AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #1 Skrevet 12. februar 2019 Ble du sykemeldt i ditt svangerskap som fungerte normalt eller er du på vei nå og er sykemeldt? Jeg har hatt mange spontanaborter og aborter på andre måter, ingen grunn funnet... men legen mener allikevel at jeg ikke skal ta det noe med med ro enn ellers.. jeg er jo så bekymret og redd. Tørr ikke utsette meg for fysisk tunge ting, samleie eller noe som gjør at det kan utgjøre noen form for risiko. Men legen mener at det som skjer det skjer. Ser jo den, men når man de siste 7 årene har vært gravid så mange ganger og inn og ut av sykehus så vil.man jo prøve å legge alt til rette når man faktisk kommer seg le lenger enn normalt. Anonymkode: 5a538...a56 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #2 Skrevet 12. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ble du sykemeldt i ditt svangerskap som fungerte normalt eller er du på vei nå og er sykemeldt? Jeg har hatt mange spontanaborter og aborter på andre måter, ingen grunn funnet... men legen mener allikevel at jeg ikke skal ta det noe med med ro enn ellers.. jeg er jo så bekymret og redd. Tørr ikke utsette meg for fysisk tunge ting, samleie eller noe som gjør at det kan utgjøre noen form for risiko. Men legen mener at det som skjer det skjer. Ser jo den, men når man de siste 7 årene har vært gravid så mange ganger og inn og ut av sykehus så vil.man jo prøve å legge alt til rette når man faktisk kommer seg le lenger enn normalt. Anonymkode: 5a538...a56 ? Anonymkode: 6419c...5a6
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #3 Skrevet 12. februar 2019 Hvordan skal samleie føre til abort? Anonymkode: ebfb4...1f6 1
Miss.Wildfox Skrevet 12. februar 2019 #4 Skrevet 12. februar 2019 Jeg hadde bedt om å bli henvist til gynekolog for utredning av habituell abort. https://legeforeningen.no/Fagmed/Norsk-gynekologisk-forening/Veiledere/Veileder-i-gynekologi-2015/Habituell-abort---gjentatte-spontanaborter1/
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #5 Skrevet 12. februar 2019 Ts. Jeg skal rette mitt innlegg.... jeg spør fordi jeg nå er gravid, lenger enn alle de andre gangene jeg har mistet ufrivillig.. derfor spør jeg dere som også har opplevd dette. Ble dere sykemeldt eller på andre måter fikk beskjed om å ta hensyn til noe? Selv møter jeg ingen forståelse hos legen min. Jeg er utredet, men de finner ingen grunn. Og sex skal man vel avstå fra i et risiko svangerskap. Men så er også spørsmålet hva defineres som et risikosvangerskap? Dette er mine tanker... Anonymkode: 5a538...a56
Miss.Wildfox Skrevet 12. februar 2019 #6 Skrevet 12. februar 2019 Risikosvangerskap kan være så mangt med mor, barnet eller begge. Sykdom fra før eller sykdom oppstått under svangerskapet. Det er lege/gynekolog som gir beskjed dersom du skal avstå fra visse ting som samleie. Har man kort og svak mormunn med fare for å gå prematurt i fødsel, eller morkake som ligger over mormunnen kan man bli frarådet å ha samleie. Skjønner det er frustrerende å ikke føle seg hørt av legen sin. En sykemelding fra eller til vil neppe utgjøre noen forskjell for deg. Er du utredet og funnet frisk er det per tidspunkt ingenting som tilsier du er i et risikosvangerskap selv om du har mistet gjentatte ganger. Nå svarer jeg mer generelt, jeg kjenner ikke hele din historie. Hva slags type jobb man har spiller selvfølgelig også en rolle. 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #7 Skrevet 12. februar 2019 Min venninne har mistet 6 ganger og legen ville sykemelde henne de to siste, men hun nektet. Hvis hun blir gravid igjen tar hun imot sykemeldingen. Men det kommer kanskje litt an på hva man jobber med. Hun jobber i barnehage. Anonymkode: 53d1b...5c7
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #8 Skrevet 12. februar 2019 Jeg hadde 6 SA, kom meg bare til uke 7, så mistet jo tidlig hver gang. Men da jeg ble gravid syvende gang, fikk jeg og ekstrem svangerskapskvalme, og ble lagt inn på sykehuset allerede i uke 5. Og fikk da beskjed om at siden jeg var så dårlig, var sannsynligheten liten for å miste. Så jeg var jo da sykemeldt, og ikke hadde vi sex, da jeg spydde hvert 10. minutt. Både jeg og mannen ble utredet, og de fant ingen feil med oss. Og vi fikk en flott sønn den syvende gangen, og alt i svangerskapet gikk bra. Anonymkode: 8aec6...f90 2 1
Minni29 Skrevet 15. juni 2023 #9 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 12.2.2019 den 16.23): Jeg hadde 6 SA, kom meg bare til uke 7, så mistet jo tidlig hver gang. Men da jeg ble gravid syvende gang, fikk jeg og ekstrem svangerskapskvalme, og ble lagt inn på sykehuset allerede i uke 5. Og fikk da beskjed om at siden jeg var så dårlig, var sannsynligheten liten for å miste. Så jeg var jo da sykemeldt, og ikke hadde vi sex, da jeg spydde hvert 10. minutt. Både jeg og mannen ble utredet, og de fant ingen feil med oss. Og vi fikk en flott sønn den syvende gangen, og alt i svangerskapet gikk bra. Anonymkode: 8aec6...f90 Jeg har mistet 5 ganger i løpet av 2år. Vi er ferdig utredet å både jeg og mannen, 100% frisk... Håper vi får et barn til slutt slik du fikk 😊 fint å lese om andre som har lik historikk som meg.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #10 Skrevet 15. juni 2023 On 2/12/2019 at 2:57 PM, AnonymBruker said: Ble du sykemeldt i ditt svangerskap som fungerte normalt eller er du på vei nå og er sykemeldt? Jeg har hatt mange spontanaborter og aborter på andre måter, ingen grunn funnet... men legen mener allikevel at jeg ikke skal ta det noe med med ro enn ellers.. jeg er jo så bekymret og redd. Tørr ikke utsette meg for fysisk tunge ting, samleie eller noe som gjør at det kan utgjøre noen form for risiko. Men legen mener at det som skjer det skjer. Ser jo den, men når man de siste 7 årene har vært gravid så mange ganger og inn og ut av sykehus så vil.man jo prøve å legge alt til rette når man faktisk kommer seg le lenger enn normalt. Anonymkode: 5a538...a56 Jeg hadde 11 spontanaborter på rad i løpet av 1,5 år. Nå fant de årsaken hos meg. Men jeg har vært sykemeldt hele mitt nåværende svangerskap og er nå i uke 29 og jeg er veldig glad for at jeg har vært sykemeldt. Det gjør noe med én å abortere så mange ganger på rad. Skal nevnes at jeg i tillegg har en sjef som viser lite forståelse. Anonymkode: a1973...e3c
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #11 Skrevet 15. juni 2023 Venninnen min har mistet 7 ganger, 1 dødfødsel og 1 barn. Hun var kun sykmeldt etter dødfødselen. Anonymkode: 39894...338
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #12 Skrevet 15. juni 2023 Hva?? Jeg hadde en MA og en SA. Ble selvfølgelig sykemeldt når jeg ble gravid tredje gangen. Har ei nydelig jente nå. Anonymkode: 83ac9...ac8
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #13 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva?? Jeg hadde en MA og en SA. Ble selvfølgelig sykemeldt når jeg ble gravid tredje gangen. Har ei nydelig jente nå. Anonymkode: 83ac9...ac8 Første graviditet: Jobbet på gulvet i mellomstor bedrift To siste graviditeter: Jobbet som mellomleder i liten bedrift. Sittestillende jobb Anonymkode: 83ac9...ac8
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #14 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 12.2.2019 den 14.57): Ble du sykemeldt i ditt svangerskap som fungerte normalt eller er du på vei nå og er sykemeldt? Jeg har hatt mange spontanaborter og aborter på andre måter, ingen grunn funnet... men legen mener allikevel at jeg ikke skal ta det noe med med ro enn ellers.. jeg er jo så bekymret og redd. Tørr ikke utsette meg for fysisk tunge ting, samleie eller noe som gjør at det kan utgjøre noen form for risiko. Men legen mener at det som skjer det skjer. Ser jo den, men når man de siste 7 årene har vært gravid så mange ganger og inn og ut av sykehus så vil.man jo prøve å legge alt til rette når man faktisk kommer seg le lenger enn normalt. Anonymkode: 5a538...a56 Nei jeg har ikke vært sykemeldt. Jeg hadde 5 sa på rad før denne graviditeten Anonymkode: 0116b...a02
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå