Gå til innhold

Husmorferie - tips til land/steder/hotell?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Etter to veldig tette graviditeter, kolikk, to ganger mammapermisjon, fødselsdepresjon og generelt bare tre veldig tøffe år for kropp og sinn, kom min kjære med spørsmål om jeg har lyst til å reise bort i 4-5 dager for å få litt «me-time».

Etter å ha vurdert å be med en venninne eller to, tror jeg at jeg havner på å reise alene. Det frister rett og slett å bare ligge rett ut på en solseng, lese bøker og høre på podcast hele dagen lang. Spise god mat, legge meg tidlig, og slippe å være sosial med noen - bare kose meg uten å prate med en sjel. Jeg vet bare ikke hvor jeg skulle reist!

Mine kriterier er: trygt, sol og varme, basseng/strand, avstand som er ok å fly for «bare» 4-5 dagers ferie. Gjerne et sted der man ikke blakker seg fullstendig - vi er som sagt en småbarnsfamilie, så har ikke det største budsjettet. Reisen skal gjerne finne sted en gang mellom nå og august.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med Nice? Ser for meg at du har litt av alt der! Fin by, strand, sol, sjø, og gode togforbindelser til andre steder langs kysten (cannes?) hvis du vil på dagstur. Og ikke minst, det er lett å komme seg dit fra de fleste større byer i Norge.

Selv er jeg anglofil og ville nok tatt fly til London og tog nedover til sørkysten av England, men da er man ikke garantert godt vær (selv om vi har hatt flaks hver gang vi har vært der, og hatt strålende sol).

Spania er stort sett alltid vellykket, da, lang erfaring med turister og vakre små byer langs kysten.

Kos deg på tur, uansett hvor du drar! Det er GULL verdt å ha husmorferie.

Anonymkode: 9f727...12e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...