Gå til innhold

Veldig stor alderforskjell mellom barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har veldig stor alderforskjell mellom barn, vi snakker 14-20 år mellom største og minste. Er dere mer glad i det yngste barnet? 

Så klart trenger det yngste barnet mer oppfølgning, men liker dere det yngste barnet best? Er dere i så fall redde for/tror at det eldste barnet skal legge merke til det? 

Anonymkode: b55b7...7ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ? Nei, overhodet ikke. Tanken har faktisk aldri streifet meg. Jeg er fryktelig stolt av mitt eldste barn, som nå er voksent, og han har kanskje fått tettest oppfølging av dem alle nettopp fordi han har gjort alle tingene "først". Etter ham kommer fire søsken og den siste er en skikkelig attpåklatt og hele familiens kjæledegge, men vi er jo ikke mer glad i ham bare fordi han er liten og søt. Jeg er glad i alle sammen, på hver sin måte, og alle kommer med sine utfordringer. Men mengden kjærlighet er det ikke forskjell på uansett alder.

Anonymkode: 5b1b1...59d

• Liker 2
Skrevet

Jeg har en 12 år eldre bror, og en 2 år yngre bror. Det er altså 14 år mellom eldste og yngste. Jeg opplever ikke at mine foreldre er mer glad i verken den ene eller den andre. 

Anonymkode: 4d446...a1b

• Liker 2
Skrevet

Hæ? Hvorfor tror du at dette er en greie? Har litt over 14 år mellom eldste og yngste så langt. Er like glad i alle barna og det blir helt sikkert det samme med minsten når han/hun kommer, nesten 28 år etter eldstemann.

Skrevet

De små kommer løpende mot deg når du henger i barnehagen, nusser, koser og kaller deg verdens beste mamma og vil ha deg med på alt. 16 åringen gjør ikke det, så det kan nok lett se ut til at man på overflaten er mer glad i når man er så mye nærere den yngste med kos og klem. Men nei, grunnfølelsen av å være glad i er den samme og slåtten blir fort stor, frekk og avvisende den og så da sitter man igjen med samme grunnfølelsen for de begge

Anonymkode: 6902f...399

Skrevet

Elsker de like høyt begge to, savner kos av tenåringen, så føler masse kjærlighet og en liten «dæsj» av savn ovenfor han. Gjør alt jeg kan for å følge han opp💙

Anonymkode: 8aefc...2cc

Skrevet

Den yngste trenger meg langt mer enn eldste barnet, men jeg vil jo si at jeg elsker dem like høyt.  Min eldste har et barn på samme alder som min yngste, var flyttet hjemmefra, hadde samboer og fast jobb da han ble storebror for siste gang.

Han har igrunn ikke vært så opptatt av å henge med mamma på en stund, men synes at lillesøster er en super lekekamerat til sitt barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...