Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet
Vel' date=' JEG skjønte ihvertfall hva som var poenget til trådstarter helt fra starten! Men som vanlig ser det ut til at en misforstår med vilje kanskje, og det gjør vel godt å få ut sin frustrasjon også tenker jeg....Hadde den første som svarte sagt at dette var helt ok så tenker jeg også at tråden hadde fått et helt annet innhold.[/quote']

Hvordan iall verden tolker du "frivillig arbeidsledig" på noen annen måte enn at vedkommende ikke er interessert i å skaffe seg arbeid? H*n sier jo og at hun har "fin" ledighetstrygd. For meg høres det ut som vedkommende ikke er interessert i å jobbe i det hele tatt. Tror gjest over er trådstarter! :tunge1:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Etter 25 år i jobb syns jeg ikke "frivillig arbeidsledig" låter særlig negativt. Det vitner jo om en person som har stått på og gjort masse for sitt eget liv og for samfunnet. Tror trådstarter fortjener en pause til å få gjort ting hun ønsker.

Allikevel, med tanke på trådstarters reaksjon på innleggene her inne, virker det ikke som hun er fornøyd med sin nye tilværelse. Enn trenger ikke lese mellom linjene for å oppfatte det. Mennesker som er fornøyde og glade fyker ikke så lett opp.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vel, det er jo mange former for å være "frivillig arbeidsledig". For eks. bli nektet å jobbe av partner, velge sluttpakke, lite jobber der en bor, fått sparken/mistet jobben etc. "Ufrivillig arbeidsledig" tolker jeg mere dithen at de ikke får de jobbene de søker på.

Noen vil vel si at de har så de klarer seg selv med kun arbeidsledighetstrygd, så da er vel også denne "lønnen" ok.

Jeg er ikke trådstarter.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ser ikke ned på noen (og det var vel det spørsmålet i denne tråden var :wink: ).

Bra med ledighetspenger? Men da får du ikke bare penger fra aetat? Aetat har jo en øvre grense, så det spiller ingen rolle om du har hatt 1 mill i inntekt.

Jeg har den summen som er "tak" på a-etat. ikke har vi gjeld. Sluttpakken har jeg omtrent ikke brukt av....mann som jobber. Derfor synes jeg at vi har det bra.

Skulle gjerne gjort noe mere på denne fritiden,men det er ikke lov. tenker da på ulønnet arbeide i fam.bedrift, men det er heller ikke lov!

Jeg vet også at aetat ikke godtar at arbeidsledige "ikke gjør noe". Det hender de ber om å få se søknader.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...