AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #21 Skrevet 13. februar 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nårn bæsjer i kratt og grøftekant blir det bare gjødsel, værre når eiern faktisk tar det i pose, og SÅ kaster posen i grøfta!!! Anonymkode: fe487...a7f Problemet her jeg bor er at det er overalt! Midt på veien, turstien, i hagen min. Men på min private hage har jeg alltid noe spennende skjult her og der som de kan forsyne seg alt av beinrester fra kylling og fisk. Etterhvert skjønte eierne dette og unngår hagen min. Anonymkode: f7c25...9eb
Gjest Skrevet 13. februar 2019 #22 Skrevet 13. februar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Personlig tror og håper jeg på et regelverk som sier at omplassering av hunder og katter skal forsøkes før en eventuell avliving. På alle felter i samfunnet ser vi en innstramming i reglene som regulerer menneskelig samhandling. Dette er nødvendig alt mens fler og fler bor tettere og tettere. Anonymkode: 2d64b...863 Hva hjelper det åa vlive bikkja når eiern er inkompetent? De kan jo bare skaffe seg en ny hund etter en evt bot, null problem, og problemet fortsetter. Men man kan faktisk risikere bot for begge deler, men de blir sjelden tatt. Nå vurderes ekstraordinær båndtvang i kommunen, det hadde vi i fjor og, men de fleste dreit i den. Heldigvis er min redd og bjeffer som et uvær så eiere flest kommer da løpende. Når det gjelder å plukke opp etter seg mener jeg det er lovbrudd også. Vi plukker opp såfremt det er på steder andre folk ferdes. Mine er buskdritere, så innimellom er det fysisk umulig for meg å finne frem til der de har gjort fra seg, med mindre jeg begynner å ha med sag eller øks, men da er det vel herverker av skog e.l.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #23 Skrevet 17. februar 2019 Jeg er hundeeier, og er skitforbanna på all hundedriten som ligger rundt om dagen! Her er der ikke høye grøftekanter, og møkka ligger rett ved siden av stien. Så eieren kan utmerket plukke opp uten å få så mye som et snøflak i skoa. Det er uappetittelig, jeg må passe på at min hund ikke stikker nesa oppi/tråkker oppi, jeg må påse at jeg og barnet ikke tråkker i det (eller ramler i det for den saks skyld). Nei, fy så sinna jeg blir 😡 Nesten så jeg bærer rundt på posen min hele turen, fremfor å kaste den i nærmeste søppelbøtte, slik at jeg ikke blir tatt for å være en av disse idiotene. (bikkja mi går uten bånd i skogen da, er ikke båndtvang her. Men kaller hun naturligvis inn på plass/tar hun med bort fra stien om vi møter på folk). Anonymkode: af9a2...28c 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #24 Skrevet 17. februar 2019 Jeg lar alltid hundene mine gå løse. Syntes det er dyreplageri å ha se i bånd i uke etter uke. De er lydige og plager ingen. Plukker alltid opp i boligstrøk, men ikke i skogen og på fjellet. Anonymkode: ff20e...ff5 4
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #25 Skrevet 17. februar 2019 På 13.2.2019 den 10.57, AnonymBruker skrev: Her vil det bli skjerpinger på mulighet både for bøtelegging og tvangsavliving heldigvis. Det er vel eieren du snakker om her, for det er jo ikke dyrene sin feil at eierne ikke tar ansvar. Anonymkode: e0f14...0b2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #26 Skrevet 17. februar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg lar alltid hundene mine gå løse. Syntes det er dyreplageri å ha se i bånd i uke etter uke. De er lydige og plager ingen. Plukker alltid opp i boligstrøk, men ikke i skogen og på fjellet. Anonymkode: ff20e...ff5 Hva hvis de treffer på ville dyr da? Har du kontroll på hundene? Det er dyreplageri at ville dyr blir angrepet av hunder og blir overlatt av seg selv. Skadde hunder blir rushet til dyrlegen, det gjelder dessverre ikke for de ville dyrene som hundene plager. Anonymkode: f7c25...9eb 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #27 Skrevet 17. februar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg lar alltid hundene mine gå løse. Syntes det er dyreplageri å ha se i bånd i uke etter uke. De er lydige og plager ingen. Plukker alltid opp i boligstrøk, men ikke i skogen og på fjellet. Anonymkode: ff20e...ff5 Du er akkurat som foreldre som har barn som 'aldri gjør noe galt og er snille som dagen lang'. På tide å se lengre enn nesen din. Andre dyr er jo en sak. Hva om de treffer en annen hund som også er løs, men som da går til angrep på dine hunder? Og andre villdyr? Og hva med alle menneskene, store som små, som er redde eller som ikke vet hvordan håndtere en hund? Men ts, det som skjer med de som ikke plukker opp eller følger båndtvang: Ikke en dritt dessverre Er så lei av å måtte passe på hvor småbarna går i tilfelle det er hundedritt der. Småbarna er jo akkurat de som liker å gå andre steder enn i veien, da gjerne i grøfta. Mye gøyere der skal vite. Anonymkode: 7e2a6...e1c 4
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #28 Skrevet 17. februar 2019 På 13.2.2019 den 10.36, Million skrev: Nei, jeg tror ikke det har noen konsekvenser. Det er forbanna irriterende for oss som faktisk ALLTID plukker opp etter hundene våre ute, at mange ikke gjør det. Dritten som ligger igjen er ikke akkurat appetittelig, og det stinker. Og vi med hund som plukker opp etter den, får skylden for alt som ligger igjen av dritt. Mange ganger når jeg har vært ute og gått med hunden min, har jeg møtt på hissige pensjonister og andre som peker opp på en plen eller noe og roper;" Er det DU som ikke har plukket opp etter hunden din der borte!??" eller "Der er vel du som pleier å lufte hunden din der borte og ikke plukker opp etter den??" Jeg vasser i dyp snø opp til knærne for å plukke opp etter hunden min i vintermørket. Har støvlene fulle av snø når jeg kommer inn igjen, fordi jeg må vasse i snø på de rareste steder for å få plukket opp. Jeg er som deg, men det er ikke bra nok det heller. I går hadde jeg ikke med pose da hunden gjorde fra seg, men jeg gikk hjem med hunden, hentet pose, og gikk tilbake for å plukke opp. Der sto jeg med en pose full av (fremdeles varm) hundedritt, og fikk kjeft for at jeg ikke hadde plukket opp etter hunden da det skjedde, men at det gikk to minutter fra han gjorde fra seg, til jeg plukket det opp. Anonymkode: 9f523...5f1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #29 Skrevet 17. februar 2019 Hvorfor snakker dere om båndtvang som om det er båndtvang året rundt? Det var ekstraordinær båndtvang i Oslo marka nylig, den ble avblåst 15 februar pga. mildvær. Jeg følger alltid båndtvangen når den er tilstede, utenom den så har jeg hunden min fritt i marka så fremt den ikke er til bry for andre. Det vil si jeg kaller inn hunden min i møte med andre mennesker og hunder, samt at jeg har han i bånd om vi ferdes plasser der det er tett med mennesker. Anonymkode: 718ce...33d 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #30 Skrevet 17. februar 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er som deg, men det er ikke bra nok det heller. I går hadde jeg ikke med pose da hunden gjorde fra seg, men jeg gikk hjem med hunden, hentet pose, og gikk tilbake for å plukke opp. Der sto jeg med en pose full av (fremdeles varm) hundedritt, og fikk kjeft for at jeg ikke hadde plukket opp etter hunden da det skjedde, men at det gikk to minutter fra han gjorde fra seg, til jeg plukket det opp. Anonymkode: 9f523...5f1 Hvorfor hadde du ikke med pose da du skulle gå tur med hunden da?🙄 Anonymkode: f7c25...9eb
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #31 Skrevet 17. februar 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor snakker dere om båndtvang som om det er båndtvang året rundt? Det var ekstraordinær båndtvang i Oslo marka nylig, den ble avblåst 15 februar pga. mildvær. Jeg følger alltid båndtvangen når den er tilstede, utenom den så har jeg hunden min fritt i marka så fremt den ikke er til bry for andre. Det vil si jeg kaller inn hunden min i møte med andre mennesker og hunder, samt at jeg har han i bånd om vi ferdes plasser der det er tett med mennesker. Anonymkode: 718ce...33d Tråden ble opprettet FØR båndtvangen ble avblåst og problemet med hundeeiere har vel alltid vært der. Anonymkode: f7c25...9eb
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #32 Skrevet 18. februar 2019 On 2/13/2019 at 2:34 PM, AnonymBruker said: Problemet her jeg bor er at det er overalt! Midt på veien, turstien, i hagen min. Men på min private hage har jeg alltid noe spennende skjult her og der som de kan forsyne seg alt av beinrester fra kylling og fisk. Etterhvert skjønte eierne dette og unngår hagen min. Anonymkode: f7c25...9eb Å legge ut dødsfeller til hunder som potensielt kan lage store varige skader/pining og i verste fall en smertefull død pga idiotiske eiere er hårreisende. Ikke rart man leser om dyr som har fått i seg glass/pølser med spiker etc når det finnes slike syke folk der ute som med viten og vilje vil skade dyr. Det er helt utrolig mange giddeslause folk som ikke gidder å plukke opp, eller enda verre lar hundene gjøre fra seg i private hager, men dette er virkelig ikke veien å gå. Anonymkode: e733a...b4f 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #33 Skrevet 18. februar 2019 På 13.2.2019 den 10.33, AnonymBruker skrev: Mine hunder går alltid i grøfta når de skal gjøre fra seg. Nå er brøytekanten 1 meter høy, og jeg følger dem ikke oppi den for å plukke opp. Gjør de fra seg på veien, eller andre steder der folk går, så plukker jeg selvsagt opp. Jeg plukker ikke opp etter dem i grøfta om sommeren heller, forresten. Anonymkode: 20a63...347 Syntes ikke du har spesiellt mye omtanke for andre når du lar dritten ligge. Her jeg bor driter naboene i å plukke opp etter hunden både når det ligger midt i veien og rett uti grøften. Sinnsykt irriterende når man går tur og det kommer bil imot og man må ta et steg uti grøften også ligger det et lass med hundedritt der. Og det ser jo helt grusomt ut. Jeg plukker alltid opp etter hunden dersom han driter i eller langs stien/veien. Dersom han går en 2 m utenfor stien lar jeg det ligge. Anonymkode: ceba9...1f5 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #34 Skrevet 18. februar 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å legge ut dødsfeller til hunder som potensielt kan lage store varige skader/pining og i verste fall en smertefull død pga idiotiske eiere er hårreisende. Ikke rart man leser om dyr som har fått i seg glass/pølser med spiker etc når det finnes slike syke folk der ute som med viten og vilje vil skade dyr. Det er helt utrolig mange giddeslause folk som ikke gidder å plukke opp, eller enda verre lar hundene gjøre fra seg i private hager, men dette er virkelig ikke veien å gå. Anonymkode: e733a...b4f Det er jo bare å la være å slippe hundene i min hage, så slipper de problemet. Jeg gjør hva jeg vil på min eiendom så lenge det ikke er ulovlig. Du skulle bare visst hvor mange hageeiere som gjør det. Effektivt! Anonymkode: f7c25...9eb
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #35 Skrevet 18. februar 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva hvis de treffer på ville dyr da? Har du kontroll på hundene? Det er dyreplageri at ville dyr blir angrepet av hunder og blir overlatt av seg selv. Skadde hunder blir rushet til dyrlegen, det gjelder dessverre ikke for de ville dyrene som hundene plager. Anonymkode: f7c25...9eb Ja, selvsagt. Anonymkode: ff20e...ff5
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #36 Skrevet 18. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, selvsagt. Anonymkode: ff20e...ff5 Ikke når de er uten bånd! Anonymkode: 7e2a6...e1c 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #37 Skrevet 18. februar 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Du er akkurat som foreldre som har barn som 'aldri gjør noe galt og er snille som dagen lang'. På tide å se lengre enn nesen din. Andre dyr er jo en sak. Hva om de treffer en annen hund som også er løs, men som da går til angrep på dine hunder? Og andre villdyr? Og hva med alle menneskene, store som små, som er redde eller som ikke vet hvordan håndtere en hund? Men ts, det som skjer med de som ikke plukker opp eller følger båndtvang: Ikke en dritt dessverre Er så lei av å måtte passe på hvor småbarna går i tilfelle det er hundedritt der. Småbarna er jo akkurat de som liker å gå andre steder enn i veien, da gjerne i grøfta. Mye gøyere der skal vite. Anonymkode: 7e2a6...e1c Som sagt har jeg kontroll på mine hunder. Andre hunder som går løse går til angrep, ville også gjort det om mine var i bånd. De jager ikke ville dyr (har ikke den interessen). Jeg kaller dem inn om de går mot andre mennesker. Anonymkode: ff20e...ff5
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #38 Skrevet 18. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke når de er uten bånd! Anonymkode: 7e2a6...e1c Eh, jo. Hadde jeg ikke hatt kontroll på hundene uten bånd, ville jeg jo aldri sluppet dem. Anonymkode: ff20e...ff5
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #39 Skrevet 18. februar 2019 På 13. februar 2019 den 10.33, AnonymBruker skrev: Mine hunder går alltid i grøfta når de skal gjøre fra seg. Nå er brøytekanten 1 meter høy, og jeg følger dem ikke oppi den for å plukke opp. Gjør de fra seg på veien, eller andre steder der folk går, så plukker jeg selvsagt opp. Jeg plukker ikke opp etter dem i grøfta om sommeren heller, forresten. Anonymkode: 20a63...347 Æsj. Hvis alle gjorde som deg ville grøftene flyte over av drit. Ta deg sammen og plukk opp driten til hunden din. Anonymkode: b50b4...d98 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #40 Skrevet 18. februar 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Du er akkurat som foreldre som har barn som 'aldri gjør noe galt og er snille som dagen lang'. På tide å se lengre enn nesen din. Andre dyr er jo en sak. Hva om de treffer en annen hund som også er løs, men som da går til angrep på dine hunder? Og andre villdyr? Og hva med alle menneskene, store som små, som er redde eller som ikke vet hvordan håndtere en hund? Men ts, det som skjer med de som ikke plukker opp eller følger båndtvang: Ikke en dritt dessverre Er så lei av å måtte passe på hvor småbarna går i tilfelle det er hundedritt der. Småbarna er jo akkurat de som liker å gå andre steder enn i veien, da gjerne i grøfta. Mye gøyere der skal vite. Anonymkode: 7e2a6...e1c Helt enig. Mange hundeeiere ser ut til å mene at hundene deres er verdens navle, og resten av verden skal tilpasse seg etter hundenes behov. Noe annet er selvsagt dyreplageri Anonymkode: b50b4...d98 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå