Gå til innhold

Nytt vaskerom - ditt beste tips :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg pusser opp et rom som skal bli vaskerom. Hva er ditt aller beste tips til et vaskerom? Hva er et must og hva er unødvendig?

Mitt største problem er at jeg vasker relativt ofte klær som bør tørkes over natten og være klar til bruk dagen etter. Klær som ikke tåler tørketrommel så godt, f.eks vinterdresser, votter, ullklær, pene topper og jeans.  Noen som har forslag til hva jeg kan ordne/kjøpe for å tørke klær raskt? (Har tørketrommel, men klærne det er snakk om tåler det ikke). 

Kom gjerne med gode tips til andre ting også! Tar i mot alt med glede 😀

Anonymkode: 38d09...64f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tørkeskap. Bruker det hele tiden. Sjelden jeg skrur det på, men da får jeg bort vasken uten å ha tørkestativer over alt.  

• Liker 1
Skrevet

Det finnes tørkestativ som kan skrues opp på veggen og som er uttrekkbart.  Votter og ullklær bør du rulle inn i håndkle, slik at vannet trekkes ut, før du henger opp.  Vinterdresser bør du henge ut til de ikke drypper vann og kan henges opp inne. 

Vårt vaskerom hadde opprinnelig innredning både oppe og nede. Har erstattet overskapene med åpne hyller, og synes jeg har mye bedre oversikt.  På hyllene står vaskemidler til hus og golv.  Sølv- og kobberpuss, svamper, kluter, blomstergjødsel osv. osv. samles i plastbokser som jeg fant billig på Jysk.  Det ser ryddig ut og gir oversikt.  

I vårt hus sprayer vi!  Her finnes sprayflaske for bad, kjøkken, komfyren, for rustfritt stål osv.  Har skrudd opp en rimelig  bøyle på vaskerommet som gir plass til sprayflaskene våre.

Mitt siste tips er å få plass til alle vaske- og støvkoster.  Vi har skrudd inn klips på veggen som gjør at vaskekostene henger der, og ikke står på golvet. 

• Liker 1
Skrevet

Ett godt system til å sortere klesvasken. Vi har to kurver på badet, en til håndduker og annen kokvask og en til alt annet. 

Når de kommer til vaskerommet bruker jeg hele golvet på å sortere «alt annet» i ull, finvask, 40* med skyllemiddel og 40* uten skyllemiddel og ikke minst etter farger. Og da tar det opp hele golvet til jeg har kommet rundt med vasken. Så ønsker meg ett system med skap langs veggen der det er ett hull i døren per hylle, og så sto det en balje på hyllen som ble fylt opp. Så kunne jeg bare tatt ut korgen med hvite ullklær og puttet rett i maskinen når jeg var klar. Og null tøy på gulvet. Litt som IKEA lillången

• Liker 2
Skrevet

Brettebord med god plass :Nikke:

• Liker 1
Skrevet

Brettebord, plass til kurver for sortering er veldig viktig for meg. Der jeg bodde før hadde vi vaskemaskinene stående litt høyere som på bildet, det var veldig behagelig og stilig.

BOkjokken_vaskerom_roma_hvit.jpg

Anonymkode: 77596...37a

Skrevet

Vaskemaskin og tørketrommel som er litt oppbygget, så du slipper å bøye deg så mye! Gleder meg til jeg skal få nytt vaskerom!

Skrevet

Tusen takk for mange gode tips 😀😀👌

Ts

Anonymkode: 38d09...64f

Skrevet

Benk til bretting støttes

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...