AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #1 Skrevet 12. februar 2019 Smaker det greit liksom? Og hvilken type har du prøvd? Anonymkode: e8983...305
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #2 Skrevet 12. februar 2019 Har prøvd flere av de som er i butikk nå, og det er helt forferdelig! Grunn nok til å være vegetarianer, ikke veganer. Anonymkode: 84053...02f 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #3 Skrevet 13. februar 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Har prøvd flere av de som er i butikk nå, og det er helt forferdelig! Grunn nok til å være vegetarianer, ikke veganer. Anonymkode: 84053...02f Så fordi du ikke liker vegansk ost så er det grunn nok til å fortsette å støtte en helt grusom industri? Så da er vel å anta at du ikke er vegetarianer pga dyrene. Selvom det er det er for så vidt merkelig at noen som er vegetarianere påstår da meieri og kjøttindustrien går hånd i hånd Anonymkode: a1dac...82e 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #4 Skrevet 13. februar 2019 Jeg smakte vegansk ost fra butikken. Det var ekkelt det! Er sikkert mange som liker det siden det blir laget... Men grøss og gru for en smak! Det er min mening om smaken av vegansk ost. Anonymkode: 9ef9d...f4b
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #5 Skrevet 13. februar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så fordi du ikke liker vegansk ost så er det grunn nok til å fortsette å støtte en helt grusom industri? Så da er vel å anta at du ikke er vegetarianer pga dyrene. Selvom det er det er for så vidt merkelig at noen som er vegetarianere påstår da meieri og kjøttindustrien går hånd i hånd Anonymkode: a1dac...82e Industrien i Norge er ikke gale. Nå må du gi deg! Ja, i andre land er det mye forferdelig de gjør mot dyr. Handle norsk og støtt den norske bonden! Anonymkode: 9ef9d...f4b 6
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #6 Skrevet 13. februar 2019 Den smaker papp, er stiv og brekkr lett. Anonymkode: 9dd7c...669 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #7 Skrevet 13. februar 2019 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Industrien i Norge er ikke gale. Nå må du gi deg! Ja, i andre land er det mye forferdelig de gjør mot dyr. Handle norsk og støtt den norske bonden! Anonymkode: 9ef9d...f4b Nei vel du kan få leve i den troen. Jeg støtter også bonden da dette også innebærer korn,grønnsaker etc Anonymkode: a1dac...82e 1
matrobot Skrevet 13. februar 2019 #8 Skrevet 13. februar 2019 Alle er forskjellige og har ulike smak. Det er bare å prøve? Jeg har ikke smakt eller sjekket alle veganske ostene, men disse som jeg har sett har nesten ingen protein. Hvis man erstatter vanlig ost med vegansk ost, bør man spise belgfrukter ved siden av eller noe. Det samme gjelder med mange plantebaserte melk (lite protein). Jeg er forøvrig ikke en vegetarianer, men spiser minst kjøtt som mulig.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #9 Skrevet 13. februar 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Smaker det greit liksom? Og hvilken type har du prøvd? Anonymkode: e8983...305 Høgg. Anonymkode: 21d70...409
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #10 Skrevet 13. februar 2019 9 minutter siden, matrobot skrev: Alle er forskjellige og har ulike smak. Det er bare å prøve? Jeg har ikke smakt eller sjekket alle veganske ostene, men disse som jeg har sett har nesten ingen protein. Hvis man erstatter vanlig ost med vegansk ost, bør man spise belgfrukter ved siden av eller noe. Det samme gjelder med mange plantebaserte melk (lite protein). Jeg er forøvrig ikke en vegetarianer, men spiser minst kjøtt som mulig. All mat minus sukker og olje inneholder proteiner,så så lenge man har et variert kosthold og får i seg nok kalorier blir proteinbehovet dekket. Så man må ikke spise belgefrukter om man ikke ønsker dette Anonymkode: a1dac...82e 1
deedee_ Skrevet 13. februar 2019 #11 Skrevet 13. februar 2019 Synes det er godt jeg. Go Vegan er den beste. Er nok ikke så god helt alene på brødskiven, men med litt crispysalat, tomat, agurk osv er det digg. Ellers syns jeg den er best smeltet. På ostesmørbrød, pizza, lasagne osv. Det smaker selvsagt ikke ku-ost, men den gjør samme "jobben".
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #12 Skrevet 13. februar 2019 Fint om dere nevner hvilken ost dere har smakt, er mye forskjellig der ute. Har smakt violife og den er kjempegod Anonymkode: 684c3...53c 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #13 Skrevet 13. februar 2019 HAr vært veganer og vegansk ost er bare bullshit. Det er så teit når man prøver å etterlingne produkter. Det er IKKE ost, så ikke kall det ost. Anonymkode: 0ce57...44a 2
matrobot Skrevet 13. februar 2019 #14 Skrevet 13. februar 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: All mat minus sukker og olje inneholder proteiner,så så lenge man har et variert kosthold og får i seg nok kalorier blir proteinbehovet dekket. Så man må ikke spise belgefrukter om man ikke ønsker dette Frukt og grønnsaker inneholder protein ja, men ganske minimalt fordi disse inneholder ikke så mye kalorier. Så jo, man bør spise matvarer som inneholder protein om man ikke ønsker å være "tynnfeit" som jeg var tidligere (dvs lite muskel og mye fett). Nå passer jeg på å spise ca 1g protein per kroppskilo.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #15 Skrevet 13. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: HAr vært veganer og vegansk ost er bare bullshit. Det er så teit når man prøver å etterlingne produkter. Det er IKKE ost, så ikke kall det ost. Anonymkode: 0ce57...44a Hvilken smakte du og hvor lenge er det siden? Mye har endret seg de siste årene. Jeg tror ikke du kan ha vært veganer om du ikke vet hvorfor man etterligner produkter. Man blir relativt avhengig av maten man vokser opp med, og da ønsker man gjerne minnene og følelsen av smaken av maten man pleide spise, selv om man syntes det er ekkelt å spise den ekte varen, for det er jo tross alt noe som kommer ut av jurene på kuene, gjerne med puss. Anonymkode: 684c3...53c 2
FantasDick Skrevet 13. februar 2019 #16 Skrevet 13. februar 2019 Vegansk ost er ikke bare vegansk ost, det finnes jo mange typer! Jeg liker ikke; go vegan skivet, coop revet, Tofutti mozzarella, A&A bortsett fra cheezly italiensk. Jeg liker; go vegan blokk, omtrent alt fra violife, FYH smoked gouda - sistnevnte er fantastisk på varme rundstykker med smør og paprika! 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #17 Skrevet 15. februar 2019 På 13.2.2019 den 21.06, FantasDick skrev: Vegansk ost er ikke bare vegansk ost, det finnes jo mange typer! Jeg liker ikke; go vegan skivet, coop revet, Tofutti mozzarella, A&A bortsett fra cheezly italiensk. Jeg liker; go vegan blokk, omtrent alt fra violife, FYH smoked gouda - sistnevnte er fantastisk på varme rundstykker med smør og paprika! Go vegan skivet har nå samme oppskrift som den i blokk Anonymkode: a1dac...82e
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #18 Skrevet 15. februar 2019 På 13.2.2019 den 8.19, AnonymBruker skrev: Så fordi du ikke liker vegansk ost så er det grunn nok til å fortsette å støtte en helt grusom industri? Så da er vel å anta at du ikke er vegetarianer pga dyrene. Selvom det er det er for så vidt merkelig at noen som er vegetarianere påstår da meieri og kjøttindustrien går hånd i hånd Anonymkode: a1dac...82e Dette er grunnen til at veganere får så mye hat! Anonymkode: 6539d...ba7
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #19 Skrevet 15. februar 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er grunnen til at veganere får så mye hat! Anonymkode: 6539d...ba7 Ja huff vi som mener at alle levende vesner har en egenverdi er virkelig noen man burde hate Anonymkode: a1dac...82e 2
altflyter Skrevet 15. februar 2019 #20 Skrevet 15. februar 2019 (endret) Ifølge en veganer jeg kjenner, smaker det aaaakkurat det samme som norvegia. Jeg syntes det smaker kornete høvelspon. Jeg tror mange veganere har glemt hvordan ost faktisk smaker. Fra spøk til alvor: Det smaker veldig lite. Kanskje litt oljeaktig og så korner den seg i munnen. Ikke min favoritt. Endret 15. februar 2019 av altflyter 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå