Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skal i dag avgjøres om arb.plassen skal nedlegges eller ikke. For oss betyr det at vi må selge det lille huset vi har bygget, bryte alle bånd og flytte. Alle tre barna våre blir rammet opp i dette, inkludert meg. Vi har brukt flere år på å etablere oss, og jobbet hardt for å nå målene våre, og nå står vi på randen til å miste alt..

Nå har mannen og kollegaene sittet i  ca. 1 time, og ingen melding har tikket inn på min tlf ennå. Vet ikke om et langt møte er et godt tegn eller ikke, eller hva tror dere?

Sitter og har ordentlig luft i magen nå!

Anonymkode: b24c1...796

Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sitter og har ordentlig luft i magen nå!

Eller mener du sommerfugler? 😅

Anonymkode: 8a27e...338

• Liker 19
Skrevet

Ok.

Anonymkode: bdff7...5b6

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Eller mener du sommerfugler? 😅

Det har jeg også, men det er luft som kommer ut :S

Skrevet

TS her.

Det var visst noen positive nyheter :) Så det er en sjanse for at arbeidsplassen til mannen består. Veldig glad og optimistisk jeg nå! 

Synes forøvrig det er dårlig gjort av samtlige her, å godte seg over noe så vanskelig som oppsigelse. Hadde jeg og mannen ikke hatt barn, så skulle vi da lett flyttet på oss. Jeg har nemlig gjort det flere ganger. Men nå har vi små barn, som har alle vennene sine her. Vi bodde i leilighet før, men valgte å bygge et helt vanlig hus for å få nok soverom. Datteren vår ser veldig fram til å gå på skole sammen med vennene sine. Det hadde vært hjerteskjærende å rive bort alt dette fra henne og resten av barna. Ikke er det bare bare å selge huset sitt nå, for gjør vi det vil vi neppe komme oss inn på boligmarkedet senere. Har flere bekjente som ikke har fått solgt leiligheten sin ennå, så tros ikke vi hadde kommet oss av flekken likevel.

• Liker 7
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Det var visst noen positive nyheter :) Så det er en sjanse for at arbeidsplassen til mannen består. Veldig glad og optimistisk jeg nå! 

Synes forøvrig det er dårlig gjort av samtlige her, å godte seg over noe så vanskelig som oppsigelse. Hadde jeg og mannen ikke hatt barn, så skulle vi da lett flyttet på oss. Jeg har nemlig gjort det flere ganger. Men nå har vi små barn, som har alle vennene sine her. Vi bodde i leilighet før, men valgte å bygge et helt vanlig hus for å få nok soverom. Datteren vår ser veldig fram til å gå på skole sammen med vennene sine. Det hadde vært hjerteskjærende å rive bort alt dette fra henne og resten av barna. Ikke er det bare bare å selge huset sitt nå, for gjør vi det vil vi neppe komme oss inn på boligmarkedet senere. Har flere bekjente som ikke har fått solgt leiligheten sin ennå, så tros ikke vi hadde kommet oss av flekken likevel.

Hvem har godtet seg egentlig? :vetikke: tror kanskje du legger litt mye i de to kommentarene du har fått. 

Anonymkode: 6802d...484

• Liker 26
Skrevet

Oi, nytt nivå av krenkelse og sårhet. "Ok" betyr bare at det ikke var interessant, og den andre kommentaren går vel mer på at vi ikke trenger å vite at du presser gass ut av rumpa.

Anonymkode: b3f2e...2b0

• Liker 15
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Det har ingenting med å "godte seg" over noe. Men mtp hvor mye annet en kan bekymre seg om i verden, er du heldig om folk i det hele tatt gidder sende deg en vennlig tanke.

Uansett har det ingenting å bety for deg og din livssituasjon om folk godter seg eller er medfølende.

Anonymkode: 1f75e...9f1

• Liker 1
Skrevet

Når arbeidsplassen hans er så usikker bør dere hvertfall legge sv så mye penger dere kan hver måned så dere har en stor buffer. Dette kan jo skje igjrn om et halvt år. 

Ville også startet å søke nye jobber og sjekket om det var noen forsikringer dere kan tegne. 

Anonymkode: 940c6...920

• Liker 11
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi, nytt nivå av krenkelse og sårhet. "Ok" betyr bare at det ikke var interessant, og den andre kommentaren går vel mer på at vi ikke trenger å vite at du presser gass ut av rumpa.

Anonymkode: b3f2e...2b0

Steike. Nordmenn er og forblir meget spesielle..

• Liker 3
Skrevet

Så godt at det ser ut som det ordner seg ❤️ slik uvisshet er ikke noe moro! 

Anonymkode: 402b7...82c

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Steike. Nordmenn er og forblir meget spesielle..

Så du er ikke nordmann selv? Må si du er ekstrem nærtagen når du reagerer på det som ble skrevet. 

Anonymkode: 842d6...560

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Så du er ikke nordmann selv? Må si du er ekstrem nærtagen når du reagerer på det som ble skrevet. 

Anonymkode: 842d6...560

Du virker mer nærtaken enn den du siterte. Først blir du krenket over at ts sier at folk godtet seg og du mener det var feil, så blir du krenket over at noen sa nordmenn var rare. 

Anonymkode: 07b43...faa

• Liker 1
Skrevet

Bra at det ser ut til å ordne seg. Aldri gøy med uvisshet som kan avgjøre om man må selge bolig og flytte eller ikke. Men selv om det går bra, så ville jeg for deres egen del forsøkt å sende noen jobbsøknader til andre bedrifter i området også, sånn litt for sikkerhets skyld. Aldri dumt å ha et ekstra bein å stå på, dersom det f. eks. kommer en ny runde i fremtiden. Forsøk også å legge opp en god buffer for ufortsette kostnader osv. slik at dere står mer robust. 

Anonymkode: 703df...6a1

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Unnskyld meg, men dette vil jeg ha meg frabedt. Jeg godtet meg slettes ikke, jeg syntes bare det var veldig spesielt å skrive at du har luft i magen, og da slo du meg ikke som en person som tok deg selv så høytidelig som du tydeligvis gjør. 

Godt å høre at han beholdt jobben, da. 

• Liker 5
Skrevet

Hvilke forsikringer tegnet dere når dere bygde så dyrt at en slik endring vil føre til at man umiddelbart må selge? 

En ting er oppsigelse, da er man to om å finne ut av det, og to som kan gjøre sitt for å tjene litt ekstra. Men hva med dødsfall? Da står man midt i det verste man kan oppleve, og må selge hus og hjem på toppen ganske med en gang. 

For vår del var regnestykket slik at vi kunne tåle noen måneder med sykdom eller uten lønn hos den ene. Vi kunne også tåle vesentlig redusert lønn hos den ene. Men bortfall av en hel inntekt ville ikke godt. Altså tegnet vi nødvendige forsikringer som dekket nedbetaling boliglån ved uføre eller død, men droppet forsikring knyttet til oppsigelse og annet. 

Anonymkode: ea424...c7f

• Liker 4
Skrevet

bygde

Bygget *

Anonymkode: ab07c...62c

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld meg, men dette vil jeg ha meg frabedt. Jeg godtet meg slettes ikke, jeg syntes bare det var veldig spesielt å skrive at du har luft i magen, og da slo du meg ikke som en person som tok deg selv så høytidelig som du tydeligvis gjør. 

Godt å høre at han beholdt jobben, da. 

Du var ikke alene om å synes det var meget spesiell tilleggsinformasjon.... 

• Liker 1
Skrevet

Bygget *

Greit å vite hva man snakker om når man skal rette på andre. "Bygde" er fullt lovlig

Anonymkode: 65cf4...89d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...