sykdom? 

Anonymkode: 4f71b...ca3

Skrevet

Har forsikret bilen, hytta og 2 båter.

Skrevet

Hus og hjem og bil og barn er forsikret. 

Skrevet (endret)

Fullverdi bolig, kasko bil 1, ansvar bil 2, person/liv.

Endret av Husholdning1
Skrevet

Bilforsikring 

personforsikring eller hva det nå heter (hvis jeg skulle bli alvorlig syk, skadet etc) 

forsikring på pus 

og reiseforsikring 

(Innbo står samboer for i tilfelle noen stusset på fraværet av den) 

Anonymkode: c21b3...9b1

Skrevet

Hus, innbo, bil, barn, dyr, reise, ufør og nå sist kjøpte jeg meg til og med tannhelseforsikring. Det siste i frustrasjon over dyrt tannlegebesøk. 

Skrevet

Kritisk sykdom er en veldig snever forsikring, ofte dekker den kun helt veldig spesielle omstendigheter og sjeldne tilfeller, hvor man gjerne måtte igjennom rettsrunder for å få innvilget. Ble mer eller mindre frarådet å ta den forsikring da vi byttet forsikringsselskap her tidligere. Her har bolig-, innbo, reise, bil, livsforsikringer og syke/uføreforsikring på meg (mannen har veldig god forskningsordning via jobben) og barneforsikring. Hadde sjekket hva du kunne få igjennom evt fagforening eller hva du evt har gjennom jobben. Vi tar en gjennomgang av forsikringer med jevne mellomrom, er en god del å spare ved å shoppe litt rundt.

Anonymkode: 60d45...788

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...