Gå til innhold

Kan man betale med visa på bussen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan man betale med visakort på vanlig bybuss? Er så mange år siden jeg har tatt buss at jeg vet ikke hvordan det fungerer nå. Må ta buss i morgen og har ikke kontanter.

Anonymkode: 0f8c5...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kunne ikke betale med visakort på vanlig bybuss i Oslo for noen måneder siden. Måtte løpe til Narvesen for å kjøpe billett. Har du ikke Ruterbillett-appen? Du kan kjøpe billett på appen med visa kort. 

Anonymkode: 0fb5e...7a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke på bussen i Oslo såvidt jeg vet. Men du kan kjøpe billett (med visakortet ditt) på Ruter-appen eller på Narvesen o.l. kiosker.

Anonymkode: a298f...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på byen. I Drammen tar de ikke kort på bussen, men man kan betale med kort i appen til Brakar (det lokale busselskapet). I Oslo kan man heller ikke betale med kort på bussen, kun kontant, og det er tillegg for å kjøpe billetten ombord. Det lønner seg å bruke Ruter-appen eller kjøpe impulsbillett på automat eller Narvesen, 7-11 eller Deli. 

Anonymkode: 032ef...2d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tar som sagt aldri buss. Kjører overalt. Dette er ikke Oslo, men en mindre by, vi har et annet selskap her, men det gikk an å laste ned app og bestille billett der. Men hvordan gjør jeg det på bussen da? Skal koden scannes eller bare viser jeg billetten på mobilskjermen til sjaåføren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg tar som sagt aldri buss. Kjører overalt. Dette er ikke Oslo, men en mindre by, vi har et annet selskap her, men det gikk an å laste ned app og bestille billett der. Men hvordan gjør jeg det på bussen da? Skal koden scannes eller bare viser jeg billetten på mobilskjermen til sjaåføren?

Du viser billetten når det er billettkontroll og da scanner kontrolløren billetten din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sniker meg inn med et spørsmål her, har heller ikke tatt buss på maaaange år.

Kan man betale med kontanter på den gode gamle måten til sjåføren?

Anonymkode: 0b8cc...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg sniker meg inn med et spørsmål her, har heller ikke tatt buss på maaaange år.

Kan man betale med kontanter på den gode gamle måten til sjåføren?

Anonymkode: 0b8cc...dbf

Jepp, det kan man! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...