AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #1 Skrevet 12. februar 2019 Hei! Vi skriver bachelor og skal levere den om 6,5 uke. Jeg vil si jeg er halvveis med min, har skrevet innledning-, metode- og teoridelene og det gjenstår ''analyse og diskusjon'' (altså den største biten) samt avslutning/konklusjon. Jeg stresser litt med denne oppgaven, fordi jeg vil ha god tid på den. Hater å skrive sånt i siste liten. Men når jeg forhører meg med andre i klassen, venninner etc. er typisk gjenganger ''jeg er ferdig med innholdsfortegnelsen hahaha''. De er altså ikke særlig godt i gang. Stresser jeg unødig med denne oppgaven eller er det de andre som tar det litt rolig? Lurer på om jeg kan slakke litt av med god samvittighet, eller hva.. Jobber med den nesten hver dag, men i små bolker hver gang. Anonymkode: caf8a...1a2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #2 Skrevet 12. februar 2019 For det første kan man ikke være ferdig med innholdsfortegnelsen før man har skrevet oppgaven. Jeg skriver masteroppgave nå, og er også halvveis. Resten av de på studiet er ikke i nærheten engang. Jeg tenker at du skal fortsette å jobbe godt med oppgaven. Skriv den ferdig i god tid, og rediger den flere ganger. Få veilederen din til å se på det du har skrevet slik at du kan får litt tips til det som må fikses på. Det er slik man får toppkarakterer på store oppgaver. Ja, man kan være heldig om man skriver 30 sider på en uke og fortsatt får en god karakter, men om man jobber god og jevnt så er man bedre rustet for en eventuell masteroppgave eller lignende. Om du begynner å bli utbrent kan du ta en pause, men om det går fint er det nok lurt og fortsette som du gjør! Lykke til, TS! Dette klarer du 😄 Anonymkode: 39b8d...a01
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #3 Skrevet 12. februar 2019 Jeg skrev bacheloroppgaven på under en uke og fikk A, det er ikke alltid tiden som er avgjørende. Anonymkode: 74876...61c
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #4 Skrevet 12. februar 2019 Brukte en ukes tid jeg og, fikk A. Hjelper ikke å være ferdig 6 uker før tiden om det du har skrevet er dritt. Bruk det at du er godt i gang til din fordel, vær i kontakt med veileder, be noen utenforstående om å lese over og kanskje få noen til å fokusere bare på rettskriving og oppklaring av tunge setninger? Ikke bry deg om de andre, de har nok kontroll selv om de trenger kortere tid en deg. Anonymkode: 5e46e...d02
mandel92 Skrevet 12. februar 2019 #5 Skrevet 12. februar 2019 Jeg vil si du ligger godt an. Men det kommer jo an på hvordan du er som type. Jeg er typisk skippertaksstudent og jobber absolutt best under press. Så for min del kan jeg få gjort kjempemye på en uke.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #6 Skrevet 12. februar 2019 Jeg skrev bacheloroppgaven min på 4-5 dager, fikk en A. Men jeg hadde jobbet såpass godt i forkant av skrivingen at jeg hadde oppgaven mer eller mindre ferdig i hodet før jeg begynte 😉 Ulike mennesker-ulike arbeidsmetoder ☺️ Anonymkode: 2febd...662
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå