Gå til innhold

Feilutbetaling av lønn, og skattetrekk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går fortiden på aap 50% og lønn 50%. Ble verre sykdomsmessig, og avtalte med lederen at jeg går for 100% aap i et par måneder, for å hente meg inn. Godkjent av Nav også. Søkte 100% ulønnet permisjon på dette, forrige uke eller forrige der igjen. Så viser det seg at pga frister for div sånn info, så har ikke beskjeden blitt videreformidlet til lønningskontoret. Jeg har også i dag fått utbetalt lønn på 19.000kr (yeh hurra) men dette var jo penger jeg IKKE skulle ha fått, så jeg ringer umiddelbart til lønningskontoret, og ber om å få kontonummeret eller et eller annet, så jeg kan tilbakebetale beløpet med EN GANG. 

Men nei da, det viser seg at jeg må ikke bare betale tilbake nettolønn, men også bruttolønn så jeg må tilbakebetale flere tusen MER enn det jeg fikk. Du får jo igjen neste år, det du har betalt for mye. Det hjelper jo søren meg ikke, når jeg ikke får det til å gå rundt HER OG NÅ. Låne penger for å tilbakebetale. 

Jeg har også ringt skatteetaten, men det er ikke penger jeg får for inneværende år. Kunne få nytt skattekort, med mindre skatt, slik at jeg får mindre skatt resten av året. Men denne skatten må betales til lønningskontert. 

Vet ikke søren hva jeg skal gjøre...……..argghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Beklager, måtte bare få det ut. 

Anonymkode: 37e4f...06e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joda, de kan korrigere skattetrekket for inneværende termin, som ikke har rapporteringsfrist før 5/3. Stå på ditt. 

Anonymkode: 5076a...287

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Joda, de kan korrigere skattetrekket for inneværende termin, som ikke har rapporteringsfrist før 5/3. Stå på ditt. 

Anonymkode: 5076a...287

Jeg har ringt både lønningskontoret og skatteetaten. Lønningskontoret sa at de har fått nye retningslinjer på dette, og dermed kan ikke de gjøre noe med det. 

Lønn: du må betale inkl skatt

SKatt: Du kan vente med å få igjen på skatt til neste år, eller redusere skatt for resten av året. 

Altså, Så her jeg betale flere tusen mer enn det jeg fikk, og det når jeg tjener mye mindre enn jeg pleier å gjøre.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går fortiden på aap 50% og lønn 50%. Ble verre sykdomsmessig, og avtalte med lederen at jeg går for 100% aap i et par måneder, for å hente meg inn. Godkjent av Nav også. Søkte 100% ulønnet permisjon på dette, forrige uke eller forrige der igjen. Så viser det seg at pga frister for div sånn info, så har ikke beskjeden blitt videreformidlet til lønningskontoret. Jeg har også i dag fått utbetalt lønn på 19.000kr (yeh hurra) men dette var jo penger jeg IKKE skulle ha fått, så jeg ringer umiddelbart til lønningskontoret, og ber om å få kontonummeret eller et eller annet, så jeg kan tilbakebetale beløpet med EN GANG. 

Men nei da, det viser seg at jeg må ikke bare betale tilbake nettolønn, men også bruttolønn så jeg må tilbakebetale flere tusen MER enn det jeg fikk. Du får jo igjen neste år, det du har betalt for mye. Det hjelper jo søren meg ikke, når jeg ikke får det til å gå rundt HER OG NÅ. Låne penger for å tilbakebetale. 

Jeg har også ringt skatteetaten, men det er ikke penger jeg får for inneværende år. Kunne få nytt skattekort, med mindre skatt, slik at jeg får mindre skatt resten av året. Men denne skatten må betales til lønningskontert. 

Vet ikke søren hva jeg skal gjøre...……..argghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Beklager, måtte bare få det ut. 

Systemet er desverre alik. Du kan ikke gjøre noe annet enn å betale alt tilbake. 

Anonymkode: a86a0...b34

Skrevet

Rentefritt lån på mellomlegget fra arbeidsgiver? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...