AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #21 Skrevet 13. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ehm unnskyld meg bror, men du kan ikke si at din tolkning av islam er "vanlig" og de som følger reglene er fanatikere.. det blir litt dumt. Anonymkode: ba4a4...46e Du sier jo selv at dette er REGLENE. Kan du fortelle med HVOR disse reglene er nedskrevet "søster"? Da mener jeg håndhilsing? Og bare håndhilsing? Vis meg ETT sted hvor dette står konkret, så skal jeg legge meg helt flat. Islam snakker om sexuell kontakt før ekteskap, men dette er noe annet. Anonymkode: 6f377...8ee 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #22 Skrevet 13. februar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er muslim selv, og her tar du feil... det stemmer ikke at vi andre ikke følger reglene, men at enkelte overtolker alt! Altså seriøst? Ikke håndhilse? Hva er årsaken da? Trur du en mann får ståpill eller en dame blir våt bare av å håndhilse? Mannen og kvinnen skal ikke ha sexuell kontakt før ekteskap ifølge islam. Håndhilsing er noe annet... Anonymkode: 6f377...8ee Jeg vet ikke årsaken, men det står faktisk i ahadith at man ikke skal håndhilse. Det er bare å lese, du trenger ikke tolke noe som helst. Ja, det finnes noen lærde som likevel mener at det er greit. Men du vet, når ting står så svart på hvitt er det ikke noe å tolke, akkurat som khimar, svinekjøtt, renter.. Hva du velger å følge og ikke følge er din sak, hva islam sier er en annen sak. Whatever makes you happy liksom, men jeg synes det er trist med de muslimene som skal ta sin tolkning og si at det er det riktige. Jeg skal innrømme at noen av reglene kan være vanskelig å følge til tider, men jeg kan jo ikke gå rundt og si at "nei det er valgfritt" fordi jeg kanskje er uenig. Anonymkode: ba4a4...46e
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #23 Skrevet 13. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Svar igjen fra en som er muslim... Dette med å kle seg utfordrende, har jo en hensikt. Det står i koranen at mann/kvinne ikke skal gjøre ting som tiltrekker det motsatte kjønn sexuelt utenom sin ektefelle da.. Når en kvinne kler seg i korte skjørt, hever frem brystene, viser lårene, så er jo det sexuelt tiltrekkende. Men dette er opp til hver enkelt hvor mye de ønske rå følge dette. Her snakker vi om håndhilsing, og det er noe helt annet. Det er helt ok i følge Islam. problemet er at dette er overtolket. Anonymkode: 6f377...8ee Hva om hudkontakt er nok for seksuell tenning? Hvem er du til å bestemme hvem som skal tennes av hva? Noen vil kanskje tennes av hudkontakt og et håndtrykk, da er det vel best å tolke koranen i strengeste mulige mening slik at man er totalt dekket eller? Anonymkode: 7ff2f...b81
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #24 Skrevet 13. februar 2019 Det har vel med å gjøre at folk lar det som står i en gammel bok overstyre fornuften. Anonymkode: 99c34...ee9 4
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #25 Skrevet 13. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke årsaken, men det står faktisk i ahadith at man ikke skal håndhilse. Det er bare å lese, du trenger ikke tolke noe som helst. Ja, det finnes noen lærde som likevel mener at det er greit. Men du vet, når ting står så svart på hvitt er det ikke noe å tolke, akkurat som khimar, svinekjøtt, renter.. Hva du velger å følge og ikke følge er din sak, hva islam sier er en annen sak. Whatever makes you happy liksom, men jeg synes det er trist med de muslimene som skal ta sin tolkning og si at det er det riktige. Jeg skal innrømme at noen av reglene kan være vanskelig å følge til tider, men jeg kan jo ikke gå rundt og si at "nei det er valgfritt" fordi jeg kanskje er uenig. Anonymkode: ba4a4...46e Igjen så viser du ikke til noe konkret. Du sier bare ja det står skerevet i en hadith.. jeg spør HVOR? Tenker siden du er så sikker i din sak, så må du vite det. Jeg har ikke lest dette ett eneste sted! Derfor spør jeg deg konkret igjen: HVOR står dette skrevet? Ikke si bare at det gjør det fordi noen har sagt dette til deg, eller at noen har lært deg dette uten å henvise til noe konkret... Anonymkode: 6f377...8ee 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #26 Skrevet 13. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Igjen så viser du ikke til noe konkret. Du sier bare ja det står skerevet i en hadith.. jeg spør HVOR? Tenker siden du er så sikker i din sak, så må du vite det. Jeg har ikke lest dette ett eneste sted! Derfor spør jeg deg konkret igjen: HVOR står dette skrevet? Ikke si bare at det gjør det fordi noen har sagt dette til deg, eller at noen har lært deg dette uten å henvise til noe konkret... Anonymkode: 6f377...8ee Jeg fikk ikke med meg at du spurte hvor, men ok skal hente det frem Anonymkode: ba4a4...46e
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #27 Skrevet 13. februar 2019 Håndhilsning har ingenting med seksualitet å gjøre, det har heller ikke løst hår, gå i shorts, t-skjorte osv. Fanatiske muslimer må komme seg vekk fra steinalderen. TS Anonymkode: 33a41...aa8 8
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #28 Skrevet 13. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Igjen så viser du ikke til noe konkret. Du sier bare ja det står skerevet i en hadith.. jeg spør HVOR? Tenker siden du er så sikker i din sak, så må du vite det. Jeg har ikke lest dette ett eneste sted! Derfor spør jeg deg konkret igjen: HVOR står dette skrevet? Ikke si bare at det gjør det fordi noen har sagt dette til deg, eller at noen har lært deg dette uten å henvise til noe konkret... Anonymkode: 6f377...8ee It was narrated that Ma’qil ibn Yassaar said: the Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “For one of you to be stabbed in the head with an iron needle is better for him than that he should touch a woman who is not permissible for him.” Narrated by al-Tabaraani in al-Kabeer, 486. Shaykh al-Albaani said in Saheeh al-Jaami’, 5045, that this hadeeth is saheeh. (Btw ro deg ned) Anonymkode: ba4a4...46e
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #29 Skrevet 13. februar 2019 http://www.justaskislam.com/69/shaking-hands-with-women/ Sitat It is not allowed for a believing man to put his hand in the hand of a woman who is not allowed for him (mother, wife, sister, daughter, etc.). Whoever does this has wronged himself (sinned). There is a Hadith from Ma'qil ibn Yasar, saying; The Prophet (Peace and blessings be upon him) said, "It is better for you to be stabbed in the head with an iron needle than to touch the hand of a woman who is not permissible to you." Anonymkode: 7ff2f...b81
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #30 Skrevet 13. februar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håndhilsning har ingenting med seksualitet å gjøre, det har heller ikke løst hår, gå i shorts, t-skjorte osv. Fanatiske muslimer må komme seg vekk fra steinalderen. TS Anonymkode: 33a41...aa8 De må bare drive på med det, men da et sted hvor det er kultur for dette. Ikke tvinge det inn i et samfunn som ikke har noe med dette å gjøre. Anonymkode: 99c34...ee9 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #31 Skrevet 13. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De må bare drive på med det, men da et sted hvor det er kultur for dette. Ikke tvinge det inn i et samfunn som ikke har noe med dette å gjøre. Anonymkode: 99c34...ee9 Jo, men problemet er at de tar det med seg til vesten. Anonymkode: 33a41...aa8 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #32 Skrevet 13. februar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: It was narrated that Ma’qil ibn Yassaar said: the Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “For one of you to be stabbed in the head with an iron needle is better for him than that he should touch a woman who is not permissible for him.” Narrated by al-Tabaraani in al-Kabeer, 486. Shaykh al-Albaani said in Saheeh al-Jaami’, 5045, that this hadeeth is saheeh. (Btw ro deg ned) Anonymkode: ba4a4...46e Og med dette mener jeg overtolkning! Det stemmer at man ikke skal ta på en kvinne, men da menes det sexsuelt eller på en annen upassende måte. Hvor inngår hånhilsing i dette har jeg vanskelig for å forstå. Islam sier også at når vi muslimer flytter til ett nytt land, ny kultur osv osv, så må vi tilpasse oss folkeskikkene her. Altså, ta vare på vår religion, men likevel tiplasse oss samfunnet til det nye landet. Derfor mener jeg det er helt feil at enkelte ting dras til det ekstreme. Gjelder ikke bare håndhilsing, men mye annet. Se for eksempel i min situasjon: Jeg er i en jobb der jeg er mye sammen med mennesker, vi jobber på prosjekt sammen, har møter, og jeg treffer nye mennesker hele tiden. Det er SVÆRT vanskelig å ungå håndhilsing da dette er normal folkeskikk her, og jeg ville sett ut som en tulling. Islam sier også at vi ikke skal overdrive! Anonymkode: 6f377...8ee 8
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #33 Skrevet 13. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og med dette mener jeg overtolkning! Det stemmer at man ikke skal ta på en kvinne, men da menes det sexsuelt eller på en annen upassende måte. Hvor inngår hånhilsing i dette har jeg vanskelig for å forstå. Islam sier også at når vi muslimer flytter til ett nytt land, ny kultur osv osv, så må vi tilpasse oss folkeskikkene her. Altså, ta vare på vår religion, men likevel tiplasse oss samfunnet til det nye landet. Derfor mener jeg det er helt feil at enkelte ting dras til det ekstreme. Gjelder ikke bare håndhilsing, men mye annet. Se for eksempel i min situasjon: Jeg er i en jobb der jeg er mye sammen med mennesker, vi jobber på prosjekt sammen, har møter, og jeg treffer nye mennesker hele tiden. Det er SVÆRT vanskelig å ungå håndhilsing da dette er normal folkeskikk her, og jeg ville sett ut som en tulling. Islam sier også at vi ikke skal overdrive! Anonymkode: 6f377...8ee Du får være så uenig du bare vil, lev hvordan du vil, og kveruler hvordan du vil, men da tar du heller avstand fremfor å diskutere og fremstille det på en måte det ikke er. Du må seriøst roe deg. Anonymkode: ba4a4...46e
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #34 Skrevet 13. februar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og med dette mener jeg overtolkning! Det stemmer at man ikke skal ta på en kvinne, men da menes det sexsuelt eller på en annen upassende måte. Hvor inngår hånhilsing i dette har jeg vanskelig for å forstå. Islam sier også at når vi muslimer flytter til ett nytt land, ny kultur osv osv, så må vi tilpasse oss folkeskikkene her. Altså, ta vare på vår religion, men likevel tiplasse oss samfunnet til det nye landet. Derfor mener jeg det er helt feil at enkelte ting dras til det ekstreme. Gjelder ikke bare håndhilsing, men mye annet. Se for eksempel i min situasjon: Jeg er i en jobb der jeg er mye sammen med mennesker, vi jobber på prosjekt sammen, har møter, og jeg treffer nye mennesker hele tiden. Det er SVÆRT vanskelig å ungå håndhilsing da dette er normal folkeskikk her, og jeg ville sett ut som en tulling. Islam sier også at vi ikke skal overdrive! Anonymkode: 6f377...8ee Hadde vært fint med bevis på det du sier at islam sier;) Anonymkode: ba4a4...46e 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #35 Skrevet 13. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du får være så uenig du bare vil, lev hvordan du vil, og kveruler hvordan du vil, men da tar du heller avstand fremfor å diskutere og fremstille det på en måte det ikke er. Du må seriøst roe deg. Anonymkode: ba4a4...46e Ønsker det det aller beste! Jeg får da bare håpe at den håndhilsinga er min største synd! Islam handler om mye mer enn dette... Anonymkode: 6f377...8ee
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #36 Skrevet 13. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hadde vært fint med bevis på det du sier at islam sier;) Anonymkode: ba4a4...46e Både din sak og min er en form for hvordan man velger å tolke den haddithen.... Anonymkode: 6f377...8ee
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #37 Skrevet 13. februar 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, men problemet er at de tar det med seg til vesten. Anonymkode: 33a41...aa8 Det var vel det jeg mente med "Ikke tvinge det inn i et samfunn som ikke har noe med dette å gjøre". Det eneste vi kan gjøre er å stå opp mot dette. Anonymkode: 99c34...ee9 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #38 Skrevet 13. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det var vel det jeg mente med "Ikke tvinge det inn i et samfunn som ikke har noe med dette å gjøre". Det eneste vi kan gjøre er å stå opp mot dette. Anonymkode: 99c34...ee9 Ingen tørr jo det, folk er jo livredd for å få rasisme-stempelet. Anonymkode: 33a41...aa8 5
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #39 Skrevet 13. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ingen tørr jo det, folk er jo livredd for å få rasisme-stempelet. Anonymkode: 33a41...aa8 Jepp, vi må dra på ytterligere. Uansett har vi tapt så det synger etter mtp både innvandring og islam. Det kommer til å sluke oss, vi hadde mulig kunne utsatt det 10 år med en ren Frp-regjering. Men det er utopi, så her er det bare å leve mens en kan. Anonymkode: 99c34...ee9 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #40 Skrevet 13. februar 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mye regler i Islam. Og min erfaring er at de som følger reglene synes de selv er bedre enn dem som ikke gjør det. Og definitivt bedre enn nordmenn flest. Anonymkode: 29f4f...a78 Det er ekstremt mange regler i kristendommen også. Veldig mange av dem er minst like idiotiske. Ikke spise skalldyr, ikke gå med klær laget av to forskjellige stoffer osv. Nei, skal man tenke klart og rasjonelt er det best å ikke legge for mye i hva religiøse mennesker som levde for mange hundre år siden mente man burde gjøre. Se bare på den teite diskusjonen de to troende her i tråden har. Én av dem har brukt fornuften og funnet ut av at det ikke er noe rasjonelt galt i å håndhilse, men føler seg likevel tvunget til å bevise at oppførselen er godkjent av folk som levde i ørkenen for halvannet årtusen siden. Ingen av dem har innsett at disse eldgamle bøkene er utdatert, og at samfunnet vårt i dag er mye mer utviklet, både moralsk og kunnskapsmessig. Anonymkode: 9586a...651 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå