Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet ?

Anonymkode: 33a41...aa8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Muslimer generelt eller enkelte muslimer?

Anonymkode: 8265b...2d1

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Muslimer generelt eller enkelte muslimer?

Anonymkode: 8265b...2d1

De som ikke håndhilser, vel.

• Liker 6
Skrevet

siden når? aldri møtt på en muslim som ikke har håndhilst på meg i en situasjon det har vært naturlig. Ikke i vesten. 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet ?

Ifølge muslimsk tradisjon skal man ikke ha fysisk kontakt med det motsatte kjønn utenom ekteskap.

Skrevet
2 minutter siden, juliarh skrev:

siden når? aldri møtt på en muslim som ikke har håndhilst på meg i en situasjon det har vært naturlig. Ikke i vesten. 

Det har jeg, og jeg har hørt om det i media.

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, Kritt skrev:

Ifølge muslimsk tradisjon skal man ikke ha fysisk kontakt med det motsatte kjønn utenom ekteskap.

Ok, takk for svar.

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Kritt skrev:

Det er riktig. Skulle til å svare her inne, siden jeg er praktiserende muslim og ikke vil håndhilse på menn. 

Men selvom bøkene våres sier en ting, finnes det muslimer som ikke følger reglene. 

Anonymkode: ba4a4...46e

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ok, takk for svar.

Ehm.. jeg er muslim, og skal prøve å forklare. I grunn er det hele idiotisk, og missforstått. Eller overtolket!

Jeg er muslim, 35 år og har pr dags dato ikke truffet EN muslim som ikke håndhilser. Gjelder både menn og kvinner.

Så har du disse fanatikerne som overtolker alt til det ekstreme, og mener menn og kvinner ikke skal håndhilse utenom ekteskap. I følge Islam skal mannen og kvinnen ikke ha fysisk kontakt før ekteskap, men da menes det sexuell kontakt. Skjønner? Sex kort og greit...

Det er selvsagt ok at vi både håndhilser og klemmer.

Anonymkode: 6f377...8ee

• Liker 9
Skrevet

Muslimske menn hilsen på andre menn, men i følge muslimsk tradisjon eller tro, skal de ikke berøre det motsatte kjønn utenom ekteskapet. Derfor håndhilser ikke menn på kvinner, og kvinner ikke på menn.

Anonymkode: 99c98...fc4

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er riktig. Skulle til å svare her inne, siden jeg er praktiserende muslim og ikke vil håndhilse på menn. 

Men selvom bøkene våres sier en ting, finnes det muslimer som ikke følger reglene. 

Men hva er egentlig farlig med å håndhilse? Her i vesten er det uhøfelig å ikke håndhilse.

• Liker 3
Skrevet

Jeg er muslim selv, og her tar du feil... det stemmer ikke at vi andre ikke følger reglene, men at enkelte overtolker alt!

Altså seriøst? Ikke håndhilse? Hva er årsaken da? Trur du en mann får ståpill eller en dame blir våt bare av å håndhilse? Mannen og kvinnen skal ikke ha sexuell kontakt før ekteskap ifølge islam. Håndhilsing er noe annet...

• Liker 4
Skrevet

Pga religiøse tulletanker og eldgammelt syn på kjønnene og forholdet mellom dem. Skal ikke bli "fristet" av andre kvinner/menn osv. Egentlig samme tankegang som hos dem som kritiserer kvinner for å gå i miniskjørt, bare på et mer ekstremt nivå.

Er sjølsagt bare de mest konservative dette gjelder, de fleste muslimer i vesten håndhilser.

Anonymkode: 9586a...651

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ehm.. jeg er muslim, og skal prøve å forklare. I grunn er det hele idiotisk, og missforstått. Eller overtolket!

Jeg er muslim, 35 år og har pr dags dato ikke truffet EN muslim som ikke håndhilser. Gjelder både menn og kvinner.

Så har du disse fanatikerne som overtolker alt til det ekstreme, og mener menn og kvinner ikke skal håndhilse utenom ekteskap. I følge Islam skal mannen og kvinnen ikke ha fysisk kontakt før ekteskap, men da menes det sexuell kontakt. Skjønner? Sex kort og greit...

Jeg er muslim selv, og her tar du feil... det stemmer ikke at vi andre ikke følger reglene, men at enkelte overtolker alt!

Altså seriøst? Ikke håndhilse? Hva er årsaken da? Trur du en mann får ståpill eller en dame blir våt bare av å håndhilse? Mannen og kvinnen skal ikke ha sexuell kontakt før ekteskap ifølge islam. Håndhilsing er noe annet...

Da forstår jeg, er noen som overtolker dette.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan du forklare dette rasjonelt for deg selv, bortsett fra at det står i en bok skrevet av noen menn for en evighet siden?

Anonymkode: f7c33...a20

• Liker 8
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ehm unnskyld meg bror, men du kan ikke si at din tolkning av islam er "vanlig" og de som følger reglene er fanatikere.. det blir litt dumt. 

Skrevet

Pga religiøse tulletanker og eldgammelt syn på kjønnene og forholdet mellom dem. Skal ikke bli "fristet" av andre kvinner/menn osv. Egentlig samme tankegang som hos dem som kritiserer kvinner for å gå i miniskjørt, bare på et mer ekstremt nivå.

Er sjølsagt bare de mest konservative dette gjelder, de fleste muslimer i vesten håndhilser. 

Anonymkode: 9586a...651

Svar igjen fra en som er muslim... Dette med å kle seg utfordrende, har jo en hensikt. Det står i koranen at mann/kvinne ikke skal gjøre ting som tiltrekker det motsatte kjønn sexuelt utenom sin ektefelle da.. Når en kvinne kler seg i korte skjørt, hever frem brystene, viser lårene, så er jo det sexuelt tiltrekkende. Men dette er opp til hver enkelt hvor mye de ønske rå følge dette.

Her snakker vi om håndhilsing, og det er noe helt annet. Det er helt ok i følge Islam. problemet er at dette er overtolket.

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva er egentlig farlig med å håndhilse? Her i vesten er det uhøfelig å ikke håndhilse.

Det må være fordi muslimgutta ser på seg selv som noen skikkelig kåtinger som mister hodet og ikke greier styre seg bare ved å ta på ei dame.... Greit å være heit på grøten men det får da være grenser til selvpreventive tiltak 😆

Anonymkode: a0710...717

• Liker 9
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mye regler i Islam. Og min erfaring er at de som følger reglene synes de selv er bedre enn dem som ikke gjør det. Og definitivt bedre enn nordmenn flest. 

Praktiserende muslimer som er selvgode og nedlatende bør reise og bo i et arabisk land. 

Anonymkode: 29f4f...a78

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...