Gå til innhold

Har noen fått blodpropp av Yasmin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ikke være dramatisk å si at jeg tror jeg har fått blodpropp, men jeg lurer litt på hvordan symptomene egentlig er? For jeg har blitt litt stiv i nedre del av leggen på venstre fot, det gjør ikke vondt men det presser litt om jeg feks går og er i aktivitet. Burde jeg kontakte lege? Jeg har bare gått på dem i snart 4 uker 

Anonymkode: 663c9...71a

Skrevet

Ja, man kan få blodpropp om man går på yasmin eller noen annen p-pille. Man kan også få blodpropp uten å gå på p-piller. Det er ikke en så stor risikoøkning av å gå på p-piller, når man er gravid f.eks er risiko for blododpropp mangedoblet i forhold til på p-piller og til tross for det har jeg aldri hørt om gravide som har fått blodpropp.

Så p-piller eller ei; selvsagt kan alle levende vesener få blodpropp, men en stiv legg alene er ikke symptom på det. Symptom på blodpropp i legg er at den blir svært hoven, veldig rød i fargen, varm og veldig smertefull både i aktivitet og i hvile. Man regner blodpropper som dannes under kneet som ikke så farlige i forhold til de som dannes over kneet. Dette kunne du også googlet.

Har du helseangst siden du tenker det er blodpropp? 

Anonymkode: d5b06...e7e

Skrevet

Jeg fikk dyp venetrombose (blodpropp i leggen), muligens etter å ha brukt p-pillen Diane i mange år.

Startet med litt murring i leggen, som jeg trodde bare var en muskelstrekk. Det ble verre og verre de neste 3 dagene. Til slutt lå jeg bare i senga og gråt, fordi det kjentes ut som om leggen skulle eksplodere, uansett hva jeg gjorde og jeg klarte ikke å legge vekt på benet overhodet.

Kom meg til legevakta. Legen undersøkte begge leggene mine. Det var ingen hevelse eller rødhet, så hun trodde ikke det var blodpropp. Jeg sa at jeg ikke reiste fra sykehuset før de var 100% sikre på det. Ble sendt til akutten for blodprøvetaking, hadde litt høye verdier og ble sendt til UL. Og der fant de jammen en blodpropp, gitt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...