Gå til innhold

Foreldrene til mannen min bestemmer navnet til barnet mitt og jeg synes ikke det var greit..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

jeg vil høre deres mening og om dere synest dette er greit..

jeg var gravid da jeg var ganske ung, og familien til mannen min visste ikke at jeg var gravid. Kun moren hans. På forhånd da jeg var gravid i uke 30 hadde jeg og mannen min bestemt oss for hva barnet skal hete og det synest vi begge var ok. Men den dagen jeg fødte barnet mitt så fikk familien vite det og vi hadde god kontakt med familien men så ville de sette et navn på ungen og de likte ikke navnet vi hadde bestemt. Og de satt et helt annet navn på barnet mitt og det bruker de fortsatt idag 5 år senere, de har ikke brukt det ekte navnet hennes som jeg bestemte. 

Broren og søsteren til mannen min kritiserte meg på en inndirekte måte hver gang jeg skulle si navnet til barnet mitt og det fikk meg til og utvikle en slags vond følelse inni meg som sitter veldig hardt fortsatt en dag idag, jeg kan bryte ut i tårer når som helst når det blir for mye for meg når de sier det navnet de har funnet opp, jeg har aldri kommentert det til familien hans eller gråtet forran di pga det, de sluttet og kritisere meg når jeg brukte mitt barns ekte navn da barnet mitt var 3 år.

og nå så er barnet mitt 5 år og jeg har en klump inni meg som sitter igjen veldig hardt, mannen min tørr ikke å bruke hennes ekte navn forran familien for han er redd for å skuffe.

mannen min får ikke lov av meg og bruke det navnet familien har funnet opp for jeg synest det Ikke er greit,..

jeg er ikke så flink og formulere det jeg mener men hvis det var noe som var uklart så bare gi et pip

Jeg vil bare høre hva dere mener, takk for svar på forhånd!

Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Beklager, men dette tror jeg ikke på.

Skrevet

Jeg ville tatt det navnet de bruker og gitt det til barnet som mellomnavn. Da kunne de fortsatt å bruke det uten at det ble rart mens alle andre bruker hovednavnet du har valgt, evt at dere alle bruker begge navnene.

Anonymkode: e6f75...bb9

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Catalina Culès skrev:

Beklager, men dette tror jeg ikke på.

Jeg skulle ønske så det ikke var sånn men ... 

når jeg var liten så tenkte jeg ofte på hva jeg skal kalle mitt barn men synest det ble det ikke.

det er ingen konflikter nå, jeg kan kalle barnet mitt navnet hennes men det er bare det at jeg har en så stor klump inni meg når de bruker det navnet de har funnet opp... jeg får lyst å gråte og skrike høyt inni meg men jeg kan ikke gjøre det for jeg elsker min partner så høyt og jeg kan ikke ødelegge det fine vi har :(! Vi har det så bra sammen.. jeg vil ikke ødelegge noe mellom oss.

jeg skulle bare ønsket at mannen min kunne kalle barnet vårt for det ekte navnet hennes men han har også fått en slags kul inni seg og får det ikke til så ja ..... 

det er ikke verdens krise akkurat men det et bare at det irritetet meg sånn og jeg har det ikke så bra av og til og bryter ut i gråt 

Skrevet

Korriger dei når dei brukar feil navn...Kva navn brukar dei f.eks i barnehagen? Min 5-åring hadde i allefall gitt tydelig beskjed om at ho heiter "Lise" og ikkje "Nina"

• Liker 33
Skrevet

Neste gang må du spør svigerfamilien din om hvorfor de bruker det navnet de bruker, datteren din heter jo xxx. 

Så får du si til mannen din at han må seriøst slutte å bruke det andre navnet og kun bruke det ekte. 

Anonymkode: 55a58...e63

• Liker 30
Skrevet
Akkurat nå, Emas skrev:

Korriger dei når dei brukar feil navn...Kva navn brukar dei f.eks i barnehagen? Min 5-åring hadde i allefall gitt tydelig beskjed om at ho heiter "Lise" og ikkje "Nina"

I barnehagen brukes det ekte navnet hennes. 

Som sagt så har jeg fra dag en fått klump i magen av dette og jeg kan ikke gå med på og bruke det som mellomnavn.. jeg synest det blir feil og at det er jo mitt barn ... og hadde de ikke nektet meg å bruke hennes ekte navn fra starten av så hadde det vart en helt annen sak og den klumpen gjør meg kvalm jeg får bare lyst å kaste opp når jeg skriver om det ....

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde klikket på dem! 

Jeg får følelsen av at dere ikke har en familiekultur hvor det er vanlig å si ifra? I min familie er det ikke vanlig at jeg hadde sagt ifra høyt, så jeg hadde nok bedt mannen min om å ta seg sammen og gitt beskjed videre dersom de noen gang skal få se barnet igjen. Det skaper forvirring for barnet. 

Og hvis de liker navnet så mye, kan de få seg sitt eget barn de kan kalle det. 

Anonymkode: 4c5f7...5ad

• Liker 12
Skrevet (endret)

Er det mulig....

Jeg ville ha begynt å kalle alle i den familie noe annet enn hva de heter frem til de brukt riktig navnet på barnet  - og egentlig ville jeg ha sagt at hvis ikke de begynner å bruke riktig navnet slutter dere å komme på besøk. Ærlig talt går det ann. 

Endret av Outlander
  • Liker 42
Skrevet (endret)

Men viss du synest dette er et stort problem, då forklarar du korleis du føler det til mannen din. Forstår han korleis du har det? Så får han snakke med familien sin, du og mannen din virkar litt tafatt og konfliktsky..

Endret av Emas
la til noko
  • Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Neste gang må du spør svigerfamilien din om hvorfor de bruker det navnet de bruker, datteren din heter jo xxx. 

Så får du si til mannen din at han må seriøst slutte å bruke det andre navnet og kun bruke det ekte. 

Anonymkode: 55a58...e63

Mannen min bruker det ekte navnet men han tørr ikke å gjøre det forran familien sin! Han respekter meg og at jeg ikke liker det.

Skrevet

Av nysgjerrighet, er familien til mannen norsk?

Anonymkode: bc120...4c3

• Liker 19
Skrevet

Jeg trodde jeg var konfliktsky, men dette hadde jeg aldri funnet meg i! Både du og mannen din må ta dere sammen. Si i klartekst at hun heter "Lisa", ikke "Vigdis". Noen ganger så må man gjøre ting som er ubehagelig å stå i det. 

Anonymkode: 89435...956

• Liker 30
Skrevet

Hva sier barnet når de sier feil navn da ?

Anonymkode: 70a48...ebe

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, Emas skrev:

Men viss du synest dette er et stort problem, då forklarar du korleis du føler det til mannen din. Forstår han korleis du har det? Så får han snakke med familien sin, du virkar litt tafatt og konfliktsky..

Jeg er ikke konfliktsky men mannen min er det og han vil ikke ødelegge mellom meg, familien hans osv jaa...

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Av nysgjerrighet, er familien til mannen norsk?

Anonymkode: bc120...4c3

Har på følelsen at de er muslimer...

• Liker 14
Skrevet

Kan jeg spørre dere? Virker jeg gal når jeg har reagert på dette?

for jeg føler det iblant.

Skrevet

Er dere fra en annen kultur enn den norske, der dette er mer vanlig, kanskje?

Anonymkode: 839b6...aa4

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har på følelsen at de er muslimer...

De er muslimer ja, de er normale folk og har aldri tvunget meg til islam på noe som helst måte. De er veldig nøytral og bruker ikke hijab. 

Men for meg blir det feil uansett når min mann ikke kan si navnet til sitt barn forran sin familie..

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...