Gå til innhold

Irettesette andres hunder?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva bruker du hunden din til Guran? hvorfor må den være så forbasket tøff. Og ...sette seg i respekt.. vil det si at hunden din kryper for deg? er redd deg ? Hvordan trener du hundene dine da?

Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Det at Guran har amstaff som heter Bandit, og her skriver at han trener opp hunder til å være kamphunder... Det er som å be om en anmeldelse.

Det går fint an å finne ut hvem han er, og hvor han bor. Amstaffmiljøet er ikke SÅ veldig stort, og når han både har lagt ut navn OG alder på hunden, så er det ikke problemer i det hele tatt!! :hoho:

Skrevet
Jeg blir så forbanna når pingler uten peiling uttaler seg om dogfightere. Jeg har trenet masse slike hunder og gått imellom flere ganger for å forhindre at noen ble skadet. Det jeg kicker på er at folk med pyntehunder uttaler seg om slike hunder! :evil:

Du høres faktisk ikke helt god ut! Beklager, men det er min oppfatning av deg. Og du kan jo ikke komme med sånne bombastiske uttalelser, du aner jo ikke hvilke hunder folk her inne har.

Og om du trener hundene dine til kamp har du et problem.

Skrevet

Denne fyren kan vel ikke være sann? Håper iallefall ikke det. Guran: Hvorfor skal du ha de til å sloss?

Skrevet

Kanskje for å vise den styrken han selv ikke har? Selvom trener jeg kampsport, men jeg gjør ikke det for å lære å sloss, ellers har man ikke helt skjønt poenget. :roll:

Mvh Yvonne :heiajente:

• 2 uker senere...
Skrevet

Først vil jeg introdusere meg. Jeg er en amstaff oppdretter som har drevet med organisert avl av rasen gjennom flere år.

Når jeg leser det denne klovnen skriver om amstaff blir jeg helt matt. Jeg syns det er skremmende og vanvittig at slike mennesker kan holde på slik med hunder. Her burde vi hatt bedre regelverk for nettopp å forhindre slike mennesker å drive med dette tullet.

Det å kalle amstaff for dogfightere må være første eksempel på hvor uvitende Guran er. For det første, hvorfor skal man bruke amstaff som kamphund når man kan få tak i pitbull som gjør jobben mye bedre. For det andre, hvorfor skal man påføre hunden smerte i form av hundekamping? Jeg har lang/bred erfaring med denne rasen, også når det gjelder slossing, beklagelig vis (ikke hundekamp). En ting som er så sikkert som det kan være er at hunden GARANTERT føler både smerte og plage ved å sloss.

Jeg lurer da på hvem som ved sine fulle fem utsetter noen man er glad i for smerte og kamp.?

Jeg kjenner jeg blir så sint så jeg sitter her og rister...Guran, når det er noe du absolutt ikke kan noen som helst ting om, er det ofte best å holde kjeft. Den kulturen med hundekamping du syns er så fin er IKKE TILLATT i den vestelige delen av verden, nettopp fordi vi har blitt litt mer sivilisert og forstår det faktum at dyr sanser, føler og tenker. Dyr er ikke ting/objekter vi leker med, ikke her i Norge. Så den ukulturen kan du ta med deg hjem til der du kommer fra.

Og det at en så uvitende arrogant tulling som deg tror han kan klare å "lage" en hunderase/type det har tatt mange hundre år å få frem, slik at hundene som sloss/kampes ikke har overslags aggresjon ovenfor mennesker og faktisk _kan_ fungere i samfunnet syns jeg er helt latterlig.

Om du krysser amstaffen din eller hva det nå enn er med et eller annet, vil du garantert kun skape farlige og usikre hunder, spesiellt dersom disse hundene vokser opp hos deg. Så nå trenger vi bare vente på neste avis artikkel der det står om den ungen som ble drept av din hund(er). Kanskje blir det ditt eget barn.

En TØFF og SOLID amstaff eller pitbull, Guran, er en hund som IKKE vil sloss fordi den VET at den er sterkere enn motstanderen og fordi den VET at slossing ikke er bra. Og den eneste måten hunden lærer seg dette er å holdes unna slossing og få mye kjærlighet og omsorg. Ikke juling.

Det er der du finner de såkalte "kalde" hundene, de som har lang lunte og god konsentrasjon. Hundene som fungerer og ikke er aggresive.

Hilsen,

SINT

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er typisk at det skal komme sånne lisom bedrevitere av noen oppdrettere og tro at de kan ting så mye bedre enn andre. For det første , jeg vet hva jeg driver med. Jeg har som sagt lang erfaring og for å svare på et tidligere spørsmål. Jeg bruker treningsmetoder som er gamle og kjente og som brukes mer eller mindre vellykket av de som trener de. Jeg har lært disse av en kompis fra Stockholm,og jeg har trenet masse dogfightere. Hjemme hos meg kan det være fem

DFere til sammen og jeg har fire unger og de er alene med de i perioder, så ikke kom å si at jeg ikke vet hva jeg driver med . De er topptrenet de hunden til å angripe på kommando og å chill out ellers sammen med folk. Ikke mange kan vise til de resultatene jeg har hatt med mine DFere. Det er vel ikek uten grunne jeg blir bedt om å trene opp andres hunder! Og det er ikke mine hunder du kommer til å lese om i avisen.

Den rasen jeg har planlaget har vi jobbet med lenge for å få fram de egenskapene vi vil ha. Massiv størrelse og smidighet samt et våkent og tøfft gemytt. Jeg kan jo si såpass da at foreløpig ser dette veldig vellykket ut. Mine valper går nok for en mye høyere pris enn dine . Tror du hadde blitt fasinert av denne rasen, men ikke faen om ei sånn gneldrekjerring hadde fått en eneste valp. Disse skal i henden til kompiser og kontaketer av meg, kyndige folk som har peiling.

Peace out Guran

Skrevet

Vet man ikke skal angripe folk her inne, men STEIKE hvor blåst du er Guran

Gjest Anonymous
Skrevet

Dette er så typisk småjenter. Når de kanskje innser at de ikke har peiling og at noen har lengre erfaring og vet mere enn dem så blir de forbanna. :wink:

Det er ikke alle som kan drive med den type oppdrett som jeg nå holder på med. Man må ha mot og vise seg sterk. Jeg har stor forhåpninger til valpene og vi jobber en god del med planleggingen av kull nummer to.

F T W...Guran

Gjest flåpakly
Skrevet

Guran: Tipper du syns det er kjempegøy å lage så mye røre på KG.

Men vet du hva? Jeg ler av deg. Jeg tror en frustrert sjel har konstruert deg. Jeg synes synd på dette mennesket bak.

Skrevet

Det blir litt for overfladisk, litt sånn jeg har hunder for å vise at jeg er sååå tøff, fordi slossing er jo sååå tøft. :roll: Blir litt for gjennomskuelig. Begynner å lure på om du tar deg av ungene dine like mye som du tydeligvis må ta deg av hundene. Og selvom jeg faktisk blir litt provosert av dine "nådestøt", så det mest latteren som runger inni meg.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis du må ha en såkalt "dogfighter" for å finne din egen stolthet, synes jeg litt synd på deg. :wink:

Skrevet
Det er ikke alle som kan drive med den type oppdrett som jeg nå holder på med. Man må ha mot og vise seg sterk.

:hoho::hoho::hoho:

Guran kan bare ikke være annet enn en tulleprofil. En så stor og sterk mann ( :wink: ) ville aldri ha vanket her inne på KG.

Gjest Revenka
Skrevet
Jeg har stor forhåpninger til valpene og vi jobber en god del med planleggingen av kull nummer to.

20. august 2004 ble det vedtatt at det ikke er lov avle/selge/omplassere Amstaff i norge. Og du går med valpeplaner ser jeg?

Gjest Anonymous
Skrevet

her var det mye uvitenhet!jeg er klar over lovverket og det jeg snakker om er en helt ny,100% lovlig rase.jeg og kompisene har brukt flere år på å komme fram til denne nye,fasinerende rasen.vi har brukt masse penger og energi på dette som skal bli en hunderase som ingen har sett maken til ever!vi kombinerer masiv størrelse og vekt med smidighet og våkenhet og ekstremt tøft gemytt!foreløpig er det snakk om tigrede DFere,men muligens også gule og sorte.jeg lever for dette og vet jeg vil ha suksess med denne rasen!!!

my lady,yes

my motorcyckle,maybe

my dog,NEVER!

Skrevet

du er klar over lovverket ...da er du muligens klar over at norge heller ikke er noe videre keen på såkalt DF???

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg har godt kjennskap til lovverket og hvordan kan du uttale meg om MIN rase baby..?jeg lever for denne nye rasen som nedlagt mye tid,arbeid penger og reising for å få til!

Skrevet

snakka vel ikke om rasen men om DF...som du kaller det. Eller dyremishandling som normale mennesker kaller hundekamper.....

Skrevet

§ 22. Forbud mot at en person skal kunne ha med hund å gjøre

Politiet kan forby en hundeholder å ha med hund å gjøre

a) når hundeholderens hund blir vedtatt avlivet, omplassert eller utført etter §§ 18, 19-20, eller § 21, jf. § 24,

B) dersom pålegg fra politiet etter § 17 ikke er fulgt opp,

c) dersom politiet har avlivet eller omplassert hundeholderens hund etter § 17,

d) dersom hundeholderens hund har angrepet et menneske,

e) dersom personen har trent en hund for angrep på eller forsvar mot mennesker uten politiets tillatelse,

f) dersom personen har latt en hund delta i hundekamp eller har trent en hund for dette,

Bare et lite utdrag fra hundeloven i NORGE som kunne være god lesning for deg ....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...