Gå til innhold

Jobb gjennom jobzone! Bra eller dårlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen av dere tatt oppdrag fra jobzone som barnehageassistent?  Og kan dele sine erfaringer med tanke på varighet og mulighet for forlengelse og eventuelt få fast jobb og hva er timelønna som barnehageassistent hos dem ? 

Anonymkode: 4b858...9a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har noen av dere tatt oppdrag fra jobzone som barnehageassistent?  Og kan dele sine erfaringer med tanke på varighet og mulighet for forlengelse og eventuelt få fast jobb og hva er timelønna som barnehageassistent hos dem ? 

Anonymkode: 4b858...9a8

Eneste jeg vet, er at det er en lov som sier at man skal ha lik lønn igjennom vikarbyrå som utenom vikarbyrå.

Og ofte er det en måte å finne ansatte på, å først ha de via vikarbyrå. 

Men mer vet jeg ikke desverre. 

Anonymkode: ceb0e...bad

• 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jobzone er noen svindlere... 

jobbet for dem 2 mnd. De ga meg ikke lønna mi, utsettet hele tiden

Anonymkode: 54e17...15c

AnonymBruker
Skrevet

Og jeg hadde oppdrag som barnehage assistent! 

Anonymkode: 54e17...15c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har søkt en del jobber via Jobzone, og hatt et par telefonintervjuer. Har fått inntrykk av at de er sånn passe seriøse, men de anse meg som overkvalifisert for jobbene jeg søkte på (har høyere utdanning, søkte på type kundeservice), så de valgte noen andre. 

Anonymkode: dcb9c...e0c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobbet som vikar i barnehage gjennom dem, men det er 8 år siden da...

Da var de hvertfall seriøse. Tjente ikke noe bra, men alternativet var å gå uten jobb, så da var lav lønn å foretrekke. Den gang var det ikke vanskelig å få oppdrag, noen var bare en dag, noen over flere uker. Men fast jobb blir det ikke, vikarbyrået vil jo beholde deg som vikar, det er det de tjener penger på. De formidler ikke informasjonen din til barnehagen så du kan bli ansatt der.

Jeg spurte i den ene barnehagen jeg var om jeg kunne det var mulighet for ansettelse hos dem, da det så ut som de var kronisk underbemannet. Fikk som svar at de gjerne skulle hatt meg, men at de ikke kunne ansette meg da jeg var der som vikar gjennom et byrå, da det brøt med deres kontrakt med byrået (de "stjeler" jo vikarbyråets ressurser på den måten). 

Så ser du etter lengre/fast ansettelse i en barnehage, hør med barnehagen direkte. Er det greit med vikariater her og der for en periode kan du gjøre det gjennom vikarbyrå. 

Anonymkode: 5ea41...f92

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...