Gå til innhold

Spare selv om verden går under?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sparer en del. Både til pensjon (IPS), kontanter (buffer) og i tre fond (Norge, Global, Indeks), pluss nedbetaling på bolig. Jeg er 40 +. 

Men jeg sliter med motivasjonen. Hva får jeg egentlig ut av disse pengene om alt går til helvete uansett? 

Anonymkode: bc403...273

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilke holdepunkter har du for at verden går til helvete? Hvordan greier andre å spare?

• Liker 8
Skrevet

Verden går under? Dette var nytt for meg kilde på det? Dersom dette stemmer så¨har du helt rett da er det bare å kaste bort alt av penger og nyte livet. Men de fleste som har ment dette tidligere har tatt feil... så det blir vel litt gambling? :P 

Anonymkode: a9180...85a

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Går verden under, hva har jeg gått glipp av :klo:

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva får jeg egentlig ut av disse pengene om alt går til helvete uansett? 

Hvis du virkelig er av den oppfatningen er det jo ikke noe stort poeng i å spare på pengene. Da er det jo bare å sette i gang og bruke de!

For de av oss som ikke har noen tro på at alt går til helvete i løpet av de nærmeste generasjonene er det veldig trygt å ha sparepenger i bakhånd.

Anonymkode: fbf16...0fe

• Liker 2
Skrevet

Hvis du er så negativ til verden rundt deg, bør du oppsøke lege og psykolog. Du trenger hjelp. Hvis du ikke ser vitsen med å spare fordi verden er i ferd med å gå under hvilket øyeblikk som helst...som f.eks. neste uke eller noe.

Jeg sparer.

Anonymkode: 7e42a...1b7

Skrevet

Noen jeg kjenner spådde i 2015 at verden går under ila ett år. De solgte alt av eiendeler, inkludert en nedbetalt leilighet i Oslo og sa opp jobbene. Deretter reiste de til Granca og Thailand til pengekassen var tømt. De reiste hjem igjen i 2017 og søker fortsatt på strøjobber og de ble skilt. 

Begge to i 50-årene og kræsjer på sofaen hos barna og venner. Kjipt! 

Anonymkode: f6d2e...649

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen jeg kjenner spådde i 2015 at verden går under ila ett år. De solgte alt av eiendeler, inkludert en nedbetalt leilighet i Oslo og sa opp jobbene. Deretter reiste de til Granca og Thailand til pengekassen var tømt. De reiste hjem igjen i 2017 og søker fortsatt på strøjobber og de ble skilt. 

Begge to i 50-årene og kræsjer på sofaen hos barna og venner. Kjipt! 

Begge to trodde det, fullt og fast? Hjelpe meg for noen skrullinger...!

Skrevet
2 minutter siden, Million skrev:

Begge to trodde det, fullt og fast? Hjelpe meg for noen skrullinger...!

Han var pådriveren og hun stolte blindt på mannen sin. Det eneste han ikke klarte å overtale henne var å ta masse forbrukslån. Han prøvde til og med å få med seg flere, meg inkludert. Det var bortkastet å kjøpe bolig når man likevel ikke fikk glede av å bo i den. 

Skrevet

De med mest penger klarer seg omtrent alltid best når det går dårlig. Det er bare de som har greit med penger som har råd til å reise fra Syria eller Afghanistan til Norge.

Anonymkode: 28778...32e

• Liker 3
Skrevet

Om insektene forsvinner vil menneskeheten dø ut om 4 år heter det. Nå forsvinner de.

Anonymkode: 34f1d...b3e

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om insektene forsvinner vil menneskeheten dø ut om 4 år heter det. Nå forsvinner de.

Anonymkode: 34f1d...b3e

Hvordan tror du det er mulig med skjeggkre-invasjon?😂

• Liker 2
Skrevet

Jeg sparer i tilefelle jeg skulle bli arbeidsledig og hvis jeg skulle finne på å bli alvorlig syk og dø så vil jeg donere pengene til en organisasjon som hjelper de svakeste. Vinn-vinn.

Anonymkode: 6896c...643

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sparer en del. Både til pensjon (IPS), kontanter (buffer) og i tre fond (Norge, Global, Indeks), pluss nedbetaling på bolig. Jeg er 40 +. 

Men jeg sliter med motivasjonen. Hva får jeg egentlig ut av disse pengene om alt går til helvete uansett? 

Bruk om pengene fortere en svint! Du kan bli kjørt over en buss i morgen, få en istapp eller et snøras i hodet!

Anonymkode: 65332...ccc

• Liker 1
Skrevet

Man kan jo lure på hva vi egentlig driver med her på jorda.Spare penger å nedbetale gjeld hele livet.Men pengene får du ikke med deg i grava uansett.Nå har jeg barn så det vil jo komme dem til gode.Men hva er stresset med å bli gjeldsfri.Ganske slitsomt .

Anonymkode: c951b...244

• Liker 3
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kan jo lure på hva vi egentlig driver med her på jorda.Spare penger å nedbetale gjeld hele livet.Men pengene får du ikke med deg i grava uansett.Nå har jeg barn så det vil jo komme dem til gode.Men hva er stresset med å bli gjeldsfri.Ganske slitsomt .

Anonymkode: c951b...244

Og hadde mine foreldre jobbet for å bli gjeldfrie så hadde jeg hatt et enklere liv nå. Det kunne jeg bragt videre til mine barn mye lettere om jeg ikke måtte starte på null. Men klart, om man tenker at man havner i grava hvert øyeblikk så...

• Liker 2
Skrevet
On 2/13/2019 at 9:57 AM, AnonymBruker said:

Verden går under? Dette var nytt for meg kilde på det? Dersom dette stemmer så¨har du helt rett da er det bare å kaste bort alt av penger og nyte livet. Men de fleste som har ment dette tidligere har tatt feil... så det blir vel litt gambling? :P 

Anonymkode: a9180...85a

7AC5D8FC-1B42-44F2-B518-6DA8ECAD0616.jpeg

Anonymkode: 9f5e9...bc2

• Liker 1
Skrevet
On 2/13/2019 at 8:20 PM, AnonymBruker said:

Bruk om pengene fortere en svint! Du kan bli kjørt over en buss i morgen, få en istapp eller et snøras i hodet!

Men så har jo TS barn, da er dem og deres framtid det handler om!

Det beste for klima )og barna) er å være gnien på krona og spare, være smartest mulig økonomisk og samtidig jobbe! Det beste for klima er å kjøpe minst mulig!

• Liker 1
Gjest Dødningehode
Skrevet
På 13.2.2019 den 9.54, AnonymBruker skrev:

Jeg sparer penger i tilfelle verden ikke «går under», også trener jeg på overlevelse, kampsport osv. i tilfelle den gjør det. Jeg tror det lønner seg å være forberedt på begge alternativer :)

Skrevet
On 2/13/2019 at 8:20 PM, AnonymBruker said:

Så egoistisk og uetisk. Du vil bare tjene penger på at TS shopper. Hater ordet «shoppe»!! 🤮

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...