AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #1 Skrevet 13. februar 2019 Hei, til dere som ser dette! Dette handler om min usikkerhet angående venninna til typen min. Usikkerhet fra min side, fordi kjæresten har hatt en interesse for hun før og skriver en bachelor med hun og øver eksamen etc sammen.. Hun har samboer for å gjøre det klart, men ord og handlingene hennes stemmer ikke.. hun skulle visst «ta godt imot meg/å ta godt vare på meg» på det første møte vårt. En fest hvor jeg møtte alle vennene/kolleganene hans. Jeg følte jeg kom overens med de andre utenom de to nærmeste, som han har skrytet mest av til meg. Det følte han og, for han nevnte i ettertid at han ble ordentlig skuffa. Sånn blir det fra min side; Kjæresten min viste alle andre og hun at det er meg han har valgt. Dette gjorde han, fordi han har sagt sårende ord til meg. Det at han viste så tydelig at det er meg han vil ha gjorde det godt for forholdet for ting er nå mye bedre mellom oss etter turbulansen. Vi har ikke hatt andre krangler, kun dette som har vært problemet etter at han flytta. Jeg tror ingen vil føle seg som nummer to. Dette her med hun og oss er/var vanskelig .. Det virket som at hun har et problem med meg/sjalu? Jeg klarer ikke å si noe helt sikkert, men måten hun oppførte seg på mot meg var ugreit og det var kjæresten min enig om. Fra mitt syn; At ei tidligere flamme tweerker bort mot nåværende kjæreste, er ikke greit i mine øyne.. eller at hun må absolutt være i noe form for fysisk kontakt med kjæresten min hver gang hun kom bort til oss + ord mot ord fordi hun syns jeg var likegyldig da jeg hilste. Det er ikke lett å hilse etter at noen har avvist en, når noen andre prøver å introdusere de to personene for hverandre. Det føltes ut som at hun skulle markere seg ovenfor meg og at hun egt ikke ville «bli kjent» med meg selvom hun sa noe annet tidligere. Uansett jeg sliter med å komme over denne bittre følelsen også fordi jeg vet at de skal skrive ferdig oppgaven og sitte med siste innspurt før de er ferdige.. igjen forholdet har vært helt fint nå i det siste og vi har ikke hatt noen andre problemer utenom dette her. Han kommer godt overens med mine venner og familie. Jeg kommer overens med hans og de som slo av en prat med meg på festen vi var på. Noen råd om hvordan jeg kan heve meg over hun? Det er lettere sagt enn gjort, for den bittre følelsen har vært der i ca tre uker nå.. Anonymkode: f49e0...89c
Isaccis Skrevet 13. februar 2019 #2 Skrevet 13. februar 2019 (endret) Hei, herregud, for en prøvelse du har vært igjennom, men hvorfor så bitter egentlig? Det hersker liten tvil om at det er hun som ikke klarte å oppføre seg på en bra måte her og typen din deler jo ditt syn på dette. Jeg hadde gjort så lite ut av dette som mulig, vært lettere oppgitt over en person som nå har vist seg fra en overraskende flau og banal side ovenfor dere begge to. Typen din har valgt deg og står tydelig trygt i den avgjørelsen, så det er ikke hans sin feil at han kanskje har blingset og trodd hun andre var et bedre menneske enn hun nå har vist seg å være. Hvis du kan trekke på skuldrene og synes denne twerkingen (kudos til at du klarte å holde deg samlet da) og eiesyke stilen på noen som ikke er hennes bare er litt latterlig dust, men poengløst å gjøre noe mer ut av, så kommer du og han bare enda mer styrket ut av dette. Alle må jobbe, studere el, med andre. Hold ut den delen og tenk at dette tross alt er bedre enn at hun hadde vært verdens mest elskverdige kvinne og tonen mellom de to hadde vært uslåelig bra. Ved å vanskeliggjøre kvelden for han, som hun gjorde, viser ikke til god kjemi. Det eneste og definitivt beste du kan gjøre her er å ta det kult, vise at du vet du allerede er hevet over hun. Da tenker typen din automatisk det samme. Endret 13. februar 2019 av Isaccis
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #3 Skrevet 13. februar 2019 Tusen takk for at du tok deg tid til å lese dette lange innlegget. Det er første gangen jeg er åpen om noe sånt og legge ut noe privat for meg på noe så offentlig sted. Jeg er bitter, fordi jeg har prøvd å komme med forslag før festen om at vi kunne alle møtes på cafe f.eks. At møte burde vært i edru tilstand ettersom at jeg har hørt så mye om denne personen som er så viktig. Jeg ønsker å holde ut og ikke lage en krangel og jeg ønsker heller ikke å være sånn her, men tanker går opp og ned desverre.. Anonymkode: ae88a...6c3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #4 Skrevet 14. februar 2019 Du har allerede hevet deg over det Jeg hadde blitt skikkelig skuffet over mine kompiser, dersom dei hadde oppført seg slik. Anonymkode: a1b34...e08
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #5 Skrevet 14. februar 2019 Jeg var igjennom noe lignende med min kjærestes venninne når vi ble sammen. Hun var vant til å være i sentrum av hans oppmerksomhet som hans bestevenninne. Han hadde aldri hatt kjæreste før, og når jeg kom inn i bildet var hun tidvis veldig passiv aggressiv mot meg og alt som hadde med meg å gjøre. Mine venner, min familie, alt. Om kjæresten min snakket om meg skiftet hun samtaleemne og snakket bare om gamle minner mellom de to eller vennegjengen uten meg når jeg var til stede. Han fortalte meg også at hun snakket dritt om mine venner som hun såvidt hadde møtt. Hun hadde selv kjæreste. Dette er egentlig en lang og komplisert historie, men long story short: hun gikk til verbalt angrep på meg ut av det blå i alkoholpåvirket tilstand etter å ha ruget på mye irritasjon og sjalusi(?) ovenfor meg, kjæresten min ble kjempelei seg og kuttet henne ut etter det. Etter en tid beklaget hun det hun hadde sagt og gjort, og vi har en kjempegod tone i dag, med no hard feelings. Jeg tror nok at når hun fikk tenkt seg om i edru tilstand, hadde jeg ikke gjort noe galt, annet enn å få mye av oppmerksomheten til kjæresten min, som selvsagt er naturlig når du er i et nytt forhold og er nyforelsket. Jeg tror det kan hjelpe om dere finner på ting sammen med henne utenom fest og alkohol, og bli kjent med hverandre. Problemet i mitt tilfelle var ihvertfall at jeg ikke klarte å bli kjent med henne, fordi hun plett avfeide alt som hadde med meg og mine interesser å gjøre. Og det var nesten bare på fylla vi møttes, som sikkert gjorde det enklere for henne å være et rasshøl. Når vi en sjelden gang møttes edru var jeg så vant til å stå på sidelinjen at jeg ikke tok ordet, og ble derfor værende på sidelinjen helt frem til dette utbruddet. Eventuelt kan du twerke på hennes samboer på neste fest, så kan hun se hvordan det føles.. Anonymkode: 5942e...3e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå