Gå til innhold

Blakk alenemor vil sette opp boller og saft-bod på torget

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å sette opp en bod på torget hvor jeg selger kaffe, kaker og boller sammen med barnet mitt. Tenker å skrive skilt med "Vi er lei av snø og hålke. Inntekten går til all inclusive-hotell på Cran Canaria. Blir du med?" Vi bor i en liten bydel, håpet er at det oppfattes som morsomt og lite selvhøytidelig. Og kanskje blir vi kjent med koselige naboer. Er dette teit eller morsomt? Ville du handlet hos oss?

Anonymkode: 0d523...f72

• Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må nok søke tillatelse. Og sjekke med Mattilsynet. Og ja, litt teit. 

Det heter forresten holke med O, ikke å. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oste Pop

Jeg synes det høres ut som tigging - jeg hadde ikke handlet hos dere. Hva med å samle inn penger til noen andre enn dere selv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Nei, det er hålke som er riktig.

Anonymkode: c09e2...bc4

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Måbarefåsiat... said:

Nei, det gjør ikke det.

https://www.naob.no/ordbok/hålke

Anonymkode: 395fd...cde

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde ikke blitt omfattet som lite selvhøytidelig, men ufattelig dårlig på økonomistyring.

Du er fattig og vil ha all inklusive ferie?? Sorry, nei. 

Og hvor mange boller må du ikke stå og selge? 10,- for en bille og 5,- for saft gir ikke mye penger inn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, loveli skrev:

Du hadde ikke blitt omfattet som lite selvhøytidelig, men ufattelig dårlig på økonomistyring.

Du er fattig og vil ha all inklusive ferie?? Sorry, nei. 

Og hvor mange boller må du ikke stå og selge? 10,- for en bille og 5,- for saft gir ikke mye penger inn...

Dette høres bare helt tullete ut. Har du ingen tilgang på barnepass sånn at du kan ta deg en ekstra jobb en periode? 

Anonymkode: be926...60f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg ville ikke handle hos dere, nettopp pga at jeg mener at er man blakk og fattig så bør man prioritere mat på bordet fremfor å reise på varm feire pga at det er kaldt ute.. 

Sliter selv veldig økonomisk nå disse vintermnd, men jeg kunne da aldri tenkt tanken på å samle inn penger for å komme meg til syden, hadde jeg hatt 25 kroner til overs ville de pengene gått til å kjøpe et brød å legge i fryseren.. 

Ikke har jeg penger til å kjøpe inn til boller og saft og selge heller, jeg ville heller kjøpt inn til å bake til oss selv (rundstykker osv).. 

Anonymkode: 3b68e...f5b

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Måbarefåsiat... said:

I stand corrected. 

:)

Anonymkode: 395fd...cde

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg ville ikke kjøpt. Jeg ville egentlig bare lurt på hva det er for et slags opplegg. Noe skjult kamera, utdrikningslag, veddemål e.l. er hva jeg ville mistenkt. Jeg tror ikke jeg ville forstått humoren.  :klo: 

Men vil du bli kjent med koselige naboer, følger du Yng Plyngs forslag. :) 

Anonymkode: c09e2...bc4

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal selge litt for å ha råd til ferien du drømmer om. Ganske mange flere enn du klarer bake hjemme på kjøkkenet, og er realistisk å bli kvitt. 

Jeg kjøper kaffe av ungdommer som selger på od-dagen. Men aldri bakst fra privatpersoner. Dette med tanke på at jeg ikke vet hvordan kjøkkenhygiene de har. 

Anonymkode: 1c8db...628

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på å sette opp en bod på torget hvor jeg selger kaffe, kaker og boller sammen med barnet mitt. Tenker å skrive skilt med "Vi er lei av snø og hålke. Inntekten går til all inclusive-hotell på Cran Canaria. Blir du med?" Vi bor i en liten bydel, håpet er at det oppfattes som morsomt og lite selvhøytidelig. Og kanskje blir vi kjent med koselige naboer. Er dette teit eller morsomt? Ville du handlet hos oss?

Anonymkode: 0d523...f72

Husk å søke politiet om tillatelse før du setter opp boden din, da. 

Anonymkode: cad9a...45f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic

Nei, det ville jeg ikke gjort. Hvem vil vel ikke dra på all inklusive ferie? Hvorfor skal vi støtte deg for at du skal? Det er ikke humor men direkte tigging. Folk hadde støttet for et godt formål var og dette er ikke et godt formål. Finn en måte å tjene penger på men ikke denne. Lag noe du kan selge på finn. Ikke mat. Strikk, sy eller lag styrbord eller pyntegjenstander. Selg ting du ikke har bruk for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
1 minutt siden, theTitanic skrev:

Nei, det ville jeg ikke gjort. Hvem vil vel ikke dra på all inklusive ferie? Hvorfor skal vi støtte deg for at du skal? Det er ikke humor men direkte tigging. Folk hadde støttet for et godt formål var og dette er ikke et godt formål. Finn en måte å tjene penger på men ikke denne. Lag noe du kan selge på finn. Ikke mat. Strikk, sy eller lag styrbord eller pyntegjenstander. Selg ting du ikke har bruk for. 

Styrbord.. haha. Stuebord... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke som noen overraskelse at det er snø og glatt når vi bor så langt nord, så da får du heller spare penger resten av året om du vil reise bort på vinteren. 

Anonymkode: 5a23f...49f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...