AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #81 Skrevet 15. februar 2019 3 timer siden, omarel skrev: Og hva vet får deg til å uttale deg om en bok du aldri har lest og ikke vet hva som står i den? Du har aldri lest norsk lov, men alikevell uttaler du deg om den, som om du har lest den. Du har aldri lest Koranen og alikevell uttaler du deg om den, som om du har lest den. Hvis det ikke står i Koranen, så må du bruke din kunskap om historie og sosial atferd for å finne svaret. Dette blir svada. Norges lover er en bok basert på faktiske, beviselige ting, det er mange grunner til at den ble laget og hvorfor den ble laget Koranen er i beste fall basert på eventyr, da ingenting av det som står i den kan bevises. Såpass skjønner du også. Anonymkode: 99c34...ee9 1
omarel Skrevet 15. februar 2019 #82 Skrevet 15. februar 2019 (endret) 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette blir svada. Norges lover er en bok basert på faktiske, beviselige ting, det er mange grunner til at den ble laget og hvorfor den ble laget Koranen er i beste fall basert på eventyr, da ingenting av det som står i den kan bevises. Såpass skjønner du også. Anonymkode: 99c34...ee9 Du har tydeligvis ikke lest Koranen. Man diskuterer ikke med noen som ikke har lest emne/ boken og heller ikke har noe interesse. Det er derfor ikke noe vits i å diskutere med deg. Endret 15. februar 2019 av omarel
LittDiva Skrevet 16. februar 2019 #83 Skrevet 16. februar 2019 Det jeg synes er merkelig at enkelte tildekkede somaliere, tar damer i håndleddet for å hilse, i stedet for håndhilse. Er ikke dette mer intimt ?
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #84 Skrevet 16. februar 2019 Folk som ikke respekterer norsk folkeskikk må nesten bare reise, og la oss være i fred. Takk. Anonymkode: e1e3f...47f 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #85 Skrevet 16. februar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Folk som ikke respekterer norsk folkeskikk må nesten bare reise, og la oss være i fred. Takk. Anonymkode: e1e3f...47f Og hva er norsk folkeskikk? Skulle tro det er Guds skikk! Anonymkode: 8265b...2d1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #86 Skrevet 19. februar 2019 På 15.2.2019 den 8.14, omarel skrev: Du har tydeligvis ikke lest Koranen. Man diskuterer ikke med noen som ikke har lest emne/ boken og heller ikke har noe interesse. Det er derfor ikke noe vits i å diskutere med deg. Det kan man si da det er et svare strev å forsvare noe som helst ang denne boken. Anonymkode: 99c34...ee9 1
Grønt blad Skrevet 19. februar 2019 #87 Skrevet 19. februar 2019 (endret) Muslimer generelt håndhilser, i alle fall i Norge, og det gjelder både moderate og mer konservative muslimer. Jeg har aldri møtt en muslim som ikke har håndhilst, og jeg har truffet mange både privat og i jobbsammenheng. Noen ytterst få håndhilse ikke på kvinner, men de er veldig få. Utrolig dårlig gjort å lage en overskrift som antyder at muslimer generelt ikke håndhilser. Endret 19. februar 2019 av Grønt blad
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #88 Skrevet 5. mars 2019 På 14.2.2019 den 13.23, AnonymBruker skrev: Det er ikke greit å bryte norsk lov i Norge selv om norsk lov bryter med dine etiske verdier. Det er ingen lov som sier at vi må håndhilse i Norge, leste du det på resett det kanskje? Anonymkode: c5adb...296
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #89 Skrevet 7. mars 2019 På 13.2.2019 den 10.59, AnonymBruker skrev: Det er riktig. Skulle til å svare her inne, siden jeg er praktiserende muslim og ikke vil håndhilse på menn. Men selvom bøkene våres sier en ting, finnes det muslimer som ikke følger reglene. Anonymkode: ba4a4...46e Da seksualiserer du en situasjon som ikke har noe seksuelt ved seg. Jeg har feks sittet på bussen og plutselig kommer det en fullstendig tildekket muslimsk kvinne inn, fra å være en gruppe mennesker som sitter på bussen, så blir vi ikke bare en gruppe mennesker, men vi blir inndelt i kvinner og menn.Jeg pleide også å gå på en badeplass omtrent i sentrum av Bergen. Utenfor gjerdet stod det alltid en rekke med arabiske menn som glodde åpenlyst på badegjestene. Jeg klaget til de ansatte, de var fullt klar over problemet, men siden de stod utenfor gjerdet, så kunne de ikke hindre dem. Så denne tildekkingen og hindring av kontakt mellom menn og kvinner i muslimske kulturer, har gjort normal kontakt mellom mennesker til noe nevrotisk. Feks i Egypt så blir nærmere 90 prosent av alle egyptiske kvinner seksuelt trakassert i det offentlige rom. Anonymkode: c083f...8ee 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #90 Skrevet 7. mars 2019 På 13.2.2019 den 11.40, AnonymBruker skrev: Det er ekstremt mange regler i kristendommen også. Veldig mange av dem er minst like idiotiske. Ikke spise skalldyr, ikke gå med klær laget av to forskjellige stoffer osv. Dette er jødedom, ikke kristendom. Anonymkode: c083f...8ee
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #91 Skrevet 7. mars 2019 På 13.2.2019 den 12.16, AnonymBruker skrev: Ergo synes den kristne Guden at slaveri er helt ok. Den jødiske Guden. Anonymkode: c083f...8ee
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #92 Skrevet 7. mars 2019 På 14.2.2019 den 13.18, AnonymBruker skrev: Altså at en person kan håndhilse på eget kjønn men ikke motsatt kjønn. Det er kjønnsdiskriminering. Det er ikke kjønnsdiskriminering, det er seksualisering. Anonymkode: c083f...8ee 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #93 Skrevet 8. mars 2019 På 5.3.2019 den 23.51, AnonymBruker skrev: Det er ingen lov som sier at vi må håndhilse i Norge, leste du det på resett det kanskje? Anonymkode: c5adb...296 Nei det er ingen lov, men når man selv velger å bosette seg i et fremmed land så er det vel vanlig at man tilpasser seg folkeskikken i det landet. Anonymkode: c083f...8ee 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #94 Skrevet 6. april 2019 På 13.2.2019 den 11.00, AnonymBruker skrev: Ehm.. jeg er muslim, og skal prøve å forklare. I grunn er det hele idiotisk, og missforstått. Eller overtolket! Jeg er muslim, 35 år og har pr dags dato ikke truffet EN muslim som ikke håndhilser. Gjelder både menn og kvinner. Så har du disse fanatikerne som overtolker alt til det ekstreme, og mener menn og kvinner ikke skal håndhilse utenom ekteskap. I følge Islam skal mannen og kvinnen ikke ha fysisk kontakt før ekteskap, men da menes det sexuell kontakt. Skjønner? Sex kort og greit... Det er selvsagt ok at vi både håndhilser og klemmer. Anonymkode: 6f377...8ee Har fått klem av muslimsk mann, så folk tolker nok forskjellig ja Anonymkode: 62ab6...380
Ansagt Skrevet 6. april 2019 #95 Skrevet 6. april 2019 På 14.2.2019 den 6.53, omarel skrev: Hvis de mener at det er etisk riktig å ikke hilse, så kan ikke vi påtvinge dem vår etiske verdier som vedr hilse. Verken vår etik eller deres skal eller kan være normativ i forhold til den andre. Det som derimot er normativ er å tolerere etiske ulikheter som eksister i samfunnet. Det er derfor ikke du eller jeg som bestemmer hvilken årsak som er etisk akseptert, så sant du ikke ønsker et diktatorisk samfunn. Det er vel ganske innafor etisk å kunne svelge en kamel eller to når man har fått sjansen til et nytt liv i et samfunn med nye tradisjoner å tilpasse seg til? Alle oppegående mennesker vet vel at det å tilpasse seg tradisjoner dit man kommer får en til å komme lengre og nyte mer respekt? Hadde jeg flyttet til Midtøsten så hadde jeg nok slutta med å grille svinekoteletter siden jeg visste at alle ville se ned på meg. Å komme til et nytt sted og signalisere at du er bedre enn alle andre vitner om relativt dårlig moral, høy egoisme og liten respekt. 2
omarel Skrevet 7. april 2019 #96 Skrevet 7. april 2019 (endret) På 6.4.2019 den 23.18, Ansagt skrev: Det er vel ganske innafor etisk å kunne svelge en kamel eller to når man har fått sjansen til et nytt liv i et samfunn med nye tradisjoner å tilpasse seg til? Alle oppegående mennesker vet vel at det å tilpasse seg tradisjoner dit man kommer får en til å komme lengre og nyte mer respekt? Hadde jeg flyttet til Midtøsten så hadde jeg nok slutta med å grille svinekoteletter siden jeg visste at alle ville se ned på meg. Å komme til et nytt sted og signalisere at du er bedre enn alle andre vitner om relativt dårlig moral, høy egoisme og liten respekt. Det er kirkesamfunn, sjømannskirken og andre som ivaretar vestlig kristne tradisjoner og kultur i gulfen, så det du sier er ikke sant. Det er mange vestlige som tas i å smugle alkoholen på flyplassen, noe jeg selv har vært vitne til. Så det du sier gjelder kanskje deg, men det er ikke det normale. Endret 8. april 2019 av omarel
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #97 Skrevet 7. april 2019 On 2/13/2019 at 10:59 AM, AnonymBruker said: Men selvom bøkene våres sier en ting, finnes det muslimer som ikke følger reglene. Halleluja, og heldigvis for det 🍾🍾 Om alle muslimer skulle oppført seg i tråd med hva bøkene deres tilsa, så hadde det ikke vært særlig hyggelig her 😳 Anonymkode: a2984...ef5 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #98 Skrevet 10. april 2019 På 7.4.2019 den 21.47, AnonymBruker skrev: Halleluja, og heldigvis for det 🍾🍾 Om alle muslimer skulle oppført seg i tråd med hva bøkene deres tilsa, så hadde det ikke vært særlig hyggelig her 😳 Anonymkode: a2984...ef5 Jo, det hadde det! Anonymkode: ba4a4...46e
Ansagt Skrevet 16. april 2019 #99 Skrevet 16. april 2019 På 7.4.2019 den 19.18, omarel skrev: Det er kirkesamfunn, sjømannskirken og andre som ivaretar vestlig kristne tradisjoner og kultur i gulfen, så det du sier er ikke sant. Det er mange vestlige som tas i å smugle alkoholen på flyplassen, noe jeg selv har vært vitne til. Så det du sier gjelder kanskje deg, men det er ikke det normale. Benekter ikke at dårlig oppførsel går begge veier. Bryter man lover er man kriminell, bryter man åpenlyst med kulturen er man en dritt. Uavhengig av hvor, hvem eller når. Man må tilpasse seg der men er heldig å blir tatt i mot og ikke tro man er kongen. Om det er nordmenn i Spania eller Somaliere i Norge. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå