AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #1 Skrevet 12. februar 2019 Jeg er altså så lei. Hun prøver å manipulere en hver "situasjon" slik at hun skal sette andre i dårlig lys for å redde sitt eget skinn. Hun har vært sånn siden hun var liten. Hvis hun har gjort noe galt, også blir hun konfrontert med det, eller at man ikke er enig i alt hun ønsker/vil, så vrir hun på ting slik at det høres ut som om at det er du som er en fæl person og som vil henne vondt. Hun vrir det altså om til at det ikke er hun som har gjort noe galt, men du. Hun har også sagt ting på skolen om oss foreldre som ikke er sant, for å sette oss i dårlig lys fordi hun er sur på oss etc. Hun sa en gang på skolen at hun og broren kranglet mye, og at vi foreldre ikke gadd å bry oss og gjorde ingenting med det. Det var direkte løgn. Vi har brukt enormt med tid på å få bort noe av kranglinga. Snakket, prøvd og feilet. Lagt ned masse tid, også sier hun dette (ca. 2 år siden). Bare et eksempel. Og nå er jeg så lei. Jeg stoler rett og slett ikke på henne lenger. Hvordan skal vi takle en slik oppførsel? Hun er ellers utenom dette ei oppegående jente, har venner, er flink på skolen. Men, tror hun lyver en del. Anonymkode: 898de...a17
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #2 Skrevet 12. februar 2019 Kunne du kommet med et par eksempler, så blir det litt lettere å forstå hva det er du reagerer på? Anonymkode: 2e3ce...98c 4
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #3 Skrevet 12. februar 2019 Huff da, det hørest vanskelig ut.... Hun er vel utspekulert av seg da? Er dette noe du kan se for deg et er mønster som er kjent i familien? Ser jo på sønnen min at han feks er latterlig lik svigermor og familien til min mann. Sønnen min krangler og diskuterer og er uenig og vil ikke gjøre det som blir sagt. Synes det er dritslitsomt. Anonymkode: 91394...cf4
Gjest BearMama Skrevet 13. februar 2019 #4 Skrevet 13. februar 2019 Synes det er vanskelig å vite hva alvorlighetsgrad det er snakk om med så lite info. Men om dere sliter med oppdragelsen av henne så kan COS kurs være noe, samt kanskje involvere bup for å se om det stikker dypere enn bare «trass». Nå er det ganske vanlig at jenter kan komme i preeteens allerede som 7-8 åring og da er det mye hormoner som herjer og de kan ofte slite med å regulere følelsene sine. Barn lyver pga lavt selvbilde og lav selvfølelse i ferden med å bli kjent med seg selv. Etterhvert som de blir tryggere på seg selv og dere som foreldre pleier lyvingen å avta. Eldre barn lyver ofte fordi foreldrene ikke takler løgnene bra ved å bli sint, avhøre dem og kjefte. Denne er fin å lese. https://www.klikk.no/foreldre/barn/barneoppdragelse/barn-som-lyver-2355742
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå